Online banking in siguranta | Educatie financiara

Sfaturi pentru clientii ING Bank, pentru a nu li se fura banii din conturi

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-10-06 09:38

Exemplu de phishing

ING Bank ofera clientilor cateva sfaturi pentru a preveni situatiile de frauda, prin care li se pot fura banii din conturi:

- NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.

- NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.

- NU te loga în aplicația ING Home’Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil sau tastează într-o nouă pagina web adresa www.homebank.ro

- NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.

- NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective.

- NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.

- NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.

- NU oferi informații personale sau date financiare.

NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro);

- NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.

- NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.

- NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.

În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).

Ce este de făcut dacă ai accesat linkuri suspecte sau ai oferit deja informații personale?

- Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home´Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).

- Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.

- Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul ofical de aplicații al telefonului tau (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).

- Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.

- Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, Directoratul Național de Securitate Cibernetica (cert.ro) și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa reportphishing@apwg.org

Bine de stiut!

Niciun reprezentant ING nu-ti va cere vreodata să:

- accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media

- să te loghezi în aplicația Home’Bank folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații ING te roagă întotdeauna să te loghezi în Home’Bank, fără a-ți dicta un URL anume.

- să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre).

- Astfel de situații reprezintă un semnal de alarmă obișnuit în cazurile de fraudă.

Taguri: ING Bank  reclamatie ING Bank  reclamatie banca  Home Bank  banca  Educatie financiara  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?

„Mi-a fost fraudat contul la BRD prin aplicația you brd. Am primit un telefon,crezând că este de la brd,să-mi actualizeze aplicația you brd, și în acest timp mi-au fost transferați din cont 88000 lei în doua tranzacții. După detalii

Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN? Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, detalii

Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

 



 

Ultimele Comentarii