Banca Nationala a Romaniei (BNR) | Noutati BNR

BNR: a devenit preocupanta evolutia fraudelor cu carduri si online banking

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-12-22 15:57

Banca Nationala a Romaniei (BNR) anunta intr-un comunicat ca "a devenit tot mai preocupantă evoluția fraudelor prin instrumente electronice de tip card, internet banking sau mobile banking".

Comunicatul BNR:

Comunicat de presă privind atenționarea utilizatorilor de servicii de plată cu privire la păstrarea în siguranță a elementelor de securitate personalizate ale instrumentelor de plată

BNR este autoritatea națională competentă, responsabilă cu urmărirea respectării de către prestatorii de servicii de plată a cerințelor operaționale și de securitate aplicabile serviciilor de plată. BNR monitorizează pe bază continuă evoluțiile din acest domeniu.

În ultima perioadă, pe fondul creșterii gradului de utilizare a mijloacelor moderne de plată în contextul digitalizării accelerate a economiei și a dezvoltării comerțului online, inclusiv ca urmare a restricțiilor sanitare și a contextului epidemiologic actual, a devenit tot mai preocupantă evoluția fraudelor prin instrumente electronice de tip card, internet banking sau mobile banking.

O mare parte a acestor fraude se bazează pe inginerii sociale (phishing), utilizatorii serviciilor de plată fiind manipulați de către atacatori și determinați, sub diverse pretexte înșelătoare, să le comunice acestora elementele de securitate ale instrumentelor de plată pe care le dețin (datele cardului, codurile PIN, codurile de activare ale aplicațiilor de internet/mobile banking, parole statice sau dinamice, coduri de înrolare ale cardurilor în aplicații de tip portofel electronic), ce sunt folosite ulterior pentru accesarea conturilor clienților și sustragerea fondurilor din conturile acestora.

BNR atrage atenția utilizatorilor de servicii de plată asupra faptului că elementele de securitate personalizate aferente instrumentelor de plată trebuie păstrate în condiții de siguranță, aceasta constituind și o obligație legală. Aceste elemente sunt confidențiale și nu sunt niciodată solicitate de către emitentul instrumentului de plată sau de către o altă autoritate prin e-mail, SMS sau printr-o pagină web. Divulgarea acestor informații poate permite unor potențiali atacatori să acceseze conturile și să inițieze operațiuni de plată frauduloase.

BNR recomandă tuturor utilizatorilor de servicii de plată să acorde o atenție sporită următoarelor aspecte:

- atunci când accesează aplicațiile bancare disponibile online, să se asigure că s-au conectat la paginile web oficiale ale băncilor, care utilizează conexiuni securizate de tip https:// și să verifice că denumirea paginii web care apare în bara de adrese reflectă fără dubii denumirea băncii;

- să citească cu atenție mesajele de alertă primite prin SMS de la bancă, în special cele prin care sunt transmise parole, coduri de acces ori de validare, pentru a înțelege natura operațiunii pe care urmează să o inițieze/autorizeze.

În cazul în care suspectează că sunt victime ale unor astfel de înșelătorii, utilizatorii serviciilor de plată trebuie să contacteze în cel mai scurt timp posibil instituția care a emis instrumentul de plată, pentru a primi asistența tehnică specifică în vederea limitării pe cât posibil a pierderilor și să sesizeze organele de cercetare penală despre incident.

Taguri: Banca Nationala a Romaniei (BNR)  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Noutati BNR



Regulamentul nr. 7/2022 pentru modificarea Regulamentului BNR nr. 2/2012 privind Centrala Riscului de Credit

Regulament nr. 7 din 21.apr.2022
Monitorul Oficial, Partea I 390 21.apr.2022
Intrare în vigoare la 1.iun.2022 Regulamentul nr. 7/2022 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 2/2012 detalii

Centrala Riscului de Credit (CRC) din cadrul BNR - prezentare

Centrala Riscului de Credit (CRC) Prezentare Centrala Riscului de Credit - CRC (fostă Centrala Riscurilor Bancare) reprezintă o structură specializată în colectarea, stocarea şi centralizarea informaţiilor privind expunerea fiecărei persoane detalii

BNR explica de ce a majorat dobanda la 3%, in minuta sedintei de politica monetara din 5 aprilie 2022

"În urma analizei, membrii Consiliului au apreciat în mod unanim că perspectiva apropiată a inflației și riscurile la adresa ei induse de șocurile globale pe partea ofertei reclamă continuarea majorării ratei dobânzii-cheie cu 0,50 puncte procentuale, în vederea detalii

Recomandarea CNSM nr. R/1/2022 privind amortizorul anticiclic de capital

Recomandarea CNSM nr. R/1/2022
privind amortizorul anticiclic de capital în România Având în vedere următoarele: Prevederile art.3 alin.(2) lit.b) și alin. (3) din Legea nr. 12/2017 privind supravegherea detalii

 



 

Ultimele Comentarii