Ghidul digital banking | Educatie financiara

Cum se face o plata online cu cardul?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2023-08-13 16:23

Card OTP Bank

O plata online cu cardul se face prin introducerea datelor cardului (numarul cardului, numele utilizatorului, data expirarii si codul CVV de pe spatele cardului) in formularul de plata online, dupa care urmeaza autorizarea tranzactiei, prin doua modalitati:

1. Prin aplicatia de mobile banking;

2. Cu parola statica si parola dinamica, unica, tip 3D Secure, primita prin SMS de la banca;

Sa vedem mai detaliat cum se autorizeaza o plata online realizata cu un card OTP Bank.

1. Autorizarea unei plati online cu aplicatia SmartBank, prin autentificare biometrică (amprenta digitală sau recunoașterea facială)

Cu ajutorul aplicației SmartBank, disponibilă pe telefonul tău mobil, poți autoriza plățile online efectuate cu cardurile OTP Bank, mult mai sigur și rapid.

Cum activezi autentificarea biometrică din SmartBank?

- Accesezi gratuit aplicația mobilă SmartBank de pe telefonul tău în funcție de sistemul de operare folosit (Android sau iOS).

- Înrolezi cardul OTP Bank în aplicația SmartBank, din meniul OTPcards biometrics utilizând ultimele 10 cifre din numărul de card și ultimele 6 cifre din CNP-ul tău.

- Confirmi înrolarea cardului printr-un cod de verificare primit pe numărul de telefon mobil comunicat anterior băncii și FELICITĂRI! De acum autorizezi plățile online direct de pe telefonul tău mobil.

Cum plătești online prin autentificarea biometrică din SmartBank?

- După înrolarea cardului OTP Bank în aplicația SmartBank, toate plățile online efectuate cu cardul pe site-urile comercianților înrolați în sistemul 3D Secure, se vor desfășura astfel:

- Alegi produsul dorit, finalizezi comanda și efectuezi plata cu cardul prin introducerea datelor (număr card, data expirării, codul CVV/CVC);

- Vei primi pe telefon o notificare de tip “push”, care te va direcționa în aplicația SmartBank către ecranul cu datele tranzacției (sumă, valută, denumirea comerciantului). Selectezi „Aproba”, se verifica autentificarea biometrică stabilită pe telefonul tău si astfel autorizezi plata online;

- Dacă te-ai răzgândit sau nu recunoști plata, selectezi „Respinge” din același ecran;

- În cazul în care dorești să dezactivezi autentificarea biometrică pentru plățile online efectuate cu cardul OTP Bank, poți șterge cardul înrolat din aplicația SmartBank, din meniul OTPcards biometrics, opțiunea Inactivare.

2. Autorizarea unui plati cu parola statică + parola dinamică 3D Secure

Primul factor: începând cu 1 ianuarie 2021, la prima tranzacție online efectuată cu cardul, în pagina de plată se va solicita introducerea unei parole statice inițiale, formată din ultimele 6 cifre din CNP-ul tău;

Pentru o siguranță sporită este necesară schimbarea parolei statice inițiale, cu o parolă nouă formată din 6 cifre, cunoscută doar de tine. Pentru următoarele tranzacții online vei utiliza parola statică setată de tine în acest pas;

În cazul în care ai uitat parola statică setată de tine, te rugăm să apelezi Centrul de procesare carduri ROMCARD SA, la numărul 021.402.0029 sau departamentul de Relații Clienți OTP Bank la numărul 0800 88 22 88 sau + 4021 308 57 10 apelabil și din străinătate. Parola va fi setată la valoarea inițială, adică ultimele 6 cifre din CNP-ul tău;

Al doilea factor îl reprezintă parola dinamică 3D Secure, pe care o vei primi la fel ca până acum, prin SMS, la numărul de telefon mobil comunicat băncii și pe care trebuie să o introduci în pagina de plată a comerciantului.

Cum îmi resetez parolă statică pentru a putea plăti online cu cardul?

În cazul în care ai uitat parola statică, te rugăm să suni la numarul:

- 021 402 00 29 la Centrul de procesare carduri ROMCARD SA, sau la

- 0800 88 22 88 sau + 4021 308 57 10 apelabil și din străinătate, la Departamentul de Relații Clienți OTP Bank

Parola va fi resetată la valoarea inițială, adică ultimele 6 cifre din CNP-ul tău.

Apoi, pentru o siguranță sporită va fi necesară schimbarea parolei statice inițiale, cu o parolă nouă formată din 6 cifre, cunoscută doar de tine. Pentru următoarele tranzacții online vei utiliza parola statică setată de tine în acest pas.

Sursa: OTPBank.ro

Taguri: online banking  aplicatie mobile banking  OTP Bank  plati online  reclamatie banca  banca  carduri de debit  plati  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cum fac refinantarea cardului Cetelem?

"Am făcut refinanțare ptr achitarea cardului Cetelem și îmi zic de 2 săptămâni că bani nu au ajuns în cont.Le-am trimis și dovada și nimic tot așa zic că nu au ajuns bani", se plange un cititor. RASPUNS Cetelem, detinuta de detalii

Ce pot sa patesc daca nu mai platesc creditul din Germania?

"Buna ziua….am un credit făcut in Germania de 25000€ și cam de 7 luni nu este plătit….eu am lăsat bani de rata cuiva dar abia akm am aflat ca nu a fost plătit creditul….momentan sunt in România…..ce pot sa patesc?mentionez ca eu nu ma mai detalii

Ce pot sa fac daca mi s-au furat de pe cardul Raiffeisen 22.000 de lei?

"Mi s-au furat 22 000 lei de pe card, banca Raiffeisen m-a trimis la politie si dupa un an si 4 luni am primit raspuns ca dosarul de frauda are autor necunoscut. Banca nu ma despagubeste zice ca este din vina mea. Ce sa fac in acesata situatie? Cui sa ma mai adresez?", intreaba un detalii

Cum imi instalez pe telefon aplicatia OTP Bank?

Cum accesez serviciul de internet banking/mobile banking al OTP Bank, denumit OTPdirekt – SmartBank? intreaba un cititor. Iata pasii care trebuie urmati pentru instalarea aplicatiei OTP Bank, conform informatiilor publicate de banca: 1. Descarcă detalii

 



 

Ultimele Comentarii