ANALIZA BANCHERUL.ro: Romanii au retras de la bancomate aproape 100 miliarde lei in 2011

Autor:

Bancherul.ro
2012-03-23 06:42

Bancile au instalat in 2011 un numar de 900 de noi ATM-uri, numarul total al acestora ajungand la 11.000.rnrnIn continua crestere este si numarul POS-urilor destinate platilor cu cardul a crescut cu 1860 de noi aparate, numarul total al acestora ajungand la 124.920, conform statisticilor BNR.rnrnValoarea sumelor retrase de la ATM-uri de catre detinatorii de carduri bancare din Romania s-a ridicat, la sfarsitul ultimului trimestru din 2011, la 25,6 miliarde lei, stabilind astfel un nou record, fata de 25 miliarde la finalul lunii septembrie si 24,8 miliarde lei la sfarsitul lunii iunie.rnrnIn total, sumele retrase de la ATM-uri in 2011 au fost de 96,4 miliarde lei, fata de 87,5 miliarde in 2010.rnrnIn acelasi timp, valoarea tranzactiilor la POS cu carduri, adica platile cu cardul la comercianti si furnizori de servicii din tara, a fost de doar 4,4 miliarde lei la sfarsitul ultimului trimestru din 2011, in crestere fara de 3,7 miliarde la sfarsitul lunii septembrie.rnrnIn total, valoarea tranzactiilor cu cardul la POS-uri a fost in 2011 de 14,8 miliarde lei, in crestere fata de 11,7 miliarde in 2010.rnrn Vezi in CLUBUL BANCHERILOR topul bancilor la numarul de ATM-uri si POS-urirnrnrnrn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Întrebări fără răspunsuri la problemele cu cardurile BRD

Cardurile Mastercard emise de BRD nu au funcționat la ATM-urile altor bănci și la plățile în magazine, pe parcursul zilei de 11 aprilie 2025.  Iar tranzactiile refuzate au fost dublate... detalii

Nexent Bank, noul nume al Credit Europe Bank, nu va deveni o bancă digitală

Credit Europe Bank, recent transformată dintr-o bancă românească într-una străină, înregistrată în Olanda, deținută de FibaGroup a magnatului turc Hüsnü Özyeğin, a anunțat că la jumătatea anului își va schimba numele în Nexent Bank, cu scopul de "a oferi servicii bancare moderne, transparente și centrate pe client, atât clienților corporativi, cât și persoanelor fizice". Schimbarea numelui va avea loc "fără niciun impact asupra produselor și serviciilor existente." Am întrebat banca dacă aceasta urmează să devină exclusiv digitală, însă răspunsul a fost negativ: "Nexent Bank nu va deveni o bancă exclusiv digitală, însă va continua să își extindă serviciile digitale, oferind clienților soluții tot mai moderne și eficiente. Dezvoltarea soluțiilor tehnologice este una dintre prioritățile strategice, pentru a oferi clienților o experiență mai fluentă, intuitivă și personalizată." Noul logo Nexent Bank ar putea arăta ca în... detalii

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii