Sistemul informatic al ING Bank s-a defectat timp de 12 ore, in care nu au functionat cardurile, ATM-urile, POS-urile, Home Bank; clientii sunt furiosi ca nu au fost informati (update)
Autor: Bancherul.ro
2016-09-10 20:17
Sistemul informatic al ING Bank Romania s-a defectat astazi, in jurul orelor 12-13, astfel ca platile cu carduri, ATM-urile, serviciul de internet banking Home Bank si site-ul bancii nu au functionat timp de aproape 12 ore.
Banca a anuntat problema, pe pagina sa Facebook (ING Web Cafe), abia dupa aproximativ 6 ore, in jurul orei 18, fapt care a starnit reactii furioase din partea clientilor care nu si-au putut folosi cardurile, iar in jurul orei 23,30 a informat ca toate serviciile sale electronice sunt din nou functionale.
Anuntul ING, pe pagina sa Facebook:
"Va informam ca astazi la pranz, sistemul de stocare a datelor a inceput sa genereze erori in operare. Ca urmare a acestei situatii tehnice neprevazute, atat reteaua de ATM-uri, platile cu carduri, cat si serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.
Lucram impreuna cu furnizorii sistemului afectat in regim de maxima urgenta pentru remedierea acestei situatii in cel mai scurt timp posibil. Aceasta problema tehnica nu a pus niciun moment in pericol banii clientilor, care sunt in deplina siguranta.
Va vom informa periodic cu privire la stadiul remedierii acestei situatii neplacute.
Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create si va asiguram ca, impreuna cu furnizorul platformei tehnice afectate, tratam rezolvarea acestei probleme in regim de maxima prioritate."
ING a subliniat ulterior ca problema a fost cauzata de un server nefunctional, nefiind vorba de vreun atac cibernetic.
ING a precizat, de asemenea, ca are mai multe servere, insa "cel nefunctional ne-a afectat pe toti".
"De ce nu ati trecut pe infrastructura DR, care trebuie sa fie un mirror la infrastructura de baza (toate bazele de date, toate serverele critice, toate functiile critice), astfel incat downtime-ul nici sa nu fi fost sesizabil de noi", a intrebat un client.
"Trecerea la structura back-up a avut si ea erori. Colegii de la IT au incercat mai multe scenarii, alegand prioritar sa faca o copie aditionala a bazei de date, pentru a asigura siguranta datelor", a raspuns ING.
La ora 22, ING a venit cu "prima veste buna: serviciul Home'Bank a fost remediat si este disponibil. Continuam cu testarea solutiilor pentru celelalte servicii inca afectate. Vom continua sa va informam despre evolutia situatiei."
La ora 23,30 ING a anuntat ca a remediat problema: "Serviciile ING sunt functionale. Acum si tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomat sunt disponibile.
Ne cerem scuze inca o data pentru toate neplacerile create. Am tratat situatia cu maxima prioritate si am lucrat cu toate resurse necesare pentru a rezolva problemele tehnice cat mai repede posibil.
Continuam sa monitorizam stabilitatea serviciilor."
Clientii ING sunt furiosi pentru ca nu au fost anuntati
Clientii bancii sunt furiosi pentru ca nu au fost anuntati despre defectiune, astfel ca au fost pusi in situatii neplacute de a nu putea plati cu cardurile sau de a nu putea retrage bani de la bancomate.
"Ne informati dupa 8 ore???? Faptul ca nu am putut achita cumparaturile pentru scoala la casa putea fi evitat daca trimiteati un e-mail sau un SMS! RUSINE ING!!!!", a scris un client pe pagina FB a bancii.
"Este incredibil ca nici la ora asta (21,30) nu ati trimis un SMS clientilor dvs. ca sa-i anuntati!!! Noroc ca citim stirile, dar daca eram in oras contactless....", spune altcineva.
"Orice se poate intampla...dar la nivelul vostru nu este permis!
O alerta SMS (aveti datele deja) la toti utilizatorii pentru informare, prognoza de rezolvare si scuze ar trebui data. Asta ar mai salva o parte din cei hotarati sa-si schimbe parerea despre ING, in gerneral", se plange un client ING.
Un alt client a reclamat faptul ca daca ar fi fost anuntat de defectiune, si-ar fi luat bani la el pentru a plati la benzinarie si nu ar fi ajuns in situatia jenanta sa nu poata plati cu cardul ING dupa ce a alimentat.
Altcineva spune ca nefunctionarea sistemului pentru o perioada atat de lunga nu poate fi decat cauza unor probleme tehnice grave la sediul central sau, mai rau, a unui atac cibernetic.
"Este inadmisibil! Toata ziua au fost picate serviciile voastre! Am facut cumparaturi si am lasat caruciorul la casa, am avut nevoie de cash si niciun ATM functional. Nici la alte ATM-uri nu am reusit sa retrag, "PIN incorect"!!! Am avut o urgenta...poate si de viata si de moarte!!! Nu se poate admite asa ceva! Luni voi inchide conturile la voi!!! Sper sa imi si gasesc banii acolo!!! Meritati sa fiti dati in judecata!!! Poate unii au intampinat si probleme mai grave ca mine..." s-a plans un alt client ING.
Opinii despre problema sistemului informatic al ING
Iata cateva opinii culese de pe pagina Facebook a ING despre problema sistemului informatic al ING:
- "Sunt sincer dezamagit de timpul de raspuns si de faptul ca inca aveti sistemele indisponibile. In conditiile in care sunteti obligati sa aveti minim un site secundar, voi nu ati reusit nici macar sa faceti fail-over. Sunt curios care sunt obiectivele RTO si RPO cu care operati. Inteleg ca BNR nu va impune sa aveti SLA-uri mai scrite de o zi, dar in 2016 e inacceptabil sa ajungeti in situatia asta." (prevederile BNR privind continuitatea activitatii in sistemele de plati)
- "Sistemul de stocare a datelor = SAN sau baza de date? Ce defectiune ar putea afecta si sistemul principal si backup-ul? (pentru ca altfel ati fi trecut pe backup si nu vedea nimeni). Cat de vechi era backup-ul il puneti acum? Daca e afectat si sistemul de stocare a datelor, de ce nu merge nici site-ul, care ar fi trebuit sa fie pe un sistem separat?
Din moment ce ati blocat accesul tuturor clientilor la banii lor, cred ca meritam niste explicatii ceva mai sincere si un termen estimat pentru rezolvarea problemei.
Intrebare bonus: daca aveti probleme cu sistemul de stocare a datelor, presupun ca nu aveti acces nici la log-uri; cum de sunteti asa siguri ca nu ati fost atacati si ca asta nu a fost ultimul pas al atacului ca sa se stearga urmele si ca atacatorii sa castige putin timp pana rezolvati voi problema asta?"
- "Cred ca unii sefi de la ING Romania trebuie dati afara pentru modul catastrofal in care au gestionat problema dpdv PR. Onestitate si update-uri frecvente (SMS-uri) ar fi domolit furia oamenilor si clientii, in general, ar fi inteles problema si ar fi trecut peste acest inconvenient. Asa, insa, oamenii sunt pe buna dreptate foarte nemultumiti. Niste officers din ING Romania trebuie sa zboare pe motiv de incompetenta crasa".
- "Probabil ca a fost un atac cibernetic si au deconectat toate liniile de internet in data center pana sa gaseasca sursa si sa evalueze paguba. Asta e putin mai plauzibil. Dar asta nu o pot spune clientilor, nu?"
- Foarte grava aceasta situatie. Acum 4-5 luni mi s-a atras atentia ca aveti securitate foarte slaba. Eu am impresia ca de acolo e problema, de la un atac. Daca este asa, povestea cu banii in siguranta e doar poveste, ramane de vazut cat de in siguranta vor fi. Oricum, e clar ca dupa aceasta intamplare vom lua masuri personale pentru securizarea banilor. N-am auzit sa se intample asa ceva la alta banca din Romania. Se intampla asa ceva si in Olanda, sau doar aici?
- Foarte multe persoane care nu au avut diverse incidente neplacute legate de malfunctioning-ul ING-ului se intreaba de ce nu au fost notificari via SMS/email etc. Cred ca e destul de simplu: in loc sa faca astfel de notificari - de bun simt - tuturor clientilor, dar sa sufere o dauna modica ori semnificativa de imagine cu o masa mare de clienti, banca A ALES sa dea "dauna totala" ghinionistilor de prin restaurante, benzinarii, plecati la cumparaturi si/sau distractie fara cash. Astia sunteti fratilor bancheri, ramaneti sa va spalati pe cap cu propria voastra lipsa de etica. Boala grea harpagonita voastra. Ne vedem saptamana viitoare in office, la inchis conturile. Nu meritati nicio farama increderea oamenilor.
- Eu as sa afara tot IT-ul si as angaja oameni cu experienta si seriosi. Bineinteles ca pe acestia nu poti sa-i angajezi pe un salariu de doi lei. Este inadmisibil ca o banca sa fie nefunctionala atata timp. Orice firma serioasa si care se respecta nu poate sa vina cu motivatia ca este un server nefunctional. Orice firma serioasa are un server mirroring. Daca pica unul ramane celalalt in picioare. Intre timp cel cazut se repara. Adica redundanta. Nu se admite ca o banca sa fie nefunctionala atata timp. Deci ori mintiti cu problema serverului si altele sunt problemele ori chiar sunteti o banca neserioasa.
- Problema majora nu este ca sistemele au cazut. Stiu foarte bine ca acest lucru se poate intampla si stiu ca este greu uneori sa estimezi un timp de rezolvare. Grav este ca:
1. Nu a cazut doar un sistem, ci toate: card, ATM, Home Bank, telefon, site, tot. Partea de telefonie ar trebui sa nu fie afectata de o problema a sistemelor de carduri/tranzactionare. La fel si partea de site.
2. Dureaza rezolvarea asa mult. La acest nivel, ar trebui sa aveti un Disaster Recovery Site, care sa fie capabil sa preia toate cererile clientilor in maxim o ora. Faptul ca acest lucru nu s-a intamplat ma face sa cred ca ori problema a fost si mai mare ori nu aveti asa ceva.
3. Nu am primit nici pana la aceasta ora o comunicare oficiala (mail/SMS) din partea ING. La cat de mare este problema aceasta ar trebui sa dati comunicate directe clientilor la fiecare 30 min - 1 ora maxim.
- Voi chiar vreti sa va creada lumea ca stati intr-un singur server? Si dureaza atat de mult sa faceti restore? Si ca nu aveti solutii de back-up prevazute pentru astfel de cazuri? Pai, ma scuzati, dar in cazul asta, sunteti niste incompetenti...Veniti si voi cu niste explicatii concrete si cu niste masuri, nu de alta, dar cu banii oamenilor nu prea e de joaca...
- Ne-ati pus pe toti in situatii cel putin penibile. Ar trebui sa spuneti clientilor ce s-a intamplat, sad faces nu consoleaza pe nimeni. Spuneti-le ca ati avut la sfarsit de saptamana roll-out la noul core-banking care a crapat. Puteati avea bunul simt (si erati si partial acoperiti) sa ne dati cu cateva zile inainte SMS-uri de notificare legat de acest lucru. Sau stiau doar baietii de la care aveati core-banking-ul? Sa spun eu care sunt?
- Poate de acum incolo se va renunta la cardurile Visa Electron, sa se faca trecerea catre Visa Debit, cu functionalitate offline, si sa setam POS-urile ING sa accepte plati offline. Mai cade vreun server, nu ramane nimeni cu buza umflata.
- Pot sa va intreb ce ati invatat?
- sa nu faceti teste fara backup?
- sa nu faceti teste pana nu sunteti 101% pregatiti pentru restore daca nu iese testul (ca acum!)
- sa aveti si un DR?
- sa tineti pe o "linie" separata partea de comunicare, ca sa puteti anunta clientii?
- sa va anuntati clientii, inainte de a face un test care poate duce la caderea totala a sistemelor?
- Conform comunicatului de pe site, deduc ca toate serviciile critice se gaseau in acelasi data center, fara posibilitatea de geo redundancy. Deci plan pentru disaster recovery trebuie testat mult mai des.
- Am citit comunicatul de presa postat pe site-ul Dvs. in legatura cu incidentul de ieri si am inteles care a fost problema insa sunt anumite aspecte care ma deranjeaza foarte mult.
ING Romania are toate datele - tranzactii, operatiuni, website, Internet Banking - intr-un singur Datacenter si nu are o redundanta geografica in alt Datacenter.
Deci sa zic merci ca a durat 10 ore si nu a fost vreun incendiu real, cutremur sau alt eveniment nefericit in datacenter-ul ala care ar fi dus la nefunctionarea sistemului zile in sir.
Va rog sa ma corectati daca gresesc.
Raspunsul ING: Marius Zoltea a fost o zi cu multe peripetii! Te asiguram ca de fiecare data am avut cate ceva de invatat si ne pare sincer rau ca de aceasta data nu ne-am ridicat la nivelul asteptarilor! In rest, numai de bine si crede-ne ca ne incapatanam sa demonstram ca orice se poate rezolva atata timp cat exita incredere!
- Faptul ca nu aveti un sistem de redundanta este dezamagitor. Cu siguranta aveti mii de clienti care au ramas amanet prin benzinarii/baruri/magazine etc. Sper sa fie destul de destepti sa-si recupereze dauna. BT a patit la fel acum nu mult timp in urma si mi-am facut o parare "f. buna" despre ei. Acum imaginati-va cata incredere mai am in ING, clientul vostru fiind.
Raspunsul ING: Salut Catalin! Ne pare rau daca te-am dezamagit si te rog sa ne crezi ca nimeni nu si-a dorit acest incident. Da, stim ca au fost situatii dificile, motiv pentru care iti suntem recunoscatori pentru intelegere si rabdare. In prezent toate sistemele functioneaza si le monitorizam permanent. Catalin, te asigur ca prin calitatea serviciilor oferite, vom face tot posibilul sa iti recapatam increderea.
- Sunt clientul Dvs. de foarte multi ani. Aceasta situatie e pe cale sa se schimbe dupa problemele avute asta vara si acutizate de cele de ieri. Daca ne aducem aminte si la Cernobil a inceput tot cu un test al sistemelor de siguranta. Continuarea o stim cu totii. Din punctul meu de vedere pot sa va acuz de lipsa de comunicare si poate si de faptul ca tineti toate datele in acelasi data center. Dezamagitor pentru pretentiile pe care le aveti...
Raspunsul ING: Salut Marius! Regretam daca te-am dezamagit, dar te asiguram ca acest incident a fost unul izolat si nedorit. Desigur ca este deplasata comparatia,dar, daca ne permiti sa pastram aceeasi directie, daca va fi vreun efect al incidentului ce se va resimti atat pe termen scurt cat si pe termen lung, cu siguranta se va reflecta in sisteme mai sigure, produse se servicii wow si un customer experience deosebit! Iti multumim pentru intelegere, rabdare si ne incapatanam sa credem ca vei ramane cel putin la fel de multi ani partenerul nostru, Maius. O noapte linistita!
Marius: Sper ca aceasta sa fie singura asemanare cu Cernobil (ambele au esuat in timpul unor teste). Totodata de luni o sa incep sa mai caut o banca de back-up. E sansa Dvs. sa fiti o banca principala sau pe post de apendice.
Stire in curs de actualizare
Taguri: ING Bank reclamatie Provident comision POS internet banking
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Raiffeisen Bank a inchis unitatea din Piata Unirii, in centrul Capitalei
Nici macar unitatile bancare situate in centrul marilor orase nu mai sunt de interes pentru banci, care se bazeaza acum tot mai mult pe furnizarea de produse si servicii online. De exemplu, Raiffeisen Bank a inchis recent o unitate situata chiar in centrul Capitalei, in Piata Unirii detalii
Numarul restantierilor raportati de banci si IFN-uri la Biroul de Credit este in scadere, in ciuda crizei coronavirusului
Numarul persoanelor fizice care inregistreaza restante mai mari de 30 de zile la creditele obtinute de la banci si IFN-uri este in scadere, in ciuda crizei coronavirusului, arata datele statistice publicate de Biroul de Credit si de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Astfel, in luna detalii
Ce faci daca nu poti sa platesti ratele la credite, dupa ce le-ai amanat? Ghid lansat de Provident
Clienții care au decis să-și amâne plata ratelor au la dispoziție, începând de astăzi, un Ghid pentru revenirea la plata ratelor. Provident Financial România lansează un ghid care să ajute consumatorii să se pregătească pentru revenirea la plata ratelor, detalii
Ce probleme pot aparea la reluarea platilor dupa amanarea ratelor la credite si cum pot fi rezolvate prin CSALB
Amanarea ratelor la credite in perioada pandemiei coronavirusului, conform moratoriilor statului si masurilor adoptate de banci si IFN-uri, i-a ajutat pe cei care si-au pierdut locurile de munca sau carora le-au fost afectate veniturile. Unii dintre ei, insa, ar putea intampina detalii
- IRCC, indicele pentru creditele in lei cu dobanda variabila, scade la 1,67%: cu cat se reduce rata lunara la un imprumut
- Dobanzile la creditele pentru consum si finantarile pentru firme scad la cele mai reduse niveluri din ultimul an
- Creditele noi pentru consumul populatiei, in revenire spre nivelul dinaintea crizei
- Bancile primesc dosare pentru programul Noua Casa 2021: topul creditelor cu cele mai mici dobanzi
- Creditele pentru consum raman sub nivelul dinaintea crizei COVID-19, in timp ce imprumuturile pentru locuinte si finantarea firmelor isi continua cresterea
- La care banca e mai bine sa-mi fac un cont pentru a schimba lei in euro?
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi pentru refinantarea unui credit de nevoi personale
- Care sunt bancile cu cele mai mici dobanzi pentru refinantarea unui credit ipotecar?
- Bancile cred ca preturile locuintelor vor ramane stabile sau chiar vor scadea
- Banca Transilvania vrea sa creasca in acest an creditarea intr-un ritm superior PIB-ului tarii
Topuri Banci
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
- Topul bancilor cu cele mai mici comisioane la contul curent cu card si online banking
Criza COVID-19
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
- Cum se face amanarea ratelor la creditele Unicredit Bank, conform OUG 227/2020
- Cum se amana ratele la Credit Europe Bank
- Banca Romaneasca anunta cum vor fi amanate ratele la credite
- Raiffeisen Bank isi repara sistemul informatic si de carduri tot week-end-ul, dupa caderea din aceasta saptamana
ROBOR
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
- ROBOR 3 luni (date statistice pe perioada 1995-2019, conform BNR)
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Cei care-si amana ratele la credite trebuie sa se asigure ca le vor putea plati ulterior, avertizeaza bancile
- Doar 14% dintre romani prefera sa-si faca un depozit online, fara sa mearga la banca
- Noi reguli privind platile online cu cardul valabile din 2021, anunta ARB
- Comunitatea bancara anunta ca va participa in continuare la procesul de relansare a economiei
- Comunitatea bancara considera ca educatia financiara trebuie sa devina o prioritate
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul de cont curent, redus semnificativ in ianuarie 2021. Investitiile straine, la doar 30% fata de anul trecut
- Deficitul de cont curent a crescut in 2020 la 11 miliarde euro. Datoria pe termen mediu si lung, majorata cu 17 miliarde euro
- Care este numarul cardurilor cobranded din totalul cardurilor active
- Creditarea a ramas la niveluri ridicate si in luna octombrie
- Imprumuturile pentru consum si-au redus la jumatate ritmul de crestere, pe cand creditele imobiliare sunt neafectate de criza
Legislatie
- Executarile silite ale firmelor ar putea fi suspendate, in cadrul concordatului preventiv
- Asociația Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar - Bancar si-a lansat noul site
- Legea nr. 52/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
- OUG nr. 29/2020 privind masurile Guvernului de sustinere a firmelor afectate de criza coronavirusului COVID-19
- Decizia Curtii Constitutionale nr.731 din 6 noiembrie 2019 referitoare la Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
Analize economice
- Productia de cereale din 2020, in scadere cu 38%
- Romania a inceput anul 2021 cu cel mai mare deficit comercial la nivel regional
- Pensia medie pentru limita de varsta a ajuns la 1.829 lei in T4 2020
- Dobanda pe termen lung pentru Romania - in scadere la 2,65%, contrar trendului european
- Productia industriala, in scadere anuala cu 2,3% in ianuarie 2021
Anunturi banci
- ING Bank a intermediat o emisiune de tip plasament privat pentru Banca Internationala de Investitii
- Garanti BBVA Romania ofera angajatilor asigurari de sanatate
- Clientii Raiffeisen se plang ca nu functioneaza aplicatia Smart Mobile
- OTPdirekt Internet Banking si Smart Bank nu vor functiona timp de doua zile
- Banca Transilvania, punctaj maxim la evaluarea ARIR pentru comunicarea cu investitorii
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Ministerul Finantelor
- Programul "Noua casa" va avea garantii de 1,5 miliarde lei in anul 2021
- Cat sunt alocatiile pentru copii din 1 ianuarie 2021
- Aplicatia pentru completarea Formularului 094 in format electronic va fi disponibila pe www.anaf.ro, incepand cu data de 20 ianuarie
- Suspendarea ratelor la credite se poate face pe maxim 9 luni, anunta Ministerul Finantelor
- Normele de aplicare ale OUG 227/2020 privind amanarea ratelor la credite, publicate de Ministerul Finantelor
Biroul de Credit
- Legalitatea prelucrarii datelor personale de catre Biroul de Credit
- Care sunt bancile si IFN-urile care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit?
- Site-ul Birouldecredit.ro are probleme de functionare
- Intrebari frecvente despre Biroul de Credit
- Lista bancilor si IFN-urilor care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit
Procese
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
- ANAF trebuie sa plateasca BCR Leasing dobanzi fiscale de 6,7 milioane lei, pentru obligatii suplimentare de plata a TVA anulate de justitie
- Clauzele abuzive din contractele de credit nu au termen de prescriptie, deci pot fi constatate oricand, chiar si dupa plata creditelor, a decis CJUE
Stiri economice
- Soldul bugetar la doua luni a ajuns deja la -1,14% din PIB. Avansul cheltuielilor, mult peste al veniturilor
- Salariul mediu a coborat inapoi sub 3.400 lei, in ianuarie 2021
- Inflatia anuala a crescut la 3,16% in luna februarie 2020
- Comertul, la prima scadere din ultimele opt luni in ianuarie 2021
- Romania, la 2% inflatie anuala, conform Eurostat
Statistici
- Preturile din Romania sunt la nivelul de 55,2% din media UE
- Romania - cea mai mare ieftinire in termeni reali a caselor dintre statele UE, pe 2019
- Marjele de dobanda practicate de banci sunt in scadere (analiza a Bancii Transilvania)
- Cat este salariul minim pe economie in 2020: 1346 lei net si 2.230 lei brut
- Incluziunea financiara a Romaniei, cea mai mica din Europa, scade, in loc sa creasca
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Noutati BCE
- BCE recomanda bancilor sa nu plateasca dividende
- Modul de functionare a relaxarii cantitative (quantitative easing – QE)
- Dobanda la euro nu va creste pana in iunie 2020
- BCE trebuie sa fie consultata inainte de adoptarea de legi care afecteaza bancile nationale
- BCE a publicat avizul privind taxa bancara
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
- FGDB explica modul de aplicare a procedurii de recapitalizare interna a unei banci cu depozitele negarantate ale clientilor (bail-in)
CSALB
- Cei care nu-si pot plati ratele amanate la credite pot apela la CSALB
- Negocierea in cadrul CSALB ar putea fi obligatorie inaintea proceselor dintre banci si clienti
- CSALB a reusit sa rezolve 433 de litigii dintre banci si clienti, insa in 51 de cazuri negocierile au esuat: exemple si recomandari
- Centrul unde romanii negociaza cu bancile și IFN-urile implinește 5 ani de la infiintare
- Cate reclamatii primeste Provident de la clienti si cum se solutioneaza
First Bank
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
- Cetatenii americani din Romania pot incasa cecurile de asistenta financiara pentru COVID-19 doar la First Bank
- First Bank finalizeaza achizitia Bank Leumi Romania
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
- Banca Transilvania and EBRD become majority shareholders of Victoriabank in Moldova
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
- Atacuri phishing impotriva clientilor a trei banci, depistate de CERT-RO
- Alpha Bank: precizari despre tentativele de real-time phishing
Noutati Comisia Europeana
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
- Council of the European Union statement on Bulgaria path towards ERM II participation
- Romania, pe ultimul loc in Europa la digitalizare
Noutati BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
- BVB avertizeaza doua firme ca nu si-au respectat obligatiile de raportare
- Raiffeisen Centrobank (RCB) a lansat produse de investitii tip warrant la BVB
Institutul National de Statistica
- Comertul cu amanuntul, pe minus in termeni ajustati sezonier in februarie 2021
- Preturile produselor industriale, majorate brusc in februarie 2021
- Costul cu forta de munca, majorat in pandemie cu 8,69%
- PIB-ul Romaniei a scazut cu 3,9% in 2020, declin atenuat de IT si constructii
- Productivitatea muncii in industrie a scazut cu 4,2% in 2020. Numarul de salariati, redus cu peste 58 de mii
Informatii utile asigurari
- Regulile privind incheierea asigurarii auto RCA online
- Ce este o polita de asigurare auto obligatorie RCA
- Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal Pint.ro Broker de Asigurare SRL
ING Bank
- Probleme la platile online cu cardurile ING (actualizat)
- Cum se amana ratele la creditele ING, conform OUG 227/2020
- ING a blocat alocatia copilului. Ce trebuie sa fac?
- ING Bank are noi reguli pentru limitele de depunere si retragere numerar cu cardul de la ATM-uri
- Cum se actualizeaza datele personale ale clientilor ING Bank persoane fizice si persoane juridice
Ultimele Comentarii
-
Executie credit ipotecar.
Am un credit ipotecar din 2007 Am fost bun platnic pana in momentul crizei cu covid cand am ramas ... detalii
-
Nu fucționeaza George
Sunt f nemulțumită de aceasta aplicație George care deseori nu mi se deschide ca acum. Am apelat ... detalii
-
Nu fucționeaza George
Sunt f nemulțumită de aceasta aplicație George care deseori nu mi se deschide ca acum. Am apelat ... detalii
-
Bună ziua. Sint o persoană cu handicap de gradul 1 grav, si in anul 2017 am luat de la credius o suma de 2700 lei am platit prima luna dupa care nu am mai reusit, inbolnavinduse tata socru de cancer. Tot in anul 2017 am primit acasa executare silita daca nu achit suma de 12000 lei. Ce as putea face in acest caz. Mentionez k nu am mai dat nici un ban. Multumesc
Bună ziua. Ma numrsc Dobrean Florin-Ciprian, sin o persoana cu handicap de gradul 1 grav. In anul ... detalii
-
Am uitat codul pin la Smart mobile
... detalii