BANCI | Stirea Zilei

Ce senzatie am trait cand am platit pentru prima data cu telefonul mobil la benzinarie? Incredibila! (Nu e titlu de tabloid)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-12-18 21:24

Succesul fenomenal al telefoanelor tip smartphone, de care si eu m-am indragostit iremediabil, se verifica si in cazul platilor la magazine. Am trait astazi prima experienta de acest gen, adica am platit pentru prima data cu telefonul mobil, la o benzinarie Agip, iar experienta a fost incredibila! Pe bune. Sa va povestesc mai detaliat.

Nu mai are rost sa va amintesc ca ieri am descarcat aplicatia de plati pe baza codurilor QR, denumita SEQR, la care am activat contul de la Garanti Bank, prin internet banking, fara sa trec pe la banca sau sa vorbesc cu ei la telefon. Ca sa nu mai spun ca totul a durat cel mult un minut. Vezi detalii in articolul de ieri.

Astazi, cum anticipam, am ramas fara benzina, iar coincidenta face sa am in drumul meu zilnic o benzinarie Agip, mai exact cea din 13 septembrie din Bucuresti. Asa ca, dupa ce ieri mi-am instalat aplicatia, abia am asteptat sa ajung la Agip sa vad cum merge, chiar daca pana acum alimentam in principal de la Petrom.

Emotii

Sincer, am avut putine emotii, din 2 motive: 1. pentru ca nu mai facusem asta inainte si eram obisnuit sa platesc fara niciun fel de probleme, de ani de zile, doar cu cardul; 2. pentru ca stiam ca la benzinarii e intotdeauna coada si din acest motiv mi-era frica sa nu ma fac de ras acolo, sa-i fac pe oameni sa astepte dupa mine.

Pe de alta parte, aveam un sentiment neobisnuit de puternic de incredere ca totul va verge bine si rapid, dupa ce ieri nu am avut nicio problema cu instalarea aplicatiei si cu activarea contului bancar, operatiune pe care am reusit sa o fac foarte, foarte rapid, dupa cum v-am spus, cred ca in cel mult un minut, si din prima. Fara batai de cap, fata telefoane la banca sau altundeva, fara sa merg la banca. Impresionant, daca te gandesti ca e vorba, totusi, de o noua tehnologie, abia lansata in Romania, in urma cu o luna, de Garanti. Secretul succesului: e foarte simplu si usor de utilizat.

Asta m-a facut, cum ziceam, sa intru in benzinarie cu incredere, in ciuda emotiilor.

Un reflex neconditionat in fata casei de marcat

Iar odata ajuns in fata casei de marcat, a inceput senzatia fantastica cu care va amageam in titlul stil tabloid, titluri pe care, apropo, nu fac click niciodata, din principiu, asa cum procedez si in alte cazuri de acest gen.

Senzatia a inceput in momentul in care m-am cautat de portofel sa scot cardul. A fost un reflex neconditionat, dus doar pana la jumatate, pentru ca eu aveam telefonul in mana, ca de obicei, si eram chiar pregatit sa-l folosesc. Dar chiar gandul ca “Uite, dom'le un prim convenient: nu mai trebuie sa ma scotocesc dupa portofel si card pentru a plati, telefonul il am tot timpul in mana sau in buzunar, mult mai la indemana” m-a facut sa-mi sporeasca atractia pentru plata cu telefonul.

Mi-a venit apoi randul, asa ca am intrebat-o pe casiera cu caciulita rosie de craciunita (cea ascunsa dupa casa de marcat, in poza) daca pot sa platesc cu telefonul mobil. Nu era la curent, se pare, cu noutatile, asa ca s-a intors pentru ajutor spre colegul ei (cel din a doua poza, vezi in Foto), care stia despre ce e vorba.

Si pentru tine, tot prima oara?!

Stia, in sensul ca i s-a spus ca se poate plati cu telefonul si a si fost instruit, se pare, doar ca nici el nu o mai facuse pana atunci (Am fost primul din benzinaria asta, se pare, care platea cu telefonul). M-a intrebat daca am cont la Garanti, i-am confirmat, dupa care s-a ascuns dupa casa sa caute ceva.

Eu vazusem intre timp placuta albastra cu codul QR (cred ca stiti despre ce e vorba, acel cod de bare patrat alb/negru cu multe linii si patratele, se vede clar si in fotografie), plasata sus, pe casa de marcat, in ochii tuturor.

Asa ca nu am stat prea mult pe ganduri (va spuneam ca eram stresat putin sa nu fac lumea sa astepte dupa mine, plus ca langa mine holba ochii, vizibil surpinsa de ce avem de gand sa fac, o fata care vindea tigari, promoter parca-i spune), am deschis aplicatia SEQR, care-mi afiseaza din start cati bani am in cont si am apasat butonul rotund, mare si verde, pentru a scana codul de pe casa de marcat si a face astfel plata.

Da, ati inteles bine: plata o faci tu, direct de pe telefonul mobil, doar prin scanarea acelui cod QR pe care-l vedeti pe casele de marcat de la benzinariile Agip sau din alte magazine.

Procesarea scanarii se face rapid, in cateva secunde, cam tot atat ca la plata cu cardul, poate chiar mai putin, nu am fost foarte atent la aceasta comparatie (poate data viitoare), dupa care s-a afisat suma de plata si, fireste, numele comerciantului, Agip in cazul meu. Am dat OK iar apoi am confirmat plata cu codul PIN din patru cifre pe care l-am setat in momentul inregistrarii aplicatiei. Imediat am primit si confirmarea efectuarii platii.

El inca citea, cand eu eram gata deja

Intre timp, baiatul de la casa a scos pe tejghea un vraf de hartii cu instructiunile pentru procesarea platii la casa de marcat. Nu pentru a invata pe loc cum se face, stia pasii pe care trebuie sa-i urmeze pentru a confirma plata, dar nu era sigur de ceva, si-i era frica, ca si mie, sa nu greseasca, nemaifacand asta pana acum.

Mi-a spus sa scanez codul QR, eu o facusem deja, intre timp a si primit mesajul ca poate si el sa confirme plata la casa lui de marcat. A mai apasat odata pe un buton si gata, mi-a si intins bonul, impreuna cu o fata la fel de lunga ca cea care facea reclama la tigari: se mira si el cat de simplu si rapid s-a facut plata cu telefonul (sigur a avut si el emotii, ca si mine, pentru ca facea asta pentru prima data): n-a vazut bani de la mine, n-a vazut card, nu mi-a vazut nici macar telefonul (era concentrat pe ce trebuie sa faca el la casa, pentru prima data).

Iar eu, eu am platit cu telefonul din cate miscari? Stati sa repet: 1. Am deschis aplicatia; 2: Am apasat pentru a scada codul QR; 3. Am confirmat datele platii; 4: Am autentifcat plata cu codul PIN. In cat timp? N-a durat, cred, mai mult de un minut, nimeni n-a facut scandal in urma mea, chiar a fost rapid, prea rapid pentru prima oara.

Chiar s-a intamplat?

Sincer, nici mie nu mi-a venit sa cred ca s-a intamplat, pentru prima data, atat de simplu si rapid. M-am mai uitat apoi de vreo trei ori in aplicatie, am inchis-o si am deschis-o iar, sa vad daca s-a intampat cu adevarat (chiar daca primisem bonul), si chiar s-a intamplat: am putut pleca de la benzinarie fara probleme, deci plata s-a facut, asa cum imi apare si in lista de plati din aplicatie (un fel de chitanta electronica, unde pot vedea istoricul platilor).

In concluzie: mi-a placut foarte tare experienta asta. In primul rand, faptul in sine, ca pot folosi telefonul, cu care fac deja atat de multe lucruri, si pentru a plati la benzinarie. Pentru mine chestia asta chiar e tare si cred ca m-a facut, cum ziceam, sa devin clientul Agip. Din simplul motiv ca-mi place sa folosesc smartphone-ul meu si pentru a face plati, in afara de aproape orice altceva.

In aplicatie am mai vazut un lucru interesant: promotii la magazine. Din pacate, nu sunt femeie, trebuie sa deconspir lucrul asta. Dar poate ca ma va interesa si altceva, cine stie? Experienta continua, pentru ca trebuie sa gasesc si bube pe undeva, nu?

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Un IFN le cere clientilor sa plateasca nu doar restantele, ci si ratele din viitor

O Institutie Financiara Nebancara (IFN) care acorda credite online le cere restantierilor, prin intermediul unei alte firme pe care o controleaza, sa achite nu doar datoriile din trecut, ci si dobanzile aferente ratelor care ar fi urmat sa le achite in urmatorii ani, ceea ce nu este detalii

Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?

Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii

Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

 



 

Ultimele Comentarii