BANCI | Stirea Zilei

Ce reclamatii au clientii bancilor si IFN-urilor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-10-12 18:56

Cele mai multe reclamatii la adresa bancilor si IFN-urilor primite pe site-urile Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro si Ghiseulbancar.ro in saptamana 4-10 octombrie s-au referit la probleme in utilizarea aplicatiilor de mobile banking, raportarea restantelor la Biroul de Credit si popririle.

Bancile cu care clientii au avut cele mai multe probleme sunt, in ordine, BRD (4 cazuri), BCR (2 cazuri), CEC Bank, Banca Transilvania si Unicredit (cate un caz).

Probleme in utilizarea cardurilor Nickel din Franta si cele ale Postbank din Germania au fost, de asemenea, transmise la Reclamatiibanci.ro.

Cateva exemple de reclamatii:

Banca imi tine banii blocati in cont pentru o poprire. Ce pot sa fac?

Bună ziua!
Mă confund cu o problemă legată de o proprie si cu banca care mi-a blocat banii in propriul cont. Povestia mea incepe in felul următor.

Am primit o înștiințare din partea unui executor silit precum ii sunt dator si imi pune proprie pe drepturile salariale. Pana aici sunt perfect de acord. Asa că, angajatorul a luat măsurile necesare, adică 33.3 % din propriul salar spre executor. Doar că a început si banca să-mi pună proprie pe cont ,adică încă 33.3 % din restul de bani.

Am vorbit cu executorul si a trimis adresa de ridicare proprii pe veniturile salariale. Doar că banca a apucat să-mi rețină cei 33.3 % si acum nu vrea să-mi elibereze suma de bani .Banii sunt blocați in cont si eu nu mă pot folosi de ei . Dacă aveți nevoie de mai multe informați vă pot oferi cu drag. Vă mulțumesc.

Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Banca ar trebui sa va dea inapoi banii retinuti in plus pentru poprire. Banca ar trebui sa ia legatura cu executorul judecatoresc si sa stabileasca impreuna cu acesta modalitatea de retinere a banilor aferenti popririi, iar daca intr-o luna s-au retinut prea multi, sa-i ramburseze clientului.

Daca banca refuza sa va ramburseze banii, sfatul meu e sa faceti o reclamatie. (vezi aici raspunsul integral)

Pot fi gasita rau-platnica daca am doua imprumuturi neachitate?

Buna ziua. Am doua inprumuturi de 1000 lei fiecare .nu am putut sa le achit. daca vreau sa iau in rate un scuter de la Flanco ma poate gasi ca rau platnic sau mai pot face rate la flanco ? afecteaza cu ceva inprumuturile neachitate? pot fi gasita de cei de la flanco cum ca nu am achitat? multumesc

Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimata doamna,

Da, puteti fi gasita ca rau-platnica de catre Flanco, daca aveti restante de peste 30 de zile la cele doua imprumuturi, pentru ca atat bancile, cat si IFN-urile, raporteaza la Biroul de Credit intarzierile de peste 30 de zile la plata creditelor.

Inainte de a acorda un nou imprumut, bancile si IFN-urile consulta baza de date a Biroului de Credit si pot vedea daca ati avut restante la creditele anterioare, caz in care ar putea sa va refuze acordarea unui nou imprumut.

De aceea, sfatul meu este sa va achitati cat mai repede restantele la vechile credite, inainte de a face unul nou.

Daca aveti dificultati in achitarea datoriilor, trebuie sa luati legatura cu banca, pentru a stabili, de comun acord, un plan pentru plata restantelor, in functie de situatia financiara a dumneavoastra. Banca va poate oferi diverse solutii de restructurare a creditului, de amanare a platii unor rate sau chiar de reducere a valorii acestora, cu scopul de a evita raportarea la Biroul de Credit sau chiar situatia de executare silita. (vezi aici raspunsul integral)

Cum pot sa primesc prima de stat de la Banca pentru locuinte Raiffeisen (Aedificium)?

Buna ziua, as dori să știu dacă îmi puteți da sfaturi pt a-mi recupera primele de la stat de la Banca Raiffeisen?

În linii mari va spun că avem 2 conturi (chiar 3, doar că fetița minora nu beneficiază de prima de la stat, lucru aflat ulterior), suma totală a conturilor este de aprox 44700 lei pe cele două conturi, urmând a se adaugă prima de la stat de 5427 lei/cont.

Banii au fost retrași din cont in noiembrie, pt că așa am fost sfătuiți de angajata din banca.

In 03.09.2021 am primit o înștiințare cum că dacă ducem facturi emise din data de 30.11.2020- 30.05.2021 putem sa ne primim primele de la stat. Eu nu înțeleg cum sa duc facturi retro??? Cine îmi dă mie facturi din mai??? și de ce am fost înștiințată in septembrie de aceste facturi?

Eu nu vreau să renunț la dreptul meu, aveți cumva o idee sau un sfat care ar putea să mă ajute? Cu stima

Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimata doamna,

Am trimis intrebarea dumneavoastra la reprezentantii Raiffeisen Bank (Aedificium Banca pentru Locuinte – ABL), de la care am primit urmatorul raspuns:

„Urmare a pronunțării de către Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a Deciziei nr. 6344/26.11.2020 în soluționarea definitivă a litigiului dintre Aedificium Banca pentru Locuințe SA (ABL) și Curtea de Conturi, ABL are obligația de a aplica noile măsuri impuse de Curtea de Conturi privind mecanismul de acordare a primelor de stat.

Una dintre aceste măsuri se refera la faptul că în toate cazurile în care contractele de economisire-creditare sunt eligibile pentru încasarea primei de stat, păstrarea sau intrarea în posesia primei de stat are loc doar în condițiile în care clienții prezintă, în termenele legale, documente justificative care să ateste utilizarea în scop locativ a sumelor din contract.

Astfel, ABL informează clienții cu privire la noile măsuri privind mecanismul de acordare a primelor de stat.

ABL continuă să își servească prompt clienții și face toate demersurile necesare pentru apărarea drepturilor acestora, cu respectarea tuturor reglementărilor în vigoare. ”

Sfatul meu este sa trimiteti la Aedificium Banca pentru Locuinte (ABL) o reclamatie cu privire la faptul ca nu puteti obtine facturi vechi, in vederea obtinerii primei de stat.

Va puteti plange si de faptul ca nu ati fost informata corect cu privire la modalitatea de obtinere a primei de stat.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatie, pentru a va putea ajuta sa rezolvati problema, in cazul in care va fi nevoie sa recurgeti la Protectia Consumatorului (ANPC) sau la alte autoritati, precum CSALB (Centrul de Solutionare Amiabila a Litigiilor in domeniul Bancar), pentru rezolvarea problemei dumneavoastra. (vezi aici raspunsul integral)

Taguri: BRD Groupe Societe Generale  ING Bank  reclamatie Cetelem  Raiffeisen Bank  reclamatie BCR  Banca Transilvania  Reclamatie BRD  Banca Comerciala Romana (BCR)  reclamatie ING Bank  reclamatie banca  CEC Bank  reclamatie Unicredit  banci pentru locuinte  reclamatie Provident  banca  Reclamatiibanci.ro  reclamatie IFN  reclamatie Raiffeisen Bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce reclamatii au clientii bancilor si IFN-urilor

Cele mai multe reclamatii la adresa bancilor si IFN-urilor primite pe site-urile Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro si Ghiseulbancar.ro in saptamana 4-10 octombrie s-au referit la probleme in utilizarea aplicatiilor de mobile banking, raportarea restantelor la Biroul de Credit si detalii

BNR urca dobanda la 1,5%, contrar asteptarilor

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a majorat dobanda de politica monetara cu un sfert de punct, se la 1,25% la 1,50%, contrar asteptarilor analistilor, care anticipau mentinerea ratei de referinta.
Economistul BCR, Ciprian Dascalu, considera ca BNR va amana in sedinta de astazi noul ciclu de crestere a dobanzii de referinta, din cauza recrudescentei epidemiei coronavirusului, valul patru fiind mai grav decat cele mai pesimiste asteptari. Comunicatul BNR: Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară
05.10.2021 "Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 5 octombrie 2021, a hotărât următoarele: - majorarea ratei detalii

Executarile silite pot fi negociate cu banca in cadrul CSALB

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunta ca exista banci care accepta o intelegere amiabila si cu clientii ajunsi in faza de executare silita, din cauza neplatii ratelor la credite. Bancile pot conveni cu clientii angajamente de plată, detalii

Raiffeisen Bank, amendata de ANPC pentru ca nu a respectat un ordin de despagubire a clientilor cu dobanzi majorate la credite

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anuntat, intr-un comunicat, ca a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 de lei pentru ca "in timpul scurs de la termenul pronunțării sentinței definitive a instanței, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an și 7 luni – detalii

 



 

Ultimele Comentarii