BANCI | Stirea Zilei

BCR refuza sistemul de scoring al Biroului de Credit

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-01-25 17:00

Din luna februarie, bancile vor avea la dispozitie un sistem de scoring pentru analizarea bonitatii clientilor, pus la dispozitia de Biroul de Credit.

Sistemul constă în acordarea unui calificativ cu valori între 300 şi 850 fiecărui solicitant de credit. Cu cât scoringul (numărul) este mai mare, cu atât clientul este considerat a avea o capacitate de rambursare a creditului mai bună si, in consecinta, se poate bucura de conditii mai avantajoase de creditare.

Problema este ca BCR, cea mai mare banca din Romania, spune ca nu va apela la acest sistem la Biroului de Credit, intrucat considera ca propria analiza de scoring este mai avansata si mai utila pentru banca.

"Implementarea scoring-ului Biroului de Credit, proiect realizat impreuna cu Fair Isaac Corporation si SIVECO Romania, se afla in faza finala, cea de testare si de validare a modelului statistic de scoring. In luna februarie, produsul va fi pus la dispozitia clientilor nostri", a declarat Serban Epure, directorul general al Biroului de Credit, citat de XPrimm.

"Consideram ca niciodata nu a fost mai multa nevoie de datele de la Biroul de Credit, fie ca vorbim de Raportul de Credit, produsul nostru "matur", care este o oglinda fidela a comportamentului la plata al unei persoane fizice, sau de cel aflat in primul stadiu de dezvoltare, FICO Score de la Biroul de Credit (denumirea oficiala a noului produs), care reprezinta probabilitatea ca persoana fizica sa-si plateasca in viitor ratele la timp.

In ceea ce priveste scoring-ul, prin combinarea acestuia cu informatiile din cererea de credit si cu scoring-ul intern pe care unii dintre ei il folosesc, clientii nostri vor putea evalua riscul de creditare asociat persoanelor fizice cu un grad de precizie semnificativ crescut.

Le va permite totodata sa-si adapteze ofertele de credit la profilul de risc al consumatorului si sa isi creasca, astfel, gradul de penetrare a pietei in mod controlat, informat si flexibil, sa adopte rapid solutii de management al riscurilor cu grad ridicat de predictivitate, avand ca rezultat decizii de creditare mai consistente si mai corecte.

Scorul va aduce beneficii si pentru persoanele fizice, deoarece Participantii in Sistemul Biroului de Credit vor creste astfel rapiditatea si calitatea deciziei de creditare, cu efect asupra calitatii serviciului si costului creditului.

Tragand linie, o mai buna administrare a riscului de credit prin intermediul scoring-ului va avea ca efect o activitate de creditare mai profitabila si, astfel, eliberarea unor fonduri suplimentare pentru creditarea persoanelor fizice in conditii mai bune pentru acestea", a precizat Serban Epure.

Directorul executiv al direcţiei dezvoltare afaceri şi produse retail din cadrul BCR, Sorin Mititelu, a declarat insa ca banca nu va apela la noul sistem de scoring al Biroului de Credit. "BCR dispune de o analiza de scoring a potentialilor clienti mult mai dezvoltata si mai eficienta, de aceea vom continua sa o folosim pe aceasta", a declarat, pentru Bancherul.ro, Sorin Mititelu.

Directorul Biroului de Credit a mai declarat ca institutia pe care o conduce mai pregateste in acest an cateva proiecte:
"In 2009 ne propunem sa analizam cateva oportunitati :
- extinderea bazei de date cu informatii referitoare la persoane fizice autorizate si IMM-uri;
- posibilitatea efectuarii schimbului transfrontalier de date cu birouri de credit din strainatate.
In masura in care concluziile analizei vor fi pozitive si contextul economic actual ne-o va permite, vom deschide si aceste linii de activitate. Cu toate acestea, principala noastra preocupare va fi aceea de a consolida proiectul aflat in curs de finalizare: scoring-ul", a adaugat Serban Epure.

Comentarii

Simona
Credite
Buna ziua mi se pare anormal chiar daca ai fost restant chiar si cu pana la 90 de zile dar tiai achitat datoria si ai inchis si contul sa apari ca rau platnic si sa nu mai poti face nici un credit chiar daca ai adocumente ca ai lichidat datoria si ai inchis contul timp de 4-5 ani asa bancile pierd clienti si dupa cum e proverbul clienti sunt stapani asa toata lumea are de pierdut



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?

Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii

Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

 



 

Ultimele Comentarii