TEHNOLOGII BANCARE | Interviu

Roland Pecsenye, "marele vizionar" ungur care a adus inovatia in online si mobile banking-ul din Romania

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-12-08 20:16

Roland Pecsenye este unul dintre cei 3 fondatori si presedinte executiv al companiei maghiare IND Group, "marele vizionar" care conduce firma in viitor, dupa cum este prezentat oficial. El este cel care a adus inovatia pe piata bancara romaneasca, prin intermediul a doua banci mari, BRD si Banca Transilvania. Prima a lansat recent un serviciu de mobile banking ce include transferuri de bani prin bump, coduri QR sau doar pe baza numarului de telefon, a doua ofera in premiera transferuri prin Facebook. Roland ne-a acordat un interviu foarte interesant in care “marele vizionar” ne spune cum vede evolutia platilor mobile in Romania si in lume.

- Cum arata piața de mobile banking din România in comparatie cu alte tari?

- Cred ca serviciile de mobile banking din Romania trec printr-o mare schimbare. Există o serie de bănci care analizeaza sau deja au gândit noi soluții pe care ar dori să le lanseze. Unele dintre ele au fost deja prezentate clientilor, in timp ce altele sunt în faza de dezvoltare. Suntem implicați direct în unele dintre aceste inițiative, oferind solutii tehnologice pentru bănci. Domeniul plăților trece cu siguranta printr-o dezvoltare foarte rapida. Consumatorii așteapta noi servicii pe care băncile romanesti nu le-au adoptat la fel de rapid ca cele din alte tari, cum ar fi Polonia și Turcia, unde exista mult mai multe inovații implementate de banci.

Suntem insa de părere că acum băncile românești au înțeles avantajul noilor tehnologii și au investit sume importante în noi soluții, precum și în promovarea acestor soluții pentru a fi folosite de clienti. In consecinta, cred ca in primul trimestru din 2014 vor fi schimbari importante pe piata romaneasca, bănci mari vor lansa noi servicii de mobile banking ca noua modalitatea de a atrage clienții.

- Care credeți că va fi aplicațiile și tehnologiile preferate de către bănci si de catre clientii acestora din România?

- Noi credem că telefoanele mobile tip smartphones pot inlocui portofelul din buzunar și un POS in acelasi timp, pentru ca telefoanele sunt echipate cu toata tehnologia de care consumatorii si clientii bancilor au nevoie pentru a rula noi aplicații de mobile banking.

Mai ramane ca aceste noi aplicatii sa fie furnizate de către bănci pentru clienții lor, pentru a le permite utilizarea de noi servicii și credem că suntem pe drumul cel bun in aceasta privinta.

Credem insa ca noile aplicații ale bancilor trebuie să fie foarte flexibile și sa includa mai multe opțiuni si scheme diferite de plata. Nu doar un transfer intern de la un cont la A la un cont B, dar și plati tip bumping (doar prin alaturarea a doua telefoane), prin citirea codului QR, plati tip NFC, chiar și transferuri prin telefonul mobil, prin Pay Pal, transferuri de bani prin e-mail, transferuri într-un cont de Facebook, transferuri la un număr de telefon mobil.

Toate acestea sunt noi solutii de plati si transferuri, care ofera clientului posibilitatea de a alege modalitatea preferata, in functie de prețul pe care este dispus sa-l plateasca pentru a transfera bani, in functie de destinatar, in functie de cât de repede se poate procesa o plata de catre banca. Cred ca acestea ar trebuie sa fie atributele noilor servicii de mobile banking: sa ofere posibilitatea clientilor sa aleaga modalitatea de plata preferata pe care sa o utilizeze.

- Vorbiti asadar despre solutii complete de mobile banking, de diferite tipuri de transferuri și plăți, într-o singură soluție, aplicatie. Până acum am văzut diferite solutii separate de plati prin mobile banking, cum ar fi NFC, codurile QR sau portofelele electronice (wallet). Ce soluție va fi preferata in final de clienții băncilor? Este posibil să avem o singura aplicatie pentru toate tipurile de sevicii pe care le-ați menționat ?

- Intr-adevar, cred ca doar daca bancile vor avea o aplicație cu toate aceste diverse tipuri de plăți integrate, abia atunci vor oferi cu adevarat clientilor optiunea ca fiecare sa-si aleaga modalitatea preferata de plata, in functie de preferinte, astfel incat mobile bankingul sa poata fi utilizat in masa.

Problema cu plățile mobile în ultimii ani este că au existat mici alianțe formate între unele companii care au obligat consumatorii sa plăteasca doar cu un anumit tip de card, la anumite bănci, la un anume furnizor de telefonie mobilă, la un anumit grup de 20 de comercianti. Ori aceasta nu este o adopție în masă a platilor mobile. Pentru ca daca vei vrea sa plătesti cu telefonul mobil la toti comerciantii, va trebui să descarci 10 sau 15 aplicații, sa deschizi 15 conturi bancare diferite, ceea ce nu are sens. Consumatorii nu vor asta.

De aceea, noi spunem că toate aceste servicii trebuie să fie integrate în aplicația băncii. Portofelul electronic, tehnologia sa, exista deja in telefonul consumatorilor, astfel ca dacă banca ofera o aplicație de mobile banking, aceasta ar trebui să includă toate aceste opțiuni de plata pentru clienti. In acest moment, solutiile de mobile banking evoluează spre portofelul electronic. Tot ce am in portofelul din buzunar poate fi transferat in portofelul electronic din telefon: toate cardurile, toate instrumentele de plata.

De asemenea, in aplicatia de pe telefon ar trebui sa am toate optiunile de plata, pentru a o putea alege pe cea mai convenabila, in functie de diverse criterii. Daca vreau sa fac o plată NFC cu cardul sau dacă vreau sa fac un transfer tip bump intre două telefoane mobile, daca vreau sa citesc un cod QR de pe un poster sau un alt telefon mobil, toate aceste optiuni ar trebui să le am activate în aplicația băncii din telefonul mobil.

- Dar inca nu există o astfel de aplicație la bănci ...

- Nu încă...

- Pregatiti o astfel de soluție pentru piața românească?

Citeste interviul integral in CLUBUL BANCHERILOR

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



In ce data intra pensiile pe carduri, in fiecare luna: precizari de la banci si Ministerul Muncii

Mai multi cititori Bancherul.ro s-au plans ca in aceasta luna le-au intrat mai tarziu pensiile pe carduri, motiv pentru care am intrebat Ministerul Muncii si bancile daca au existat intarzieri privind virarea pensiilor si in ce data se alimeneaza cardurile, in fiecare luna. Ministerul detalii

BRD despre colaborarea cu CSALB: ne ajuta sa demonstram clientilor ca banca este oricand deschisa comunicarii directe si transparente

Datorita colaborarii cu CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din domeniul Bancar), BRD a reusit sa solutioneze extrajudiciar si dosare unde banca era deja chemata in instanta, consumatorii renuntand la procedura judiciara in favoarea unei solutii ce stinge litigiul intr-un timp exponential detalii

Cum gestioneaza Garanti BBVA reclamatiile clientilor si rezolvarea amiabila a acestora, prin CSALB

Garanti Bank a primit putine cereri de la clienti privind rezolvarea amiabila a litigiilor prin intermediul CSALB, dat fiind ca banca isi doreste solutionarea si gasirea unei solutii satisfacatoare pentru clienti inca din momentul in care acestia se adreseaza initial bancii, detalii

CEC Bank acorda o deosebita importanta solutionarii amiabile a litigiilor cu clientii prin intermediul CSALB

CEC Bank acorda o deosebita importanta solicitarilor de solutionare amiabila a litigiilor cu clientii venite prin intermediul CSALB, intrucat reprezinta o procedura alternativa cu multe avantaje pentru ambele parti, spune Mirela Iovu – Director – Vicepresedinte al Comitetului de detalii

Ultimele Comentarii

  • Ifn

    Bună seara. Vreau sa știu dacă dintr un salariu de 3600 cu rata la Raiffeisen de 1900 dar cu ... detalii

  • Poprire

    Buna ziua.Mama mea are o datorie de 24000 lei la BCR.As vrea sa stiu daca banca poate sa scoata ... detalii

  • Acces la articol

    Bună ziua, am dori să acccesăm conținutul articolului "Consiliul Concurentei face precizari ... detalii

  • curs valutar

    Va rog sa ne spuneti care date sunt eronate, pentru a corecta ... detalii

  • Date eronate

    Cine a facut articolul nu stie ca bancile au diferite cursuri in timpul programului si altele dupa ... detalii