Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate
Autor: Bancherul.ro
2024-06-18 11:51
• În perioadele de criză pot apărea și foarte multe oportunități pe care trebuie să știi cum să le tratezi din punct de vedere financiar
• Educația financiară ne poate feri de perioada prin care am trecut, timp de cinci ani, după criza financiară din 2008-2009
• Soluțiile pe care le agreăm cu banca sunt asumate de către consumator, pentru că știe ce are în contract și înțelege ce a obținut în cadrul negocierilor
• Observăm o creștere și în instrumentele de investiții, care sunt produse de economisire, de fapt. Oamenii nu mai așteaptă câștiguri rapide, ci fac investiții pe termen lung
• Reașezarea ratelor este doar o soluție pe termen scurt. Această solicitare trebuie să vină împreună cu o reașezare mentală a ceea ce consumatorul este el dispus să schimbe
• După ce au pierdut în instanță, unii consumatori vin la CSALB pentru că vor o soluționare amiabilă cu banca. Problema lor nu s-a rezolvat, iar în fața instanței nu pot negocia
• Îi ascult pe oameni ca la psiholog pentru că trebuie să identific ce își doresc, ce pot obține și ce pot propune mai departe băncii
• Soluționarea alternativă, un concept care vine din lumea europeană, reprezintă în acest moment o mare oportunitate pentru sistemul bancar românesc
• Am redus numărul litigiilor din instanță până la nivelul la care eram înainte de a face prima achiziție, respectiv Volksbank
• Să nu stăm cu capul în nisip ca struțul, că poate se rezolvă problemele consumatorilor. Ele nu se rezolvă fără să fie tratate
• CSALB ne-a educat în a nu mai căuta dreptatea în orice virgulă și a înțelege că este mai bună o soluție economică viabilă pentru consumator și bancă
• Nu excludem să revină banking-ul 1 la 1, față în față. Vom rămâne o bancă universală și nu ne vom uita exclusiv spre digitalizare
Norel Moise, redactor-șef Piața Financiară:
Ne afăm cu toții într-un context dificil: avem parte de crize suprapuse, război la graniță, inflație, implicit și dobândi ridicate. Cum se comportă un lider de piață din sistemul bancar într-un mediu atât de volatil și complex?
Bogdan Pleșuvescu, director general adjunct Banca Transilvania:
Putem spune că este o combinație de black swan-uri (n.n lebede negre) care s-a produs într-o perioadă foarte scurtă de timp.
Cred că este rolul fiecărei instituții financiare să trateze aceste lucruri cu maximă prudență. Pentru că efectele sunt complexe și nu se văd imediat. Ele se pot vedea pe termen mediu și lung.
Toată această combinație de crize energetică și inflație au afectat în mod clar coșul de cumpărături al clienților. Apoi, s-a transferat această inflație și în zona de dobânzi la creditele pe care le-au luat consumatorii.
Nu trebuie să uităm că în perioadele de criză pot să fie și foarte multe oportunități pe care dacă nu știi să le tratezi din punct de vedere financiar, le ratezi. Iar educația financiară poate fi un factor decisiv în asemenea momente.
Important este să nu ne trezim că suntem în situația de după criza declanșată în 2008-2009, când timp de 5 ani am suferit în urma efectelor generate de criză.
Dacă tot s-a lansat termenul de educație financiară, se simte o îmbunătățire a acestui indicator la nivelul consumatorilor?
Camelia Popa, conciliator CSALB, avocat:
Acum se simte, dar să nu uităm că am plecat de la "Ce sunt comisioanele din contract?" Pentru că oamenii nu cunoșteau nici ce clauze contractuale au. Sau nu știau ce înseamnă un grafic inițial de rambursare, care se schimbă la 3 sau la 6 luni, în funcție de cum era construită dobânda.
Acum vin consumatorii cu lecțiile învățate: știu ce să ceară, știu ce au în contract, ceea ce pentru noi e o mare realizare. Și atunci și soluțiile pe care noi le discutăm și le agreăm cu banca și cu consumatorul sunt asumate de către consumator, știind ce are în contract și înțelegând ce a obținut și ce nu poate obține în cadrul negocierilor.
Această educație superioară se vede și în evoluția economisirii și creditării?
Bogdan Pleșuvescu:
Au fost injectați mulți bani în economie în ultima perioadă în zona de infrastructură și cea energetică, fapt care a dus la o reziliență din ce în ce mai mare a antreprenorilor, dar și a clienților persoane fizice, odată cu creșterea salariilor.
Zona de economisire în depozite a crescut substanțial. Observăm o creștere și în instrumentele de investiții, pe care eu tot ca produse de economisire le văd. Iar aici, ne bucurăm să observăm că oamenii nu mai așteaptă câștiguri imediate, în câteva luni, ci fac investiții pe termen lung.
Din ce în ce mai mult întâlnesc la tineri conceptul de independență financiară prin prisma veniturilor pasive pe care le obțin, nu a celor active, din salarii.
Pe partea de creditare a persoanelor fizice, la începutul anului trecut a existat o stagnare din cauza majorării dobânzilor. S-a adaugat la costul creditelor și taxa pe activele sistemului financiar bancar, după care, fiind exces de lichiditate în piață, ofertele băncilor s-au adaptat.
Au apărut ofertele cu dobândă fixă pe anumite perioade de timp și iarăși s-a produs o dezghețare a zonei de creditare pentru persoanele fizice.
Pentru persoane juridice, în special micii întreprinzători și companiile mari, n-aș putea să zic că a fost o stagnare. A fost chiar o creștere constantă datorită investițiilor prin PNRR și a proiectelor guvernamentale. Băncile au acordat credite pentru capital de lucru, iar asta a dezvoltat și mai mult economia și nivelul de trai al salariaților care au fost plătiți mai bine.
Ce probleme apar în ultima vreme între bănci și consumatori? Cum îi ajută băncile să depășească aceste probleme?
Bogdan Pleșuvescu:
Odată cu creșterea inflației a crescut ponderea cheltuielor în coșul zilnic de cumpărături. Pentru că oamenii au alocat mai mulți bani pentru acoperirea nevoile de bază, cum ar fi utilitățile sau alimentele, plata ratelor bancare a trecut cumva în planul secundar.
Au apărut probleme și clienți care au cerut restructurare sau o reașezare a ratelor astfel încât să le permită să fie mai adaptate nevoilor curente. Aici fac apel iarăși la educația financiară: în perioade de acest gen este foarte greu pentru un client să iasă din zona de confort cu care a fost obișnuit, pentru că își dorește să păstreze același nivel de trai pe care îl avea înainte. De aceea, primul lucru pe care îl face nu este să schimbe ceva la el, ci să încerce să renegocieze cu banca o reașezare a ratelor.
Aici este o zona în care trebuie să lucrăm, pentru că această reașezare a ratelor este doar o soluție pe termen scurt. Această solicitare trebuie să vină împreună cu o reașezare mentală a ceea ce este el dispus să schimbe. Doar așa ne asigurăm că este un plan viabil pe termen lung pentru sănătatea lui financiară.
Trebuie să luăm în calcul că odată cu înaintarea în vârstă apar și alte probleme, cu cheltuiele pentru întreținerea sănătății, de exemplu.
Camelia Popa:
Sunt foarte multe cazuri care vin din instanță și pe care le rezolvăm gratuit la CSALB. Sau, după ce au pierdut în instanță, unii consumatori doresc o soluționare amiabilă cu banca, pentru că problema lor nu s-a rezolvat, iar în fața instanței nu pot negocia. Și atunci, se pot obține soluții reale pentru consumator, prin scăderea unei rate până la un nivel pe care consumatorul chiar și-l poate permite.
De exemplu, consumatorul își face un plan financiar, își revizuiește cheltuielile și spune că poate plăti 1.000 sau 1.500 de lei. Conciliatorul identifică soluția prin care se poate ajunge la acea rată și o prezintă băncii. În acest fel contractul dintre părți devine viabil.
Pot fi și cazuri în care consumatorul dorește mult prea mult, iar echilibrul concilierii se poate rupe. Oamenii care trimit cereri către CSALB doresc scăderea ratei, indiferent cum se face acest lucru. Cu toate acestea, se vede o evoluție în abordarea concilierii. Oamenii vin mai deschiși, uneori îi ascult ca la psiholog pentru că trebuie să identific ce își doresc, ce pot obține și ce pot discuta mai departe cu banca.
Într-un podcast precedent, Alexandru Păunescu, președintele Colegiului CSALB le recomanda băncilor să-și facă analiza litigiilor și să vadă care dintre ele pot să fie soluționate prin conciliere. Cum apreciați această recomandare?
Bogdan Pleșuvescu:
Este o recomandare care vine din practică și pe care noi o vedem în sensul deschiderii și comunicării cu clienții noștri. Am putea să ajutăm instanțele să se degreveze de numărul foarte mare de dosare, reorientându-i pe consumatori spre CSALB.
Toate băncile din sistemul bancar fac eforturi în zona aceasta pentru că soluționarea alternativă, un concept care vine din lumea europeană, reprezintă în acest moment o mare oportunitate pentru sistemul bancar românesc.
În cazul Băncii Transilvania a contat modul de abordare prin care ne-am întâlnit cu fiecare client problematic din băncile pe care le-am achiziționat. Numărul de litigii a scăzut exponențial, deși crescuse după aceste preluări. Acum suntem la același număr de dosare pe care le aveam înainte de a face prima achiziție, respectiv Volksbank.
Nimeni nu are de câștigat dintr-un litigiu care se perpetuează, ba mai mult, există costuri, și de o parte, și de cealaltă. Noi vrem să facem banking, clienții vor să-și vadă de viața de zi cu zi. Iar dacă apar probleme, le rezolvăm amiabil. Fie renunțăm la unele comisioane, fie se mai radiază anumite sume sau acordăm restructurări de credit.
Nu trebuie să ne ascundem în spatele calculatorului sau să stăm cu capul în nisip ca struțul, că dacă nu ridicăm capul poate se rezolvă problema. Problema nu se rezolvă fără să fie tratată, discutată deschis, transparent și corect.
Înființarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigilor Bancare și modul în care a crescut ne-a obligat și pe noi să ne educăm în sensul de a nu mai căuta dreptatea în fiecare virgulă și de a înțelege că uneori este mai drept să găsești o soluție economică valabilă pentru ambele părți decât să rămâi cu dreptatea.
Cum vedeți bankingul viitorului din poziția de lider sistemic și care va fi rolul inteligenței artificiale?
Bogdan Pleșuvescu:
Bankingul digital corespunde așteptărilor generației tinere. Cu toate astea, lucrurile sunt ciclice și, așa cum a revenit moda sau muzica, nu excludem să revină acest banking 1 la 1, față în față.
De aceea, noi vom rămâne pe modelul băncii universale și nu ne vom uita exclusiv spre digitalizare, ci ne gândim la cum să universalizăm serviciile pentru a fi accesibili în continuare pentru toate categoriile de clienți.
Important este să nu tratăm inteligența artificială ca pe o amenințare a locurilor de muncă, ci ca pe o eficientizare a modului în care ne desfășurăm activitatea. Pentru că, până la urmă, acesta este viitorul din punct de vedere al dezvoltării și acolo trebuie să ne uităm, pentru că din acea direcție va veni creșterea.
Taguri: credite ipotecare BT Banca Transilvania reclamatie banca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) credite nevoi personale credite imobiliare
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
Beneficiarul unui credit trebuie sa stie ce solutii are daca nu poate plati rata
La finalul celui de-al treilea trimestru din 2024, numărul negocierilor dintre consumatori și bănci în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a ajuns la 815, cel mai mare număr din cei aproape 9 ani de activitate ai detalii
IFN-urile nu vor sa rezolve reclamatiile clientilor prin CSALB
De la începutul anului românii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) peste 2.100 de cereri de negociere cu băncile și IFN-urile. Sunt cu 20% mai multe decât în perioada similară a anului detalii
Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare
Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare, dupa ultima actualizare de saptamana trecuta, conform reclamatiilor primite de la cititori. Acestia se plang ca nu mai pot deschide aplicatia si sunt nevoiti sa o reactiveze. Insa in momentul cand incearca detalii
Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie
• Observăm creșterea fraudelor cibernetice în care oamenii care fac plăți sunt păcăliți și pierd mulți bani • Mă surprinde naivitatea celor care cred că pot câștiga bani mulți și detalii
- Suntem intr-o perioada in care nu este clar pe ce venituri ne putem baza in viitor
- Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate
- Scaderea ratei la credit trebuie insotita de o regandire a modului de viata
- Bancile nu pot face nimic daca se divulga datele de logare sau PIN-ul
- Cei care nu-si pot plati creditele in CHF pot apela la CSALB
- Impacarea cu banca sau IFN-ul prin CSALB, o alternativa la falimentul personal si darea in plata
- Executarea silita a unui credit se poate face legal doar dupa ce banca sau IFN-ul a oferit solutii de restructurare
- Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit
- Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori
- Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile
Profil de Bancher
-
Mihaela Bitu, Chief Executive Officer
ING Bank
Mihaela Bitu detine functia de Deputy CEO, Head ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
- Deficitul contului curent după primele două luni, mai mare cu 25%
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Comerțul cu amănuntul, +7,3% cumulat pe primele 8 luni
- Inflația anuală, în scădere la 1,8% în Zona Euro
- -4,57% din PIB, deficit bugetar după primele opt luni ale anului
- România a păstrat prima poziție în UE la inflația anuală
- Deficitul contului curent, peste 15 miliarde euro după primele șapte luni
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
- 18 miliarde euro, deficit comercial după primele șapte luni ale anului
- Deficit bugetar de peste 4% din PIB după primele 7 luni ale anului
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
- Deficitul comercial, în creștere de la o lună la alta
- Prețurile industriale, aproape la fel ca în luna precedentă
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Eroare aplicație
Am avut ora și data din setările telefonului date pe manual și nu se deschidea BT Pay, în ... detalii
-
O.P. Condiționat către Exim Bank
Valoarea creditului de refinanțat era 7300 lei și am platit 500 lei comision Exim Bank, O.P. ... detalii
-
O. P. Condiționat Exim Bank
Am făcut credit de refinanțare la BRD. BRD a trimis O.P. condiționat către Exim Bank pentru ... detalii
-
TLV pe bursa
Aceste obligatiuni pare ca au fost scoase si pe bursa cu simbol / ISIN: TLV28E / ROTLVADBC023. Insa ... detalii
-
Răspuns
Viorel, poliția locală nu poate ajuta cu așa ceva și nici nu te îndrumă, unde ai putea să ... detalii