BANCI | Educatie financiara

"Banca a promis ca va despagubi clientul caruia i s-au furat banii din cont". De fapt, banca ESTE OBLIGATA sa-l despagubeasca. Ce prevede contractul dintre banca si client

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-09-01 10:43

"Banca BCR a promis ca va despagubi clientul caruia i s-au furat banii din cont de catre un angajat". Asa a sunat stirea de la un post de televiziune. In realitate, banca este obligata, conform contractului semnat intre aceasta si clienti, sa-i despagubeasca pe cei care se trezesc cu banii furati din conturi chiar de catre angajatii bancii sau de alti hoti din afara bancii. Cu alte cuvinte, banii depusi in banci, in orice tipuri de conturi, precum conturi curente sau depozite, sunt in siguranta, conform prevederilor legale, chiar daca sunt furati. Iar in cazul in care banca intra in faliment, un client este despagubit pana la contravaloarea a 100.000 de euro.

Ultima stire de acest gen vine de la BCR sucursala Gavana din Arges, unde o fosta angajata, dupa declaratiile reprezentantilor bancii, a furat din contul unui client suma de 10.000 de euro. Cand clientul bancii a venit sa-si retraga banii depusi acolo de ani de zile, tocmai pentru a-i pastra in siguranta, departe de hotii care i-ar fi putut prada casa, a descoperit, cu stupoare fireste, ca in cont nu mai este niciun ban.

Cei de la banca i-au spus ca au fost retrasi la sfarsitul anului trecut. Clientul a cerut un extras de cont pentru a dovedi ca nu i-a retras, si astfel s-a descoperit ca banii au fost retrasi pe baza unei semnaturi false. Lucru ce nu-l putea face decat un angajat al bancii, presupun reprezentantii institutiei, angajat care a parasit ulterior banca.

De ce pot angajatii unei banci sa retraga bani din contul unui client?

Nu este primul caz de acest gen, ba chiar in ultimul timp au existat situatii destul de dese, si la alte banci, precum BRD sau Banca Transilvania, ai caror angajati au retras bani din conturile clientilor.

Se pune asadar intrebarea: cum este posibil ca angajatul unei banci sa poata retrage bani din contul unui client, in conditiile in care, o operatiune de retragere de numerar trebuie aprobata si de cel putin doi angajati ai bancii: persoana de la ghiseu care realizeaza operatiunea si seful sau, care trebuie sa semneze si el pentru autorizarea tranzactiei?

Raspunsul este simplu: este vorba fie de neglijenta sefului care autorizeaza tranzactia, si care nu a verificat daca semnatura corespunde cu cea a clientului, fie de complicitatea la furt a celor doi. Mai exista un scenariu, acela ca procedurile interne din banca sa nu fi fost respectate, adica operatiunea de retragere a banilor sa nu fi fost aprobata si de o alta persoana decat angajatul care a furat banii.

Ce prevede contractul dintre banca si client

Iata ce prevede un contract standard dintre banca si clien, in cazul unor operatiuni de plata neautorizate, neexecutate sau executate incorect:

"Banca raspunde daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) In cazul operatiunilor de plata neautorizate de Client si a operatiunilor de plata neexecutate sau executate incorect de catre banca;
b) daca sumele de bani nu au ajuns la prestatorul de servicii al beneficiarului platii, in cazul operatiunilor neexecutate sau executate incorect de catre banca."

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

 



 

Ultimele Comentarii