BANCI | Stirea Zilei

Protectia Consumatorilor vrea sa apara pe monitoarele din banci, la "braking news"

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-06-17 11:09

Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a publicat un proiect de ordin (vezi mai jos) prin care vrea sa oblige bancile sa-si instaleze in unitati monitoare TV cu diagonala de minim 70 cm in care ANPC sa aiba rezervata o "burtiera" cu o marime de minim 10% din ecran, tip "braking news", pe care sa transmita propriile mesaje pentru protectia consumatorilor.

Cu toate ca unele banci, precum BCR sau Alpha Bank, au istalate monitoare in cadrul unitatilor, Asociatia Romana a Bancilor (ARB) a criticat acest proiect, urmand sa faca mai multe propuneri de modificare a acesteia.

"Ca de obicei, cum s-a intamplat si cu OUG 50, ANPC lanseaza astfel de propuneri fara a consulta initial si bancile, ceea ce nu poate decat sa duca la conflicte si confuzii. Ne intrebam, de exemplu, de ce acele mesaje trebuie transmise doar pe monitoare TV cu diagonala de 70 de centimetri, cand se pot gasi si alte medii de informare", spune Corneliu Cojocaru, seful comunicarii la BCR si membru al comisiei de specialitate in cadrul ARB.

GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR
Bulevardul Aviatorilor nr.72, cod 011865, Sector 1, Bucureşti, România Tel.: 021 312 12 75 Fax.: 021 314 34 62 www.anpc.ro

REFERAT

Direcţia de Control şi Supraveghere Piaţă din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor propune proiectul de act normativ anexat, prin care să fie reglementate măsurile minimale de informare a consumatorilor de către prestatorii de servicii bancare, având în vedere că pe acest segment de piaţă informarea consumatorilor este esenţială pentru a nu prejudicia interesele economice ale consumatorilor.

Astfel, pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să opteze în cunoştinţă de cauză pentru alegerea serviciilor bancare, operatorii economici din acest segment trebuie să informeze consumatorul în mod complet, corect şi precis.

Considerând că:
· Dezvoltarea şi diversificarea produselor financiar-bancare oferite consumatorilor şi faptul că, adesea, utilizarea acestor produse nu mai este o opţiune a consumatorilor, ci o necesitate (ca, de exemplu, cardul de salariu);
· Importanţa oferirii consumatorului de informaţii clare şi în timp util cu privire la drepturile lor in domeniul serviciilor financiare şi cu privire la terminologia specifică;
· Necesitatea educării continue a consumatorilor, fapt ce conduce inclusiv la prevenirea situaţiilor de supraîndatorare ori a cazurilor de restanţe;
· Implicarea sectorului bancar în activităţile de informare si educare a consumatorilor contribuie implicit la formarea unui client avizat şi conduce spre o creştere a încrederii în instituţiile bancare.

Şi având în vedere activitatea A.N.P.C. în ceea ce priveşte protejarea consumatorilor persoane fizice, considerăm că este necesar aprobarea acestui act normativ care să reglementeze, în acest segment de piaţă, informarea consumatorilor.

ORDIN
privind unele măsuri de informare a consumatorilor privind serviciile bancare

Având în vedere prevederile:
- art. 8 şi 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
- art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 882/2010 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
- Referatul Direcţiei de Control şi Supraveghere Piaţă din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

În temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 882/2010 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor emite prezentul

ORDIN

Art. 1. Pentru corecta informare a consumatorilor de servicii bancare şi a drepturilor şi obligaţiilor acestora, precum şi pentru avertizarea consumatorilor privind îndatorarea excesivă, operatorii economici de servicii bancare sunt obligaţi:

a) să afişeze în interiorul sucursalelor bancare, la loc vizibil, pe un suport video (ecran T.V.) informaţii privind drepturile şi obligaţiile consumatorilor, conform legislaţiei în vigoare, precum şi explicaţii cu privire la terminologia specifică domeniului financiar bancar; de asemenea, să afişeze informaţii furnizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor;

b) să asigure un spaţiu permanent de minim 10% din dimensiunea ecranului T.V. pentru comunicatele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor privind educarea şi avertizarea consumatorilor privind serviciile bancare.

Art. 2. - (1) Informaţiile prezentate de operatorii economici bancari trebuie să fie actualizate în conformitate cu oferta prezentată pe website-ul oficial şi să cuprindă toate elementele de preţ şi principalele condiţii ale ofertei comerciale (rată indice de referinţă / comision de operare, curs valutar al zilei şi altele).

(2) Operatorii economici bancari nu pot folosi sistemul decât pentru promovarea produselor proprii sau ale operatorilor economici cu care au campanii comune de publicitate.

Art. 3. - (1) Suporturile de afişare vor fi instalate astfel încât să fie în câmpul vizual al consumatorilor aflaţi în interiorul sucursalei bancare.

(2) Suportul de afişare va fi unul digital (ecran T.V. cu diagonala de minim 70 cm) şi care va fi prevăzut cu un sistem de transmitere centralizat al conţinutului.

(3) Sistemul va trebui să permită actualizarea zilnică a informaţiilor difuzate.

Art. 4. Operatorii economici bancari au la dispoziţie 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru a pune în aplicare dispoziţiile acestuia.

Art. 5. Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?

Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii

Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

 



 

Ultimele Comentarii