Online banking in siguranta | Educatie financiara

Cand poate banca sa-mi blocheze contul?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2023-11-24 10:34

Este bine de stiut ca bancile pot sa blocheze conturile clientilor, in anumite conditii, conform prevederilor din contractul standard.

Iata, de exemplu, situatiile in care poate fi blocat un cont ING Bank, conform prevederilor din Conditiile generale de afaceri.

- Contul poate fi blocat daca nu sunt furnizate informatiile solicitate de banca:

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului atunci cand Clientul//Persoana Imputernicita nu furnizeaza informatiile si/sau documentele solicitiate de Banca sau furnizeaza Bancii informatii si/sau documente false, eronate, incomplete, care nu sunt de actualitate".

- Contul poate fi blocat in cazul suspiciunilor de frauda:

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului daca Banca are suspiciuni de frauda sau are suspiciuni cu privire la realitatea declaratiilor, informatiilor si documentelor furnizate Bancii."

- Contul poate fi blocat in cazul suspiciunilor privind natura operatiunilor:

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului daca Banca are suspiciuni cu privire la caracterul ilicit, scopul sau natura operatiunilor derulate prin contul/conturile Clientului si/sau la neconcordanta dintre acestea si profilul tranzactional stabilit de Banca Clientului (ex. efectuarea de tranzactii rezultate din activitati economice desfasurate de client)."

- Contul poate fi blocat daca Clientul nu este beneficiarul real al fondurilor

"Banca isi rezerva dreptul de a indisponibiliza contul/conturile Clientului daca Clientul declara ca nu este beneficiarul real al fondurilor ce ii tranziteaza contul/conturile sau daca Banca are indicii/suspiciuni potrivit carora Clientul nu ar fi beneficiarul real al fondurilor."

- Contul poate fi blocat in cazul operatiunilor cu tari sub embargouri sau sanctiuni internationale:

"Totodata, in cazul unor suspiciuni privind implicarea directa sau indirecta a Clientului sau a unei/unor operatiuni ale sale in tari si/sau cu persoane fizice si/sau cu entitati avand domiciliul/sediul in tari care fac subiectul unui regim de sanctiuni internationale, embargouri sau masuri similare emise de Uniunea Europeana/ Statele Unite ale Americii /alte autoritati sau in tari identificate de Uniunea Europeana ca avand grad ridicat de risc deoarece nu dispun de sisteme efective de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului , Banca isi rezerva dreptul de a solicita orice informatii si/sau documente suplimentare si/sau de a bloca/refuza efectuarea tranzactiilor in/si din contul/conturile Clientului. Clientul recunoaste ca o asemenea neexecutare din partea Bancii nu atrage dreptul Clientului de a nu-si executa toate obligatiile asumate fata de Banca."

"2. PREVEDERI GENERALE PRIVIND DESCHIDEREA, MENTINEREA ŞI OPERAREA UNUI CONT LA BANCĂ

2.1. Banca nu va deschide niciun cont Clientului dacă acesta nu furnizează Băncii toate informatiile, declaratiile si/sau documentele solicitate de Bancă pentru identificarea Clientului, deschiderea si operarea contului.

2.2. In momentul deschiderii unui cont la Banca sau al incheierii altor raporturi contractuale cu Banca, precum si pe intreg parcursul relatiei contractuale, Clientul va furniza Bancii toate informaţiile si documentele care reflecta datele personale de identificare, precum si orice alte documente justificative, declaratii si/sau informatii considerate relevante solicitate de Banca cu o anumita frecventa stabilita in ani, in conformitate cu normele si procedurile sale si/sau in orice moment, ori de cate ori aceasta considera necesar pentru justificarea operatiunilor derulate prin Banca (ca de ex. incasari, plati, depuneri si retrageri de numerar, etc.) si/sau determinarea situatiei reale a Clientului, , cum ar fi fara a se limita la identificarea corespunzatoare a Clientului, verificarea identitatii beneficiarului si/sau provenientei fondurilor, scopul si natura tranzactiilor efectuate prin conturileClientului.

Conturile ING se folosesc numai pentru tranzactii in nume propriu, si nu pentru tranzactii aferente unor activitati economice (inclusiv activitati comerciale, activitati
independente desfasurate in scopul obtinerii de venituri, activitatile profesiilor liberale) ce pot fi desfasurate pe persoana fizica autorizata sau prin societati sau alte forme de organizare specifice activitatilor in cauza.

2.3. Clientul va furniza in mod obligatoriu cel putin informatii si documente doveditoare privind adresa la care locuieste, date de contact, data si locul nasterii, codul numeric personal sau, dupa cum este cazul, alt element unic de identificare similar, numele/denumirea angajatorului sau natura activitatii proprii, sursa fondurilor sale, specimenul de semnatura, statutul fiscal detinut in Statele Unite ale Americii si/sau in orice alt stat. Documentele care atesta informatiile furnizate Bancii vor fi prezentate in original sau in alta forma acceptata de Banca.

2.4. (1) Banca isi rezerva dreptul de a nu deschide relatia de afaceri si/sau contul si/sau de a nu efectua tranzactiile ordonate de Client/Persoanele Imputernicite de acesta si/sau de a nu permite contractarea anumitor produse sau servicii si/sau de a indisponibiliza contul/conturile Clientului si/sau de a inceta relatia de afaceri (i) atunci cand Clientul//Persoana Imputernicita nu furnizeaza informatiile si/sau documentele solicitiate de Banca sau furnizeaza Bancii informatii si/sau documente false, eronate, incomplete, care nu sunt de actualitate, si/sau (ii) daca Banca are suspiciuni de frauda sau are suspiciuni cu privire la realitatea declaratiilor, informatiilor si documentelor furnizate Bancii, si/sau (iii) daca Banca are suspiciuni cu privire la caracterul ilicit, scopul sau natura operatiunilor derulate prin contul/conturile Clientului si/sau la neconcordanta dintre acestea si profilul tranzactional stabilit de Banca Clientului (ex. efectuarea de tranzactii rezultate din activitati economice desfasurate de client) si/sau (v) daca Clientul declara ca nu este beneficiarul real al fondurilor ce ii tranziteaza contul/conturile sau daca Banca are indicii/suspiciuni potrivit carora Clientul nu ar fi beneficiarul real al fondurilor.

Totodata, in cazul unor suspiciuni privind implicarea directa sau indirecta a Clientului sau a unei/unor operatiuni ale sale in tari si/sau cu persoane fizice si/sau cu entitati avand domiciliul/sediul in tari care fac subiectul unui regim de sanctiuni internationale, embargouri sau masuri similare emise de Uniunea Europeana/ Statele Unite ale Americii /alte autoritati sau in tari identificate de Uniunea Europeana ca avand grad ridicat de risc deoarece nu dispun de sisteme efective de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului , Banca isi rezerva dreptul de a solicita orice informatii si/sau documente suplimentare si/sau de a bloca/refuza efectuarea tranzactiilor in/si din contul/conturile Clientului. Clientul recunoaste ca o asemenea neexecutare din partea Bancii nu atrage dreptul Clientului de a nu-si executa toate obligatiile asumate fata de Banca.

(2) In vederea respectarii obligatiei legale de monitorizare continua a relatiilor cu clientii sai, Banca poate amana si/sau suspenda executarea oricarei tranzactii ordonate de Client/ Persoana Imputernicita in situatiile in care considera necesara o examinare suplimentara a acesteia sau receptionarea unor documente/informatii justificative de la client.

Clientul/Persoana Imputernicita va fi informat despre executarea tranzactiei prin extrasul de cont.

(3) Banca isi rezerva dreptul de a debita contul Clientului si de a returna sumele incasate de Client, fara notificare prealabila, in cazul unor fraude identificate sau semnalate inclusiv prin mesaje primite prin canal securizat (ex. mesaj Swift). Banca nu va putea fi tinuta raspunzatoare pentru o astfel de operatiune, fiind considerata irevocabil mandatata in acest sens, si nici nu va compensa Clientul pentru vreo dauna in legatura cu aceasta..

2.5. In cazul in care intervin modificari in informatiile/declaratiile/documentele furnizate Bancii, inclusiv in ceea ce priveste calitatea sa de persoana expusa public sau de membru de familie al unei persoane expuse public sau de persoana cunoscuta ca asociat apropiat al unei persoane expuse public, astfel cum aceste notiuni sunt definite in legislatia aplicabila, precum si in cazul in care intervin modificari in profilul sau tranzactional (cum ar fi tarile in care/prin intermediul carora tranzactioneaza sau schimbarea semnificativa a volumului tranzactiilor), Clientul se angajeaza prin prezentele CGA sa informeze imediat Banca cu privire la respectivele modificari inclusiv modificarea datelor de identificare si/sau a datelor de contact si sa puna la dispozitie, la solicitarea Bancii, documente justificative. Clientul informeaza Banca fie prin completarea formularelor puse la dispozitie de aceasta in sediile sale, fie prin intermediul altor canale puse la dispozitie in acestsens.

2.6. Banca, dupa caz, va bloca contul/conturile Clientului si/sau va refuza sa execute operaţiunile derulate sau care urmeaza a se derula prin Banca, daca Clientul nu prezinta Bancii orice informatii suplimentare si/sau documente justificative solicitate de catre Banca sau prevazute in art. 2.2/2.3 de mai sus, inclusiv daca informatiile si/sau documentele prezentate sunt incomplete, eronate, false sau necorespunzatoare. Pe durata perioadei de blocare mentionata in art. 2.4 si 2.5 de mai sus, precum si in prezentul articol, Banca isi rezerva dreptul de a nu calcula dobanda la soldurile creditoare ale conturilor Clientului, iar Clientul recunoaste ca o asemenea neexecutare nu atrage dreptul Clientului de a nu-si executa toate obligatiile asumate fata de Banca. 

Totodata, neprezentarea/refuzul Clientului de a prezenta documentele justificative si/sau informatiile suplimentare solicitate de catre Banca va putea avea drept consecinta, inclusiv imposibilitatea acesteia de a furniza produse sau servicii noi sau continuarea furnizarii celor deja detinute de catre
Client, si chiar incetarea raporturilor Banca - Client.

2.7. Banca poate refuza sa execute ordinele, instructiunile, declaratiile si comunicarile catre Banca daca semnatura(ile) de pe aceastea nu este(sunt) conforma(e) cu specimenul(ele) de semnatura depus(e) la Banca de catre Client pe formularul special pus la dispozitia acestuia.

2.8. Clientul este de acord ca Banca nu va fi responsabila pentru consecintele cauzate de falsificarea sau contrafacerea oricaror
formulare/ordine/intructiuni /comunicari atunci cand semantura(ile) depusa(e) pe acestea nu este/sunt conforma(e) cu specimenul de semnatura depus la Banca de catre Client."

Taguri: cont euro  ING Bank  cont online  reclamatie ING Bank  banca  cont bancar  Educatie financiara  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

Am luat 38 de milioane de la Credit Prime si platesc in fiecare luna 13 milioane. E normal?

„Buna ziua am luat 38 de milioane de la credit prime și plătesc pe fiecare luna 13 milioane ce banca este asta am salariu de 2300 eu din ce mai trăiesc am un copil mic nu se gândesc Ei vor să plătesc atât mult nu se poate așa ceva sincer eu in 24 de luni detalii

Ce pot sa fac daca am fost inselat pe site-ul OLX si mi s-au furat banii din contul bancar?

„Am fost înșelat pe site-ul OLX unde am fost victima unui atac de tip phishing timp in care contul meu de lei de la BRD a fost golit de către o persoană necunoscută, ulterior cardul meu a fost blocat de banca și am primit un mesaj in care au precizat blocarea detalii

Probleme cu aplicatia First Bank. Banca va fi preluata de Intesa Sanpaolo Bank

"First Bank are cea mai disfunctionala aplicatie mobila si un suport telefonic execrabil! Tot timpul, sunt probleme cu aplicatia mobila First BanK. Suportul clienti de la Call Center-ul First Bank este execrabil. Am asteptat aproape doua saptamani sa pot accesa aplicatia detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • lening aanbod

    Hoi Wij bieden alle leningen aan van 30.000 tot 10.000.000 euro met een lage rente van 2% zonder ... detalii

  • O întrebare

    Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit ... detalii

  • Tema

    Bună ziua am solicitat un împrumut de bani și mi sa cerut o anumita taxa de 250 lei .as vrea sa ... detalii

  • Aplicația mybrdmobile

    Aplicația nu merge .A fost instalată și reinstalată de vreo 4 ori.( pe iPhone 13).Apare sigla ... detalii

  • Actoalizare date

    Nu pot să-mi actualizez datele ... detalii