RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Hora Credit nu vrea sa-mi inchida linia de credit, daca nu platesc dobanda. E legal?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-05-21 14:35

„Bună ziua. Am o întrebare. Ieri, duminica seara, am făcut o solicitare la Hora Credit pentru un împrumut de 300 RON. M-am trezit cu o linie de credit aprobata de 2000 de lei.

Astăzi am sunat la ei sa o închid – nu aveam nevoie de linie de credit și mi-au spus ca o pot închide dacă plătesc dobânda 80 de Ron – bani în plus fata de cei 2000 de Ron.

A se menționa ca banii respectivi nici nu au intrat măcar încă în contul meu și de pe o zi pe alta am de returnat 80 de Ron în plus ca să închid linia. E legal??”, intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Este ilegal ca Hora Credit sa va ceara dobanda pentru linia de credit, daca dumneavoastra ati cerut inchiderea acesteia, pentru ca nu ati solicitat-o, ci ati dorit un simplu credit.

Conform legii (OUG 50/2010), aveti dreptul sa renuntati la credit (dreptul la retragere), intr-un termen de 14 zile, fara sa dati explicatii si fara costuri, chiar daca ati semnat contractul.

Hora Credit nu are dreptul sa va ceara o dobanda, daca banii nu v-au ajuns in cont (nu au fost trasi).

Conform legii, aveti obligatia „de a-i plăti creditorului creditul sau partea de credit trasă şi dobânda aferentă de la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost trasă până la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost rambursată.”

Numai ca dumneavoastra nu ati primit creditul, nu l-ati tras, cum se spune in jargon financiar.

Mai mult, poate fi considerata o practica abuziva daca Hora Credit v-a aprobat o linie de credit, in timp ce dumneavoastra ati cerut un simplu credit.

Iata prevederile din OUG 50/2010 privind Dreptul de retragere:

"Dreptul de retragere

Art. 58. – (1) Consumatorul are la dispoziţie un termen de 14 zile calendaristice în care se poate retrage din contractul de credit fără a invoca motive.

(2) Termenul de retragere începe să curgă de la una din următoarele date:
a) data încheierii contractului de credit;
b) data la care consumatorului îi sunt aduse la cunoştinţă clauzele, condiţiile contractuale şi informaţiile potrivit prevederilor art. 33 – 49, în cazul în care ziua respectivă este ulterioară celei la care se face referire la lit. a).

Art. 59. – (1) În cazul în care consumatorul îşi exercită dreptul de retragere, acesta are următoarele obligaţii:
a) de a-l notifica pe creditor pe baza informaţiilor oferite de acesta potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) lit. q), pentru ca exercitarea acestui drept să îşi producă efectele înainte de expirarea termenului de retragere;
b) de a-i plăti creditorului creditul sau partea de credit trasă şi dobânda aferentă de la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost trasă până la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost rambursată; dobânda se calculează pe baza ratei dobânzii convenite.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) lit. a):
a) se face pe hârtie sau pe alt suport durabil aflat la îndemâna creditorului şi accesibil acestuia;
b) este transmisă prin mijloace admise legal, care asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia;
c) este expediată înainte de expirarea termenului.

(3) Exercitarea dreptului de retragere îşi produce efectul de la data expedierii notificării de către consumator.

(4) Achitarea către creditor a creditului sau a părţii de credit trasă şi a dobânzii potrivit prevederilor alin. (1) lit. b) se efectuează fără nicio întârziere nejustificată şi nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la expedierea notificării de retragere către creditor.

Art. 60. – Creditorul nu este îndreptăţit la nicio altă compensaţie din partea consumatorului în cazul retragerii, cu excepţia compensaţiei pentru orice taxe nerambursabile plătite de către creditor administraţiei publice."

Vezi aici prevederile OUG 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

Asadar, va sfatuiesc sa trimiteti o reclamatie la Hora Credit, prin email la adresa: info@horacredit.ro sau la telefoanele +40 318 10 10 72 și +40 318 18 18 18, in care sa le cereti sa va anuleze contractul de credit, fara sa platiti dobanda, dat fiind ca dumneavoastra nu ati solicitat o linie de credit.

Vezi aici articolul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam!

Taguri: reclamatie banca  dobanzi credite  banca  Reclamatiibanci.ro  credite IFN  credit online  reclamatie IFN  imprumut  

Comentarii

Torok Alexandra
Hora credit
Bună ziua va rog frumos sa mă ajutați cu un sfat am fost sunat de la Hora credit că mi sa aprobat un împrumut de 2500 roni înainte de a accepta am întrebat dacă nu scot toți bani voi plati dobânda doar pt ce folosesc mi sa spus că da pt a fi sigura am sunat in data de 27 28 29 noiembrie pt că după ce mi au intrai bani in cont la 14 zile sa mi se ceară dobânda pt toata suma va rog ce ecde făcut?



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cum ti se pot fura parolele contului bancar printr-o investitie in criptomonede

"Cea mai mare teapa sub forma de investitii pe genoxinvest....am pierdut 250e iar dupa aceea sub pretextul ca imi inapoiaza suma incercau prin anydesk sa vada parolele contului bancar. Apoi dupa ce am dat un cont gol (nou) la alta banca au incercat sa-mi faca cerere de credit online .DECI detalii

Pot sa aman ratele la credit, daca am ramas fara servici?

"Momentan am rămas fără serviciu și vreau să amân pentru patru luni ratele la OTP Bank vă rog din suflet", ne scrie un cititor. RASPUNS  Banca la care aveti creditul va poate aproba o cerere de amanare a platii ratelor la credit pe o detalii

Clientii OTP Bank, vizati de o tentativa de frauda online

Clientii OTP Bank sunt vizati de o tentativa de frauda online prin e-mailuri in care li se cere sa acceseze un link, cu scopul de a li se fura datele cardului si ale contului. Iata mesajul prin e-mail trimis de hoti: "Draga Client, Am observat o utilizare detalii

Cum eviti comisionul de conversie valutara la bancomatele si POS-urile din strainatate

Recent, bancile din strainatate ofera un serviciu optional de conversie valutara dinamica in LEI, prin care ti se sugereaza valuta de tranzactionare in moneda nationala (LEI) sau in moneda tarii respective atunci cand platesti la un POS din strainatate pentru cumparaturile facute, cand faci detalii

 



 

Ultimele Comentarii