Siguranta in online banking si mobile banking | Educatie financiara

Sfaturi pentru clientii ING Bank, pentru a nu li se fura banii din conturi

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-10-06 09:38

Exemplu de phishing

ING Bank ofera clientilor cateva sfaturi pentru a preveni situatiile de frauda, prin care li se pot fura banii din conturi:

- NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.

- NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.

- NU te loga în aplicația ING Home’Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil sau tastează într-o nouă pagina web adresa www.homebank.ro

- NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.

- NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective.

- NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.

- NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.

- NU oferi informații personale sau date financiare.

NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro);

- NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.

- NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.

- NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.

În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).

Ce este de făcut dacă ai accesat linkuri suspecte sau ai oferit deja informații personale?

- Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home´Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).

- Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.

- Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul ofical de aplicații al telefonului tau (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).

- Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.

- Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, Directoratul Național de Securitate Cibernetica (cert.ro) și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa reportphishing@apwg.org

Bine de stiut!

Niciun reprezentant ING nu-ti va cere vreodata să:

- accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media

- să te loghezi în aplicația Home’Bank folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații ING te roagă întotdeauna să te loghezi în Home’Bank, fără a-ți dicta un URL anume.

- să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre).

- Astfel de situații reprezintă un semnal de alarmă obișnuit în cazurile de fraudă.

Taguri: ING Bank  reclamatie ING Bank  reclamatie banca  Home Bank  banca  Educatie financiara  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cat de sigur este un depozit la TBI Bank?

"Buna ziua, Stimate domnule Coman, Va contactez deoarece am citit on-line puncte de vedere ale dvs. foarte argumentate, cu rugamintea de a imi oferi un sfat. Ma gandesc sa constitui un depozit de 1.000.000 lei la TBI Bank (suma va fi detalii

In cat timp sunt despagubit daca nu-mi pot scoate banii din banca?

Cazul falimentului bancii americane Silicon Valley Bank (SVB), cu active mai mari decat tot sistemul bancar romanesc, a readus in discutie problema garantarii depozitelor in banci. Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare (FGDB) a anuntat ca are obligația detalii

Cum sunt garantate depozitele din bancile romanesti?

Iata raspunsurile la cateva intrebari frecvente privind garantarea depozitelor in bancile romanesti: - Care este valoarea depozitelor garantate? Sunt garantate depozitele cu o valoare de maxima (plafon) de 100.000 de euro, echivalent in lei, pentru detalii

Un credit de la IFN-ul Hora Credit are o dobanda de 70.000% pe an

„Am un credit la Hora Credit și pentru o sumă de 1500 de lei am ajuns să plătesc la 2 săptămâni peste 400 de lei. Nu am mai plătit creditul din luna lui Decembrie. Am discutat cu ei am plătit o sumă de 100 de lei au zis măcar să vadă intenția mea să nu se ajungă la detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • loan lender

    Salutare tuturor, iată o ofertă de împrumut accesibilă, care vă va schimba viața pentru ... detalii

  • Dobanda

    TBI este IFN, Marius, nu ... detalii

  • Lipsa card

    Deși mi s a oprit 30 de lei nu a ajuns cardul fizic comandat.nu mi se pare în regula sa plătesc ... detalii

  • Instant

    Ing este din 21 martie 2023 membru Instant. Revolut nu este. Platile din Revolut in Ing intrau mai ... detalii

  • Inselaciune

    Și eu am fost înșelat tot de aceasta zis ... detalii