BANCI | Ultima Ora

Banca Transilvania isi sfatuieste clientii cum sa evite fraudele online

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2024-02-26 05:58

Banca Transilvania vine cu o serie de recomandări pentru clienții săi, pentru evitarea tentativelor de fraudă online, pe fondul creșterii numărului acestora atât la nivel național, cât și internațional, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:

Obiectivul persoanelor care inițiază aceste tentative este accesul la banii clienților, prin obținerea datelor personale, cum sunt informațiile de acces în aplicații.

Inducerea în eroare are loc prin capcane precum reclame în social media, e-mail-urile false sau apeluri telefonice. Un exemplu în acest sens ar fi reclamele online care promit câștiguri mari în urma unor investiții, recomandate prin mesaje video falsificate prin furt de identitate a unor persoane cu notorietate/care reprezintă o companie, fără ca acestea să aibă vreo legătură cu subiectul.

Tipuri de tentative de fraudă “la modă”

- Programe Remote Access (precum Any Desk): persoanele sunt apelate telefonic de oameni rău intenționați, pentru a le convinge să își instaleze pe telefon aplicații precum Any Desk.

Acestea oferă răufăcătorilor acces la toate datele din telefon.

- Apelul telefonic (Spoofing): persoanele sunt sunate de pe numere de telefon care par a fi ale băncii/altor instituții, cu subiecte specifice (aprobarea unui credit, de exemplu) și solicită datele cardului, care, odată comunicate, deschid accesul răufăcătorilor la bani.

- Deepfake: sunt mesaje video difuzate în social media, în care apar persoane – de obicei, cu notorietate – care recomandă anumite investiții, fără ca, în realitate, acestea să fie implicate în subiect.

Recomandări BT pentru siguranța banilor și a informațiilor personale:

- Nu dezvălui nicio informație de acces la aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credențiale).

- Nu descărca nicio aplicație precum Any Desk.

- Nu dezvălui datele cardului bancar: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul. Nu introdu PIN-ul pe site-uri și nu-l divulga telefonic. Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat (link-ul trebuie să înceapă cu https).

- Analizează critic un mesaj primit. Evită accesarea link-urilor care prezintă modalități rapide de îmbogățire sau de economisire. Dacă ceva este prea bun pentru a fi adevărat, probabil că exact așa este.

- Evită să accesezi “oportunități de investiții” care vin din partea unor persoane necunoscute, care îți prezintă aceste oportunități pe e-mail, prin SMS sau telefon. Aceste persoane pot suna ca și cum ar fi din partea BT sau a altor bănci. De multe ori, pentru accesarea acestora ți se solicită să transferi sume de bani.

- Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date confidențiale (datele cardurilor, parolă de acces, PIN) - telefonic, prin SMS, e-mail etc.

- Evită să accesezi link-uri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste link-uri. Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.

- În cazul în care ai o suspiciune că ești victima unui incident, dacă ești client BT, ia legătura cu banca: contact@btrl.ro; 0264 30 80 28, iar în cazul în care ai fost păgubit, depune o plângere la Poliția Română și informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (alerts@dnsc.ro, 1911).

Extra-info

Unde pot fi consultate mai multe detalii despre subiect:

Pe site-ul băncii, pe pagina Siguranța online;

Pe Blogul BT, în aceste articole:

Dacă ceva este prea bun pentru a fi adevărat... Despre deepfake

Cum să te protejezi de crypto-scam

Siguranța în aplicații, la cumpărături și în comunicare

Reclame false pe Facebook folosesc brandul BT

Taguri: Banca Transilvania  banca  frauda online  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



CEC Bank a finantat construcția spitalului oncologic din Mureș

CEC Bank a contribuit cu o facilitate de credit de 112,6 milioane de lei la dezvoltarea proiectului Spitalul Oncologic Medex, inaugurat recent în Sângeorgiu de Mureș, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: „Prin finanțarea acestei noi investiții, CEC detalii

Procredit Bank are probleme cu cardurile si aplicatiile

Procredit Bank a avut probleme tehnice cu sistemul informatic, pe parcursul zilei de astazi, cand cardurile si aplicatiile de internet banking si mobile banking nu au functionat. Banca si-a anuntat clientii prin mesaje SMS ca intampina probleme tehnice, in jurul orei 121, conform detalii

Platile online cu BT Pay se fac mai simplu, fara completarea datelor cardului

 Plățile sunt realizate în câteva secunde, fără a mai fi necesară completarea datelor cardului.  Cumpărăturile pot fi plătite integral, precum și în rate, cu cardurile BT Star.  BT detalii

Intesa anuleaza bonusul de dobanda la depozitele prin internet banking

Intesa Sanpaolo Bank a anuntat ca din 15 iulie nu va mai acorda bonusul de un sfert de punct procentual la depozitele in lei constituite prin internet banking. In schimb, acest bonus se plateste pentru depozitele facute din aplicatia de mobile banking, Digical detalii

 



 

Ultimele Comentarii