Online banking in siguranta | Educatie financiara

Sfaturi pentru clientii ING Bank, pentru a nu li se fura banii din conturi

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-10-06 09:38

Exemplu de phishing

ING Bank ofera clientilor cateva sfaturi pentru a preveni situatiile de frauda, prin care li se pot fura banii din conturi:

- NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.

- NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.

- NU te loga în aplicația ING Home’Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil sau tastează într-o nouă pagina web adresa www.homebank.ro

- NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.

- NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective.

- NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.

- NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.

- NU oferi informații personale sau date financiare.

NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro);

- NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.

- NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.

- NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.

În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).

Ce este de făcut dacă ai accesat linkuri suspecte sau ai oferit deja informații personale?

- Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home´Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).

- Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.

- Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul ofical de aplicații al telefonului tau (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).

- Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.

- Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, Directoratul Național de Securitate Cibernetica (cert.ro) și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa reportphishing@apwg.org

Bine de stiut!

Niciun reprezentant ING nu-ti va cere vreodata să:

- accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media

- să te loghezi în aplicația Home’Bank folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații ING te roagă întotdeauna să te loghezi în Home’Bank, fără a-ți dicta un URL anume.

- să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre).

- Astfel de situații reprezintă un semnal de alarmă obișnuit în cazurile de fraudă.

Taguri: ING Bank  reclamatie ING Bank  reclamatie banca  Home Bank  banca  Educatie financiara  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Am luat 38 de milioane de la Credit Prime si platesc in fiecare luna 13 milioane. E normal?

„Buna ziua am luat 38 de milioane de la credit prime și plătesc pe fiecare luna 13 milioane ce banca este asta am salariu de 2300 eu din ce mai trăiesc am un copil mic nu se gândesc Ei vor să plătesc atât mult nu se poate așa ceva sincer eu in 24 de luni detalii

Ce pot sa fac daca am fost inselat pe site-ul OLX si mi s-au furat banii din contul bancar?

„Am fost înșelat pe site-ul OLX unde am fost victima unui atac de tip phishing timp in care contul meu de lei de la BRD a fost golit de către o persoană necunoscută, ulterior cardul meu a fost blocat de banca și am primit un mesaj in care au precizat blocarea detalii

Probleme cu aplicatia First Bank. Banca va fi preluata de Intesa Sanpaolo Bank

"First Bank are cea mai disfunctionala aplicatie mobila si un suport telefonic execrabil! Tot timpul, sunt probleme cu aplicatia mobila First BanK. Suportul clienti de la Call Center-ul First Bank este execrabil. Am asteptat aproape doua saptamani sa pot accesa aplicatia detalii

Care este procedura de recuperare a banilor in cazul unei insalaciuni online cu investitii in criptomonede?

"Bună ziua! Care este procedura de recuperare a banilor în cazul celor înşelaţi de gapinvestcapital ? Mulţumesc!", intreaba un cititor. Site-ul Gapinvestcapital.com (foto) este o falsa platforma de investitii in criptomonede, menite a fura banii celor momiti cu detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • lening aanbod

    Hoi Wij bieden alle leningen aan van 30.000 tot 10.000.000 euro met een lage rente van 2% zonder ... detalii

  • O întrebare

    Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit ... detalii

  • Tema

    Bună ziua am solicitat un împrumut de bani și mi sa cerut o anumita taxa de 250 lei .as vrea sa ... detalii

  • Aplicația mybrdmobile

    Aplicația nu merge .A fost instalată și reinstalată de vreo 4 ori.( pe iPhone 13).Apare sigla ... detalii

  • Actoalizare date

    Nu pot să-mi actualizez datele ... detalii