BANCI | Stirea Zilei

Bancile vor vinde credite neperformante de 2 miliarde lei recuperatorilor de creante

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-09-20 15:40

Volumul de credite neperformante vandute de banci firmelor de recuperare de debite va ramane in acest an la un nivel constant fata de cel inregistrat anul trecut, cand s-a situat la 2 miliarde de lei, iar abia din 2013 va scadea usor, urmand a creste valoarea portofoliilor externalizate spre colectare, a declarat astazi, pentru Bancherul.ro, Isabela Iacob, directorul general al companiei de colectare creant Kruk Romania.

Ea a precizat ca sub 10% din cazurile de recuperare a creditelor neperformante sunt trimise in instanta ca ultima solutie pentru a-i determina pe debitori sa-si ramburseze imprumuturile.

„Asta pentru ca solutia propusa clientilor, pe care o aplicam din 2008, functioneaza foarte bine: aceasta se bazeaza pe colectarea amiabila si plata in rate a datoriilor. Doar daca nu exista nicio posibilitate de rezolvare prin metode amiabile, aceasta este ultima solutie”, a spus aceasta.

KRUK International, companie de top pe piaţa de colectare a creanțelor din România și lider pe piața din Polonia, a anuntat astazi lansarea unei campanii de comunicare prin difuzarea unui spot comercial pe principalele canale de televiziune din România.

Această campanie este parte integrantă a platformei educaționale “Datoria Mea” și se va derula pe parcursul următoarelor trei luni.

“Este pentru prima dată când, în România, se desfășoară o campanie de comunicare elaborată de o companie de colectare a creanțelor, adresată persoanelor cu datorii. Suntem bucuroși să împărtășim din experiența acumulată pe parcursul campaniilor implementate în Polonia de către Grupul KRUK. Am investit resurse semnificative în pregătirea negociatorilor noștri pentru a oferi clienților strategii unice de încheiere a unor aranjamente de plată, prin avansarea de soluții reciproc avantajoase. Respectăm demnitatea clienților noştri şi știm că cel mai adesea nu își pot plăti datoriile pentru că pur și simplu nu au bani. Astfel, înainte de orice, comunicăm în mod amiabil cu clienții noştri. Experiența ultimilor ani ne-a dovedit că aceasta este o strategie eficientă”, a spus Piotr Krupa, Președintele KRUK
S.A.

“Datorită acestei strategii reușim să oferim soluții potrivite persoanelor cu datorii, protejându-ne în același timp partenerii de afaceri”, a adăugat acesta.

Implementarea campaniei de comunicare survine în urma rezultatelor unui studiu calitativ elaborat de compania de cercetare de piață Mercury Research la cererea companiei KRUK International. Obiectivul acestui studiu a fost de a identifica obiceiurile de consum și nevoile debitorilor cu întârzieri la plată.

“În cele mai multe cazuri, debitorii au întâmpinat dificultăți în soluționarea problemelor lor. Rolul nostru a fost să le oferim susținere și să îi asigurăm că au posibilitatea să continue plățile conform aranjamentelor de plată semnate. Specialiștii KRUK sunt mai degrabă consultanți financiari, oferind debitorilor cele mai bune soluții pentru a ajunge la cele mai convenabile modalități de plată ale datoriilor, corespunzătoare capacității lor financiare curente”, a declarat Isabela Iacob, Director General KRUK International.

Conform studiului Mercury Research, prioritățile în bugetul familial sunt plata facturilor la utilități, plata medicamentelor, cheltuielile pentru creșterea copiilor (îmbrăcăminte, alimente, rechizite), hrana zilnică și țigările (dacă sunt fumători). Plata datoriilor către bănci ocupă un loc primordial în lista de priorități, urmată de cheltuielile pentru combustibil, în cazul posesorilor de autoturisme.

“Persoanele care au acumulat întârzieri la plată sunt stresate de faptul că trebuie să-și plătească ratele și își fac griji privind consecințele unei astfel de situaţii. În plus, și pierderea respectului de sine reprezintă un alt motiv important de îngrijorare. Toate acestea generează
dorința de izolare şi de evitare a contactelor”, a explicat sociologul Mircea Kivu.

Obiectivul inițiativei KRUK International este să-i determine pe debitorii cu întârzieri la plata datoriilor să fie deschiși contactului, dialogului și cooperarării cu entitățile de credit sau cu companiile de colectare a creanțelor, deoarece toate acestea sunt în interesul lor. Cel mai adesea oamenii se ascund și încearcă să scape de problemă, deoarece se tem și nu știu ce să facă.

“Vrem să le arătăm cum funcționează compania noastră, la ce anume se pot aștepta și ce anume pot face pentru a-și rezolva cu bine problema datoriilor. Este o abordare cu totul nouă a relațiilor dintre părți și a procesului de comunicare cu debitorii. Campania desfășurată pe televiziune și în presa scrisă ne va ajută să transmitem mesajele noastre în cel mai rapid și explicit mod”, a sintetizat Piotr Krupa.

Compania KRUK International S.R.L. a fost înființată în anul 2007 de Grupul KRUK – liderul pieței de management al creanțelor comerciale din Polonia. Compania este specializată în managementul integrat al creanțelor, având clienți atât din sectorul financiar, cât și companii. KRUK International a dezvoltat activități de colectare a creanțelor bancare ale companiilor de intermediere a creditelor, companiilor de asigurări și leasing, operatorilor de telefonie fixă și mobilă, cât și ale companiilor de distribuție a bunurilor de larg consum.

Compania este de asemenea un jucător important pe piața achiziţiei de portofolii de creanțe, în special de la bănci.

(STIRE IN CURS DE ACTUALIZARE)

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?

Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii

Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

 



 

Ultimele Comentarii