BANCI | Stirea Zilei

Unii clienti ai BRD au probleme cu accesarea contului de pe telefoanele mobile (actualizat)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-07-11 22:36

Mai multi clienti ai BRD s-au plans la Reclamatiibanci.ro ca nu-si mai pot accesa conturile de pe telefoanele mobile, prin intermediul site-ului mybrdnet.ro, intrucat nu le mai apare fereastra unde trebuie sa introduca parola.

Fereastra cu numere dispuse aleatoriu din care trebuie aleasa parola pentru accesul in sistemul de internet banking al BRD este o solutie de securitate unicat pe piata bancara, restul bancilor utilizand SMS-uri, parole alfanumerice sau e-token, o aplicatie care furnizeaza o parola unica.

“După perioada de mentenanță nu mai pot accesa contul de my brd. Nu mai pot scrie parola deoarece nu îmi mai afișează căsuța cu numere. Va rog ca în cel mai scurt timp să-mi rezolvați problema deoarece am nevoie de acces la aplicație. Aștept răspuns pe email sau pe sms pe numărul de contact”, ne-a scris un client al BRD, in urma cu doua zile, in 9 iulie.

Am luat legatura cu purtatorul de cuvant al BRD, pentru a sesiza aceasta problema, in vederea rezolvarii problemei clientului, insa situatia nu a fost cunoscuta de specialistii bancii. Acesta a precizat ca serviciul de internet si mobile banking nu are probleme de functionare, iar problema sesizata de client ar putea fi cauzata de telefonul mobil pe care acesta il utilizeaza.

Numai ca ieri alti clienti ai BRD ne-au trimis mesaje in care se plangeau ca nu mai pot introduce parolele pentru a accesa mybrd net de pe telefoanele mobile: “Nu pot accesa contul deoarece nu-mi afiseaza casuta cu numere”, “Incerc sa intru in cont dar nu.mi da voie sa bag parola”.

Asa incat am retrimis la BRD aceste sesizari, precizand ca nu este vorba de un caz particular cu problema unui telefon al clientului, ci o problema generala de utilizare a serviciului bancii.

Raspunsul BRD a fost, si de data aceasta, negativ: “site-ul este accesibil fara probleme de pe mobil. Si ne-a trimit doua capturi de pe ecranele a doua telefoane in care apareau ferestrele cu parole.

Si totusi, cine are dreptate? Ca intotdeauna, clientul ar trebui, nu?

Asa incat am verificat si noi daca platforma mybrnet.ro se poate accesa sau nu de pe un telefon mobil, iar regula s-a confirmat: clientii au avut dreptate. Nici de pe telefonul testat de noi nu se vedea fereastra cu parole.

Am trimis si la BRD acest rezultat si i-am intrebat daca nu cumva problema este cauzata de tipul telefoanelor mobile utilizate, ca in cazul aplicatiilor de mobile banking, unele dintre ele putand fi folosite doar cu telefoanele mai noi.

BRD a raspuns ca nu sunt restrictii legate de modelul telefonului, fiind vorba de accesarea unui site, nu a unei aplicatii.

"Nu stiu care poate fi cauza, este posibil ca acest glitch sa apara pur si simplu random, determinat de anumite setari ale aparatului. Le-am spus colegilor mei, se uita sa vada ce se intampla," a concluzionat purtatorul de cuvant al BRD, Traian Traicu, la finalul zilei de ieri.

Glich-ul si-a facut deci de cap toata noaptea, dar a fost reclamat si astazi de un alt client al BRD, nedumerit ca nu mai vede fereastra cu parole.

Am revenit la BRD si am intrebat daca s-a depistat, pana la urma, eroarea.

De data aceasta, cu succes. Dupa ce a facut teste pe mai multe tipuri de telefoane, BRD a descoperit ca exista un “bug” care apare la unele aparate cu Android. “Solutia, pana vine furnizorul cu bug fix-ul, este sa se completeze prima data campul cu parola. Se rezolva si cu refresh al ecranului."

Am verificat daca functioneaza aceasta solutie de avarie si merge.

Dar pana vine furnizorul cu bug fix-ul, clientii BRD se vor mai chinui putin.

De fapt, ei se chinuie cam de mult timp, dupa cum am descoperit cu aceasta ocazie, si din cauza faptului ca site-ul mybrnet.ro, platforma de internet banking a BRD, nu este optimizata pentru utilizarea de pe telefoanele mobile, asa cum sunt platformele altor banci.

Din acest motiv, pentru a introduce codul de utilizator si parola, clientii BRD trebuie sa faca mai mare site-ul pe ecranele telefoanelor si sa caute locul unde se introduc acestea, comparativ cu un site optimizat pentru mobil, in care campul de logare apare la dimensiunea ecranului si tot ce trbuie sa faci este sa introduci datele personale.

De ce nu este optimizat site-ul BRD si pentru telefoanele mobile?

"Noi avem doua aplicatii, una este gandita pentru desktop (MyBRD Net), iar cealalta (MyBRD Mobile), pentru mobil. Daca aplicatia de internet banking ar fi optimizata pentru mobil, existenta aplicatiei de mobile banking nu si-ar mai avea sensul", spune purtatorul de cuvant al BRD.

Insa realitatea e alta. Dupa cum am vazut, exista clienti ai bancii care-si acceseaza contul online de pe telefoanele mobile, prin site-ul de internet banking, intrucat nu si-au instalat aplicatia, din diverse motive. Unii nu vor, altii poate ca nu stiu sau nu pot.

De aceea restul bancilor au optimizat platformele de internet banking si pentru a fi utilizate usor de pe telefoanele mobile.

ACTUALIZARE

Nici astazi, 14 iulie, BRD nu a rezolvat problema semnalata de clienti la accearea myBRDnet.

Am intrebat BRD daca nu ar fi util sa-si informeze clientii despre aceasta eroare si sa-i sfatuiasca ce sa faca pentru a-si putea accesa, totusi, contul (sa introduca mai intai parola  si apoi codul de utilizator), dar nu am primit raspuns.

In aceste conditii, clientii BRD continua sa ne trimita plangeri la Reclamatiibanci.ro, Ghiseulbancar.ro si Bancherul.ro.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Care sunt bancile cu cele mai bune cursuri de schimb valutar euro/leu?

Bancile cu cele mai avantajoase cotatii pentru vanzarea si cumpararea de euro la ghiseu, in cont sau pe card sunt CEC Bank, First Bank, Libra Bank, Banca Transilvania, Banca Romaneasca si Idea Bank. Cele mai dezavantajoase cursuri de schimb le gasim la Alpha Bank, ING Bank, BCR, detalii

Cum si-au schimbat bancile si IFN-urile atitudinea fata de clientii cu probleme, in cinci ani de functionare a CSALB: de la doar 30% dintre cererile de impacare amiabila acceptate in primul an, au ajuns la 70%, iar unele banci si la 90%

Daca in urma cu cinci ani, in septembrie 2015, cand s-a infiintat Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), bancile si IFN-urile erau foarte reticente in a accepta cererile de impacare amiabila venite de la clientii cu diverse reclamatii sau probleme, acum detalii

Topul cardurilor de credit cu cele mai mici dobanzi

Dobanda la cardurile de credit a ramas neschimbata pe parcursul ultimului an, dat fiind ca bancile isi vand acest produs ca un mijloc de plata a bunurilor si serviciilor in rate fara dobanda pe anumite perioade. "Pana la 12 rate fara dobanda" a devenit un slogan bine cunoscut pentru detalii

Indicatorii sistemului bancar la jumatatea anului 2020: riscul de credit al bancilor creste cu 1,1 miliarde lei, din cauza crizei COVID-19

Bancile si-au majorat cu 1,1 miliarde lei valoarea provizioanelor pentru riscul de credit in prima parte a acestui an, din cauza crizei COVID-19, pana la aproape noua miliarde de lei, conform indicatorilor sistemului bancar furnizati de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Riscul de credit detalii

Ultimele Comentarii

  • Poprire

    Buna ziua.Mama mea are o datorie de 24000 lei la BCR.As vrea sa stiu daca banca poate sa scoata ... detalii

  • Acces la articol

    Bună ziua, am dori să acccesăm conținutul articolului "Consiliul Concurentei face precizari ... detalii

  • curs valutar

    Va rog sa ne spuneti care date sunt eronate, pentru a corecta ... detalii

  • Date eronate

    Cine a facut articolul nu stie ca bancile au diferite cursuri in timpul programului si altele dupa ... detalii

  • Imprumut imobiliar

    Sunt in varsta de 54 ani si lucrez in Spania de 16 ani, dori sa fac un imprumut sa cumpar un ... detalii