BANCI | Interviu

Adrian Chichita, director carduri OTP Bank: Luam masuri pentru a ajuta clientii cu probleme la rambursarea creditelor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-01-23 08:39

Din cauza situaţiei dificile şi a perspectivelor deloc optimiste privind creditele neperformante, băncile vin în întâmpinarea clienţilor cu probleme cu o serie de soluţii precum refinanţarea creditelor, schimbarea scadenţarului şi chiar amânarea de la plată pe perioade scurte, dacă debitorul a intrat în şomaj.

"OTP Bank implementează în prezent un set de măsuri menite a veni în sprijinul clienţilor care au astfel de probleme, le putem oferi asistenţă. Nu ne dorim să avem credite neperformante, şi dacă un client intră în dificultăţi, nimeni nu are de câştigat, nici clientul nici banca," spune Adrian Chichiţă, director carduri OTP Bank, citat de Money Channel.

Întrebat care sunt măsurile concrete care vor fi implementate, directorul de carduri al OTP Bank declară că nu se poate întocmi o grilă, pentru că asta ar putea fi interpretat greşit de clienţii cu probleme. Fiecare caz va fi analizat în parte şi se vor aplica măsurile cele mai potrivite, spune Adrian Chichiţă. Creşterea generalizată a dobânzilor se resimte în majorarea ratelor pe care clienţii le au de rambursat. În plus, deprecierea monedei naţionale vine să amplifice problemele.

Restanţele la creditele în lei însumau, în noiembrie 2008, peste un miliard 890 de milioane de lei, în creştere cu 192% faţă de aceeaşi lună din 2007. Restanţele pentru aceeaşi perioadă la creditele în valută depăşesc 900 de milioane de lei, cu 184% mai mari decât în noiembrie 2007.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudenÈ›ialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

DeÈ™i economia țării este dependentă de finanÈ›area pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanÈ›ii băncilor spun că populismul unor politicieni È™i instituÈ›ii reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori È™i instituÈ›iile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitaÈ›i Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) È™i Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

 



 

Ultimele Comentarii