BANCI | Interviu

Revolut si ING mi-au blocat conturile din cauza unor transferuri considerate fraude. Ce pot sa fac?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-11-11 18:14

"Buna ziua. Mi-a fost blocat contul Revolut, din cauza a doua transferuri din strainatate considerate fraude, precum si contul ING, in urma solicitarii Revolut.

Numai ca nu este vorba de nicio frauda, sunt bani primiti de la un prieten, iar o parte sunt si bani castigati din investitii in criptomonede, precum si din economiile mele, de aceea consider ca Revolut comite un abuz.

Am cerut la Revolut si ING sa-mi deblocheze conturile, dar nu vor. Puteti sa ma ajutati?", intreaba un cititor Bancherul.ro.

RASPUNS

Stimate domn,

Am trimis la Revolut cateva intrebari cu privire la procedura de blocare a conturilor si modul de rezolvare a acestei probleme cu care va confruntati si dumneavoastra, iar raspunsurile sunt urmatoarele:

Care sunt situațiile în care un cont este blocat?

O limitare temporară a accesului la unele dintre funcționalitățile contului poate apărea atunci când activitatea pe cont a depășit un anumit nivel de risc.

În funcție de riscul detectat, pot fi activate restricții mai mici
sau mai mari - această abordare este o consecință a celei de-a patra Directive Europene (AML IV 2015) și se numește „abordare bazată pe risc”.

Ce fel de risc? Risc de încălcare a securității fondurilor clientului, a termenilor și condițiilor din contract sau a legii.

De ce? Sistemele au funcții informative și preventive. De exemplu, dacă algoritmul detectează că e posibil ca un card al unui client să fi ajuns în mâini greșite, acesta poate activa blocarea și trimite clientului un mesaj pe telefon care îl
întreabă dacă a încercat să facă o tranzacție.

Tot ce are de făcut un utilizator este să confirme direct în aplicație că el a făcut acea tranzacție și funcțiile cardului sau ale contului revin la starea anterioară.

Fiecare tranzacție este diferită, prin urmare algoritmul estimează nivelul de risc în timp real, individual pentru fiecare tranzacție, cont, card, client, ținând cont de evenimentele produse, în medie, și de experiențele de trecut.

Contează dacă cineva, de exemplu, și-a creat un cont ieri sau în
urmă cu doi ani, îl folosește în mod regulat sau a efectuat doar două tranzacții în decurs de doi ani.

Există, de asemenea, modele de tranzacții care sunt tipice pentru actorii rău intenționați de pe piața financiară.

Important de notat este și faptul că autoritățile statului pot solicita, de asemenea, limitarea accesului la cont.

Revolut, în calitate de companie care își desfășoară activitatea în România, în conformitate cu legislația locală, cooperează cu autoritatea de reglementare și instituțiile locale, precum instanța, Poliția sau Parchetul.

Cum putem preveni blocarea contului?

Deși nu dezvăluim detalii despre procedurile de securitate pentru a nu da ”ponturi” răufăcătorilor, este util să reamintim întotdeauna ce să evităm când folosim Revolut.

Secțiunea 11 din termeni și condiții spune ce poate constitui o încălcare a acestora și care ar putea fi motivul procedurii de verificări de securitate. Aceasta include, dar nu se limitează la:

- utilizarea unui cont în mod ilegal

- încercarea de a obține controlul sau utilizarea unui cont sau card înregistrat de o altă persoană, dând controlul contului sau cardului unei alte persoane

- utilizarea contului sau cardului pentru a „pirata” serviciile sau promoțiile altor furnizori de servicii, cum ar fi abonamente gratuite, serii limitate de produse sau perioade de probă

- folosirea unui card virtual de unică folosință, pentru a câștiga mile „artificiale” sau mai multe puncte

- extinderea perioadelor fără dobândă la cardurile de credit cu ajutorul unui carusel de depuneri și retrageri pentru a genera tranzacții „artificiale”

- utilizarea Revolut în scopuri de business cu ajutorul unui cont de persoană fizică, în loc să se utilizeze un cont de business, cum ar trebui procedat în astfel de situații.

Funcția de asistență clienți poate avertiza și îi poate cere clientului să nu încalce termenii și condițiile contractuale sau, ca parte a procedurii de screening, să ceară dovada identității sau informații suplimentare.

De exemplu, atunci când un client refuză să furnizeze dovada identității, apare un impas și acest lucru poate duce la retragerea din contract și închiderea contului.

De aceea, păstrarea legăturii cu echipa de suport clienți este importantă. Se întâmplă ca echipa de suport clienți să aibă nevoie de informații suplimentare de la utilizatori, iar, în unele cazuri, această procedură formală necesită timp și e nevoie și de răbdare.

De asemenea, este importantă actualizarea aplicației și păstrarea telefonului într-o stare adecvată de utilizare.

Pentru a menține siguranța conturilor, sfătuim utilizatorii să descarce cel mai recent software pentru dispozitivul mobil și cea mai recentă versiune a aplicației Revolut, imediat ce acestea sunt disponibile.

Cum se poate debloca un cont?

Acest lucru depinde de tipul de risc. În primul rând, clientul trebuie să citească cu atenție termenii și condițiile, pentru a înțelege riscurile ce apar în diferite situații de utilizare greșită a serviciilor Revolut.

Deci, regula principală este să fii un utilizator informat. În al doilea rând, utilizatorii ar trebui să verifice în mod regulat mesajele din aplicație pentru a vedea dacă a apărut vreun semnal legat de tranzacții sau de modul în care a fost utilizată aplicația.

Prin aceeași modalitate vom furniza informații despre cont și vom informa clientul cu privire la orice fraudă sau suspiciune de fraudă legată de cont.

Acesta este, de asemenea, modul în care vom anunța dacă există o amenințare la securitatea contului său. Din acest motiv, le recomandăm tuturor clienților să verifice în mod regulat aplicația Revolut pentru a vedea dacă au primit astfel de informații sau notificări.

Și al treilea: în cazul în care o notificare semnalează o activitate
anormală a aplicației sau a cardului, soluția este cooperarea dintre client și echipa noastră de asistență, utilizatorul fiind încurajat să urmeze instrucțiunile transmise de serviciul de asistență clienți.

Orice informație solicitată de echipa de asistență e de dorit să fie furnizată rapid.

Puteți menționa anumite cazuri în care conturile au fost blocate și cum au fost deblocate?

Fiecare caz este diferit, așa că examinăm fiecare situație separat. Durata procedurii de verificare a securității depinde și de mulți factori.

Sarcina serviciului de asistență clienți este de a rezolva cât mai curând posibil orice situație, astfel încât să deranjeze cât mai puțin clienții.

În cazul în care un utilizator nu este sigur de ceea ce se întâmplă cu aplicația, merită întotdeauna să semnaleze situația prin chat-ul din aplicație și să solicite sprijinul echipei de suport clienți.

Din câte puteți ști, au fost observate situații în care conturile au fost blocate din eroare?

Verificările de securitate nu au loc întâmplător sau accidental, ele sunt întotdeauna declanșate de un anumit factor de risc.

Algoritmii folosesc machine learning, „sesizează” diverse situații, reacționează rapid, dar verificarea efectivă a sesizării necesită o intervenție umană.

Agentul de suport clienți nu ajunge imediat la o concluzie, la fel ca sistemele automate, este nevoie de mai mult timp - poate solicita clienților informații suplimentare în chat-ul din aplicație, dar după procedura de verificare, decizia este la echipa de asistență.

Sarcina echipei de suport este de a finaliza procedura cât mai curând posibil și de a lua decizia corectă, de exemplu - deblocarea contului, avertizarea clientului cu privire la risc, rezilierea contractului, transferarea cazului către autoritățile statului - fiecare caz este diferit, dar asistența este întotdeauna ghidată de proceduri stabilite în legătură cu termenii și condițiile din contract și cu reglementările legale locale și internaționale (de exemplu, AML - combaterea spălării banilor,
PEP - persoane expuse politic, CFT - combaterea finanțării terorismului).

Ce puteți spune despre numărul total de cazuri de conturi blocate în ultimul an?

Raportăm aceste cifre în mod regulat autorităților noastre de
reglementare, dar nu le discutăm public.

Este important să subliniem că numărul de controale de securitate care determină blocarea unui cont este doar o mică parte în comparație cu numărul de clienți - în prezent peste 16 milioane - sau numărul de tranzacții - sute de milioane de tranzacții."

Daca raspunsurile Revolut nu va ajuta sa rezolvati problema blocarii contului, va rog sa reveniti la mine, pentru a va ajuta sa gasiti o solutie, fie pe cale amiabila, printr-o negociere cu Revolut, fie prin intermediul unor institutii precum CSALB (Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor Bancare), fie cu ajutorul autoritatilor de protectie a consumatorilor (ANPC).

Taguri: ING Bank  reclamatie ING Bank  banca  Educatie financiara  

Comentarii

Adam cosmin
Mia fost contul blicat
Mi a fost contul blocat

Stoica Dana
Cont Revolut blocat
Cont revolut blocat

Stoica Dana
Cont Revolut blocat
Cont revolut blocat

Stoica Dana
Cont Revolut blocat
Cont revolut blocat

Merca Alexandru
Revolut
Bună seara! Am citit ca puteți discuta cu cei de la revolut pe cale amiabilă pentru deblocarea contului, ei mi au blocat contul din cauza unor tranzacții primite de la un client de la fostul meu loc de muncă. Clientul mi a cerut ajutorul să primească și el bani din afară instant și eu am spus să îl ajut, ideea este ca mi au blocat contul și nu mă lasă să îl folosesc de câteva luni bune și vreau să știu dacă există vreo soluție sau nu. Mulțumesc!



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Banca Transilvania despre taxa pe cifra de afaceri: nu vrem sa facem clientilor ceea ce ni s-a facut noua

Banca Transilvania spune ca nu va transfera clientilor taxa de 2% pe cifra de afaceri impusa de Guvern in 2024 si 2025 si 1% din 2026. „In niciun caz nu dorim să creștem prețurile sau marjele clienților existenți. Deci, nu vrem să facem ceea ce detalii

Problema de functionare a aplicatiei Raiffeisen persista: clientii se plang ca nu pot face plati (actualizat)

Aplicatia Raiffeisen Smart Mobile continua sa aiba probleme de functionare si in aceasta dimineata, reclama clientii bancii, dupa ce ieri nu a fost disponibila intreaga zi. Astfel, clientii bancii spun ca astazi pot sa intre in aplicatii, insa nu reusesc sa faca detalii

Raiffeisen explica de ce nu au functionat aplicatiile bancii in 29 octombrie: nu a fost un atac informatic

Aplicatiile Raiffeisen Bank nu au functionat in ziua de 29 octombrie 2023 timp de peste 12 ore, conform reclamatiilor clientilor bancii. Motiv pentru care am trimis la Raiffeisen cateva intrebari: - Care a fost cauza problemelor tehnice care au detalii

ANPC a primit 500 de reclamatii privind ratele la creditele ipotecare

ANPC a primit 500 de reclamatii de la clientii bancilor pe adresa de e-mail anuntata de autoritate in urma cu doua luni, cu privire la cresterea ratelor la credite. Autoritatea a cerut consumatorilor sa-i trimita reclamatii dupa ce a amendat bancile pentru ca ar detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • lening aanbod

    Hoi Wij bieden alle leningen aan van 30.000 tot 10.000.000 euro met een lage rente van 2% zonder ... detalii

  • O întrebare

    Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit ... detalii

  • Tema

    Bună ziua am solicitat un împrumut de bani și mi sa cerut o anumita taxa de 250 lei .as vrea sa ... detalii

  • Aplicația mybrdmobile

    Aplicația nu merge .A fost instalată și reinstalată de vreo 4 ori.( pe iPhone 13).Apare sigla ... detalii

  • Actoalizare date

    Nu pot să-mi actualizez datele ... detalii