Protectia Consumatorilor | Stiri economice

Vodafone este cea mai reclamata firma de telefonie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-02-17 17:32

Datele ANCOM arata ca reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications - 14%, Orange România - 15%, RCS&RDS - 11% și Telekom Romania Mobile Communications - 9%, se arata intr-un comunicat al ANCOM (Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare în Comunicații).

Comunicatul ANCOM:

Cel mai reclamat subiect la ANCOM: relatiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice

17.02.2022

În anul 2021, Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și servicii poștale din România. Utilizatorii au reclamat în special aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, precum încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanța.

Servicii de comunicații electronice

76% din numarul total al reclamațiilor primite de Autoritate în anul 2021 au vizat serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanța (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%).

Peste 12% dintre petițiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

Doar 5% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arata ca reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications - 14%, Orange România - 15%, RCS&RDS - 11% și Telekom Romania Mobile Communications - 9%.

Servicii poștale

11% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.

Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poștale (33% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (22%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (19%) și pierderea sau furtul acestora (19%).

În contextul restricțiilor impuse de pandemie în ultimii ani, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a capatat o amploare din ce în ce mai mare. Furnizorii cel mai des reclamați au fost Fan Courier (31% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Compania Nationala Posta Româna (22%), Dynamic Parcel Distribution (10%) și Urgent Cargus (7%).

Alte subiecte reclamate

Utilizatorii au reclamat la ANCOM și alte aspecte, precum cele referitoare la echipamentele radio, regimul retelelor de infrastructura sau procedura de alocare a frecventelor pentru emisiile radio.

Soluționarea reclamațiilor

ANCOM poate interveni direct în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislația din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informații în contracte sau nu respecta condițiile de încheiere a contractelor la distanța.

Reclamațiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicații electronice pot fi adresate de catre consumatori (persoane fizice) Autoritații Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în aceasta situație se pot adresa instanței de judecata competente.

În ceea ce privește serviciile poștale, în cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competența legala de a sancționa furnizorii pentru nerespectarea contractului/Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale.

În caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau parțiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un raspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulțumiți de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile, urmând pașii descriși aici.

ANCOM nu poate însa stabili cuantumul despagubirilor și nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competențe revenind instanțelor de judecata.

Mai multe detalii sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

Taguri: Vodafone  reclamatie Vodafone  Protectia Consumatorului  

Comentarii

Dragomir Constantin
Firma Vodafone.
Firma Vodafone este cea mai neserioasa firma de telefonie mobila ,ultima prostie dacă suni de mai multe ori pentru unele probleme tehnice te restricționează și nu poți sa mai suni Robotul spune cz ai sunat de prea multe ori și tea restictionat. O sstfel de firma nu merita sa te abonezi l ei.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stiri economice



Producția industrială pe februarie, cu aproape 7% sub cea din urmă cu cinci ani

Producția industrială a crescut cu 10,8% în februarie 2024 față de luna anterioară pe seria brută și cu 2,7% în varianta ajustată în funcție de perioada din an și dispunerea zilelor lucrătoare. Astfel, ajustarea cu sezonalitatea a detalii

Inflația anuală a revenit la nivelul de la finele anului anterior

Inflația anuală a scăzut în martie 2024 până la 6,61%, exact nivelul de la finele anului anterior și marginal peste estimarea BNR pentru T1 (6,5%), potrivit datelor publicate de INS. Avansul prețurilor în a treia lună a anului a fost de detalii

Pensia reală de asigurări sociale de stat a crescut anul trecut cu 2,9%

În 2023, creșterea pensiei nominale ca medie anuală a fost de 13,9%, potrivit datelor publicate de INS. Pe fondul unei inflații de 10,4% (tot medie anuală, potrivit metodologiei naționale), puterea de cumpărare a pensionarilor a crescut detalii

Producția de cereale boabe pe 2023, cu o zecime mai mare față de anul precedent

Producţia de cereale boabe anunţată de INS pentru anul 2023 a crescut cu aproape o zecime față de anul precedent, de la 18,86 milioane tone la 20,57 milioane tone. În condițiile unei extinderi marginale a suprafețelor cultivate (+1%), a contat detalii

 



 

Ultimele Comentarii