Criza COVID-19 | CSALB

Amanarea ratelor la credite poate fi doar un paliativ pentru criza COVID-19: bancile si clientii lor trebuie sa se pregateasca pentru ce se va intampla ulterior

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-04-30 21:48

Multi clienti au bancilor care ne-au cerut ajutorul si sfatul cu privire la amanarea ratelor la credite s-au aratat ingrijorati cu privire la doua mari probleme:

1. Faptul ca amanarea ratelor inseamna un cost suplimentar;

2. Ce se va intampla dupa ce se termina perioada de amanare, cand, pe de o parte, vor trebui sa plateasca o rata mai mare, iar pe de alta viitorul ramane nesigur, adica nu stiu daca vor mai avea loc de munca, iar daca vor avea, daca nu cumva salariul va fi mai mic decat acum.

De aceea, i-am sfatuit sa fie prevazatori atat inainte de a decide amanarea ratelor, cat si ulterior. Le-am recomandat doua masuri de precautie:

1. Platiti rata, daca puteti, sau macar o parte din ea, chiar daca ati amanat-o!

Primul sfat pe care l-am oferit clientilor bancilor si IFN-urilor a fost sa ceara amanarea ratelor, daca sunt afectati in vreun fel de criza COVID-19, ca nu cumva sa ramana restanti, dar in acelasi timp sa le plateasca, daca-si permit acest lucru si nu sunt afectati prea mult financiar.

Si, cel mai important, le-am spus, chiar daca nu va permiteti sa platiti toata rata, depuneti macar o parte din ea, cat mai mult posibil. Chiar daca bancile si IFN-urile v-au aprobat suspendarea ratei, contul in care platiti rata a ramas deschis si puteti depune bani in el oricand.

In acest fel, veti scapa de o maaaare grija: ce voi face dupa ce se termina perioada de amanare a ratelor, cand va trebui sa platesc mai mult si nu se stie ce conditii economice vor fi in acel moment?!

Daca depun de pe acum in contul ratei o anumita suma de bani, in fiecare luna, chiar daca nu e toata rata, ma voi asigura ca voi avea de unde sa platesc macar cateva luni rata integral, dupa expirarea perioadei de suspendare.

Problemele pe care le-ati putea avea daca ajungeti sa fiti inregistrat cu restante la Biroul de Credit sunt atat de mari, dupa cum rezulta din marturiile multor oameni care din aceasta cauza nu mai pot obtine un nou credit, in special unul pentru casa, incat merita orice efort pentru a le evita.

De ce e important sa continuati plata ratelor sau a unei parti din aceasta, cu toate ca ati facut cerere de amanare? Este vorba nu doar de o asigurare ca veti putea achita ratele ulterior, ci si o dovada a bunei-credinte pentru achitarea datoriilor, care va conta foarte mult in situatia in care veti intampina probleme pe viitor.

2. Pregatiti-va din timp pentru ce va fi dupa amanarea ratei!

Este foare important sa va pregatiti din timp pentru perioada de dupa amanarea ratei.

Mai exact, daca anticipati ca dupa ce se termina lunile de amanare a ratelor, nu veti putea relua plata acestora, mai ales ca acestea vor fi putin mai mari, trebuie sa luati legatura inca de acum cu banca sau IFN-ul, pentru gasirea unor solutii, astfel incat sa nu ajungeti in situatia de a acumula restante.

Nu asteptati finalul perioadei de amanare a ratei, pentru ca este posibil ca in ciuda eforturilor pe care le faceti sa va achitati rata, sa nu reusiti acest lucru si astfel sa fiti nevoiti sa ajungeti la o intelegere amiabila cu banca, pentru a nu fi pusi in situatia deloc convenabila de a fi raportat la Biroul de Credit sau chiar executati silit.

In acest moment, dovezile de buna-credinta din perioda de amanare, cu platile facute integral sau partial, vor avea mare greutate in negocierile cu banca sau IFN-ul.

Bancile sunt dispuse sa va ajute, inclusiv prin diminuarea datoriei sau o alta solutie de restructurare a creditului, dar cu o singura conditie: sa aiba in fata un partener de dialog de buna credinta.

O garantie pentru succesul dialogului amiabil dintre banci sau IFN-uri si clienti este CSALB, care ajuta GRATUIT consumatorii sa-si solutioneze litigiile cu institutiile de credit, reprezentand astfel o alternativa rapida si convenabila la eventualele procese in instante sau la reclamatiile catre autoritati.

Bancile sunt dispuse sa-si ajute clientii, prin intermediul CSALB

Dovada ca bancile sunt deschise sa solutioneze amiabil problemele clientilor se afla in declaratiile de mai jos ale reprezentantilor primelor trei mari banci romanesti, Banca Transilvania, BCR si BRD, prin care clientii acestora sunt incurajati sa apeleze la CSALB. (vezi si clipul video)

"Este o alternativa rapida, fara costuri si mai pragmatica la un litigiu clasic. Solutia CSALB poate fi fundamentata si pe considerente care tin de echitate, nu numai pe litera legii", spune Mihai Rotaru, director în cadrul Băncii Transilvania.

"Încurajăm clienții, chiar dacă vor opta sau nu pentru soluțiile pe care băncile le-au implementat în această perioadă să conteze pe sprijinul Centrului de Soluționare a Litigiilor. Experiența îndelungată, competențele conciliatorilor sunt deosebit de importante în această perioadă în vederea găsirii unor soluții rapide dar și optime din perspectiva costurilor clienților", considera Dana Dima (Demetrian), vicepreședintele BCR.

"Este cu mult mai ieftin pentru toata lumea sa apelam la conciliatorii profesionisti din cadrul CSALB pentru a ne rezolva disputele in afara instantelor, intr-un mod amiabil", apreciaza Flavia Popa, secretar general al BRD.

Pentru o persoana care are probleme cu plata ratelor, din cauza reducerii veniturilor, somajului, probleme medicale sau altele, o solutie avantajoasa este sa apeleze la CSALB, pentru ca va putea obtine beneficii pentru intreaga durata a creditului, nu doar amanarea ratelor pentru cel mult 9 luni.

De exemplu, puteți solicita:

- suspendarea ratelor
- diminuarea ratelor lunare
- scăderea sau eliminarea unor comisioane
- scăderea dobânzii
- ștergerea parțială sau integrală a datoriei

Cererea o puteți completa online, chiar pe site-ul www.csalb.ro, iar concilierea se va desfășura tot online și prin telefon!

Taguri: amanare rate credite  Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB)  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: CSALB



Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%

- Conciliatorii CSALB explică cele mai importante cazuri de anul acesta În primele șase luni din 2023 băncile au acceptat spre negociere 420 cereri trimise de consumatorii de servicii financiare către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat al institutiei, in care se adauga: Apetitul de negociere al băncilor este cu 27% mai mare față de perioada similară din 2022, iar numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%. Astfel, până în acest moment, în 340 de cazuri consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți), detalii

Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare

Dobanda fixa la credite este apreciata ca fiind mai convenabila decat cea variabila, chiar daca erste mai mare, conform unui sondaj de opinie realizat de comparatorul bancar Finzoom.ro, la solicitarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar detalii

CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile

De la începutul anului peste 1.700 de consumatori au formulat solicitări în raport cu băncile și IFN-urile prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB

Pentru prima dată în România, o firmă și o instituție financiar-bancară și-au rezolvat nemulțumirile prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și nu au mai apelat la instanță, se arata intr-un detalii

 



 

Ultimele Comentarii