BANCI | Interviu

Nicolae Surdu, Carpatica: Vom avea profitabilitate si vom face performanta

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-02-24 18:06

Rezultatele inregistrate de Banca Comerciala Carpatica la finele anului trecut sunt oglinda mai multor factori, atat interni, cat si externi, care si-au pus amprenta pe valoarea acestora, apreciaza Nicolae Surdu, Director General al Bancii Comerciale Carpatica.

Faptul ca profitul operational aferent anului 2010 este cu 233% mai mare comparativ cu 2009 demonstreaza ca suntem pe un fagas favorabil, urmand ca in timp banca sa isi amortizeze costurile cu provizioanele. Este o situatie relativ generala in tot sistemul bancar, iar cresterea va fi prudenta pe fondul unui an de tranzitie in care estimarile raman rezervate, cu toate ca mizam pe un scenariu de ameliorare a economiei.

Carpatica a traversat aceasta criza financiara bazandu-se pe linii strategice bine definite si implementate adecvat de top-managementul bancii in vederea obtinerii de rezultate apropiate de cele bugetate, la care s-a adaugat sprijinul actionarilor, care au depus eforturi sustinute prin efectuarea a doua majorari de capital.

2010 a fost un an dificil din punct de vedere extern si plin de provocari din punct de vedere intern. Banca Comerciala Carpatica a trecut printr-un amplu proces de reorganizare si restructurare, actiune care a vizat, in principal, structura organizatorica a bancii, cu accent deosebit pe consolidarea activitatii de vanzare. Au fost definite liniile de business, s-au centralizat procese, s-au fluidizat activitatile operationale si s-a demarat eficientizarea retelei teritoriale. In acelasi timp, banca si-a dezvoltat portofoliul de servicii si produse, adaptate la conditiile economice actuale. Astfel, au fost lansate produse precum OneSmart (credit de refinanţare cu ipotecă fără comisioane, care a beneficiat şi de o promoţie atractiva pentru clienti), pachetele CONTe, CONTe+ şi TOP, care oferă clienţilor costuri reduse, comparativ cu achizitionarea separata a produselor.

In 2011, vom continua strategia de orientare spre clienti, atat persoane fizice, pentru care Carpatica vine cu solutii accesibile si transparente, fara comisioane ascunse, cat si pentru clientii corporate si IMM pentru care dezvoltam programe adaptate la cerintele si nevoile acestora.

Cu pretul provizionarii masive a portofoliului de credite, am ales o asanare rapida a creditelor neperformante pentru a ne putea canaliza maximul de eforturi pentru dezvoltarea portofoliului de clienti performanti. In acest sens, stau dovada valorile bune ale indicatorilor financiari comunicati de curand: profitul operaţional a crescut de 3,3 ori comparativ cu 2009, principalele influenţe fiind date de veniturile nete din dobânzi, din comisioane şi din operaţiuni financiare; au crescut depozitele atrase de la clientela nebancară, iar lichiditatea imediata a avut o valoare imbunatatita fata de 2009; de asemenea, in prezent solvabilitatea bancii este de 12,1%, peste nivelul minim impus de BNR, fapt ce ne asigura o rezistenta sporita in conditiile actuale de piata.

Cu o retea bine dezvoltata si eficientizata ce cuprinde 171 sucursale şi agenţii, 232 de ATM-uri şi 23 ASV-uri, cu o echipa deja formata si orientata spre client, privim cu optimism intr-o revenire a economiei si, increzatori in fortele proprii si in clientii nostri, dorim sa asiguram toti partenerii ca vom depune toate eforturile in vederea atingerii obiectivelor propuse, ca vom avea profitabilitate si vom face performanta, conchide Nicolae Surdu.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudențialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

 



 

Ultimele Comentarii