BANCI | Ultima Ora

Bancile au reactivat popririle fiscale, suspendate pana in 25 decembrie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-12-29 18:28

Bancile au reactivat popririle fiscale impuse de autoritatile publice, precum ANAF, suspendate pana in 25.12.2020, conform OUG nr. 29/2020.

In scopul respectarii legislatiei incidente Banca Transilvania este nevoita sa reactiveze popririle fiscale anterior suspendate cu caracter temporar de catre autoritatile publice ca urmare a efectelor adverse ale situatiei pandemice, anunta Banca Transilvania intr-un comunicat, in care adauga:

Decizia initiala de amanare a executarilor silite a fost luata de Guvernul Romaniei in luna martie a acestui an, prin adoptarea Ordonantei de Urgenta nr. 29/2020, iar ulterior amanarea dispusa a fost prelungita pana la data de 25.12.2020, conform prevederilor Ordonantei de Urgenta Nr. 181/2020.

Acest termen a expirat insa recent, astfel incat BT a fost obligata din punct de vedere legal sa reactiveze popririle fiscale.

Popririle, pe intelesul tuturor:

Banca blocheaza contul unui client in baza unei dispozitii oficiale obligatorii primita de la o institutie (cum ar fi spre exemplu ANAF sau executorii judecatoresti) si nu din proprie initiativa.

Banca este obligata legal sa puna in aplicare poprirea dispusa, alaturi de blocarea sumelor din conturi in limita valorii popririi, ceea ce din pacate pune clientul in situatia regretabila de a nu isi mai putea accesa o parte din sumele existente in cont.

Exista insa si o serie de exceptii: alocatiile si alte indemnizatii pentru copii, ajutorul de maternitate, bursele de studiu, diurnele si ajutoarele de deces sunt exceptate de la poprire.

Accesul la sumele existente in cont pentru clientii cu contul poprit:

Daca e vorba de o singura poprire, iar clientul primeste salariul prin banca, aceasta este obligata sa retina 1/3 din valoarea salariului net lunar. Daca sunt instituite mai multe popriri pe cont, banca trebuie sa retina 1/2 din valoarea salariului net lunar primit. Diferenta poate fi insa folosita pentru plati si retrageri de numerar, iar clientul dispune astfel de acces la o parte din bani.

Poate face rulajul pe cardul de credit BT in cazul in care acesta este blocat din cauza popririi. Practic, poate depune bani, dar nu poate retrage sume sau sa opereze tranzactii pana cand nu este platita integral poprirea.

Recomandarile BT pentru clientii cu contul poprit, pentru a ne ajuta sa deblocam contul:

Daca au nevoie de mai multe detalii, colegii de la Call Center (0264 30 80 28, contact@btrl.ro) le stau la dispozitie. O alternativa ar fi unitatile teritoriale ale bancii sau institutia care a emis poprirea.

Pot solicita deblocarea cotei legale din salariul lunar (2/3 sau 1/2) prin chatbot-ul Livia de la BT, apeland numarul de telefon 0264 30 80 28/tasta 0.

Taguri: BT  Banca Transilvania  banca  poprire  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



CEC Bank obtine un imprumut subordonat de la Ministerul Finantelor si pregateste emiterea de obligatiuni, pentru consolidarea capitalului

- Împrumutul este necesar pentru a asigura conformarea la cerințele europene privind capitalizarea băncilor (MREL) și a fost inclus în Planul de Afaceri aprobat de Comisia Europeană în 2019, plan care a stat la baza majorării capitalului social al băncii și detalii

Profit record al sistemului bancar in primele noua luni din 2021

Sistemul bancar romanesc, format din 34 de institutii de credit, dintre care o cooperativa de credit (Creditcoop) si doua banci pentru locuinte, a obtinut in primele trei trimestre din 2021 un profit reecord de aproximativ 6,6 miliarde lei, conform indicatorilor agregati publicati de Banca detalii

BRD isi avertizeaza clientii despre cresterea tentativelor de fraude online

BRD isi avertizeaza clientii despre cresterea tentativelor de fraude online, prin intermediul unor mesaje prin e-mail, SMS sau retelele sociale care aparent vin din partea bancii, dar care in realitate sunt ale hackerilor care incearca sa fure datele personale si parolele cardurilor si detalii

Clientii ING, vizati de e-maluri tip phishing (inselaciune electronica)

Mai multi cititori ne semnaleaza ca primesc frecvent e-mailuri care par a veni de la banca ING, dar care in realitate au alte adrese de expediere si care contin linkuri catre pagini clona, false, ale ING Bank menite a fura datele personale precum numarul cardurilor si parolele de acces in detalii

 



 

Ultimele Comentarii