BANCI | Interviu

Isarescu: Impactul clauzelor abuzive asupra sistemului bancar este major. Dar noi trebuie sa-i aparam in primul rand pe cei 7 milioane de deponenti, nu pe cei 400.000 de debitori care "cauta anumite usurari la credite cu ajutorul avocatilor"

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-07-01 16:47

Mugur Isarescu, guvernatorul BNR, a declarat astazi, in cadrul briefing-ului de presa de la sediul bancii centrale, ca impactul legii prin care se pot elimina toate comisoanele abuzive din contractele de credit are un impact major si afecteaza sistemul bancar, adica pe cei 6-7 milioane de deponenti, fata de cei 400.000 de beneficiari de credite care "cauta anumite usurari la credite cu ajutorul avocatilor."

Intrebat daca BNR a finalizat studiul de impact a noii legi asupra sistemului bancar, guvernatorul a spus:

"S-a facut studiul, s-a discutat cu ARB-ul, propunerea mea catre colegii din BNR si cei de la ARB a fost urmatoarea: sa iasa impreuna si sa spuna asupra calculelor. Bineinteles ca nu sunt calcule simple, sunt conditionate, sau conditionale, ca sa spunem asa, si e bine sa le explice tehnic.

Nu spun acum nicio cifra, dar nu pot sa ma abtin sa nu spun ca impactul este major asupra sistemului bancar.

Daca BNR are aici o pozitie cel putin prudenta, nu este pentru ca aparam o banca sau alta. Noi aparam cei 6-7 milioane de deponenti din bancile romanesti.

Intr-adevar, e posibil ca si debitorii, cei care au luat credite, in anumite cazuri sa aiba dreptate, suntem pentru o abordare de la caz la caz, uneori si in instanta, dar foarte important este sa stii ca daca ai 2-3-400.000 de debitori care urmaresc cu ajutorul avocatilor anumite usurari in privinta creditelor, sa stii ca pe partea cealalta ai 6,7 milioane de deponenti.

Atunci cand impactul asupra sectorului bancar este major, cei care pot sa fie afectati sunt cei 6,7 milioane, tot romani, oameni care au avut incredere in sistemul bancar si isi tin acolo economisirile.

Ne amintim ca in cazul bancii Bank of Cyprus, nu stiu daca aveam 60 sau 70 de deponenti, toti destul de bogati, cu sume mari in depozite, de peste 100.000 de euro, si s-a facut caz: BNR ce face? Nu are grija de oamenii astia, ei nu sunt tot romani? Deci noi am avut grija de ei, s-a negociat uneori duri cu autoriatile din Cipru iar depozitele lor nu au fost afecate de acel haircut, de acea reducere aplicata deponentilor din Cipru.

Deci este foarte important sa facem aceasta analiza, tot la rece, daca se poate, intr-o discutie neemotionala pe cat putem si noi si poate si publicul sa accepte, privind impactul asupra sistemului bancar. Noi spunem impact asupra sistemului bancar insemnand impact asupra deponentilor in primul rand. Deci cam aceasta este judecata noastra."

Comentarii

comentator ocazional
deci, recunoaste!
abia acum se schimba mentalitatea?



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



In ce data intra pensiile pe carduri, in fiecare luna: precizari de la banci si Ministerul Muncii

Mai multi cititori Bancherul.ro s-au plans ca in aceasta luna le-au intrat mai tarziu pensiile pe carduri, motiv pentru care am intrebat Ministerul Muncii si bancile daca au existat intarzieri privind virarea pensiilor si in ce data se alimeneaza cardurile, in fiecare luna. Ministerul detalii

BRD despre colaborarea cu CSALB: ne ajuta sa demonstram clientilor ca banca este oricand deschisa comunicarii directe si transparente

Datorita colaborarii cu CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din domeniul Bancar), BRD a reusit sa solutioneze extrajudiciar si dosare unde banca era deja chemata in instanta, consumatorii renuntand la procedura judiciara in favoarea unei solutii ce stinge litigiul intr-un timp exponential detalii

Cum gestioneaza Garanti BBVA reclamatiile clientilor si rezolvarea amiabila a acestora, prin CSALB

Garanti Bank a primit putine cereri de la clienti privind rezolvarea amiabila a litigiilor prin intermediul CSALB, dat fiind ca banca isi doreste solutionarea si gasirea unei solutii satisfacatoare pentru clienti inca din momentul in care acestia se adreseaza initial bancii, detalii

CEC Bank acorda o deosebita importanta solutionarii amiabile a litigiilor cu clientii prin intermediul CSALB

CEC Bank acorda o deosebita importanta solicitarilor de solutionare amiabila a litigiilor cu clientii venite prin intermediul CSALB, intrucat reprezinta o procedura alternativa cu multe avantaje pentru ambele parti, spune Mirela Iovu – Director – Vicepresedinte al Comitetului de detalii

Ultimele Comentarii

  • Ifn

    Bună seara. Vreau sa știu dacă dintr un salariu de 3600 cu rata la Raiffeisen de 1900 dar cu ... detalii

  • Poprire

    Buna ziua.Mama mea are o datorie de 24000 lei la BCR.As vrea sa stiu daca banca poate sa scoata ... detalii

  • Acces la articol

    Bună ziua, am dori să acccesăm conținutul articolului "Consiliul Concurentei face precizari ... detalii

  • curs valutar

    Va rog sa ne spuneti care date sunt eronate, pentru a corecta ... detalii

  • Date eronate

    Cine a facut articolul nu stie ca bancile au diferite cursuri in timpul programului si altele dupa ... detalii