RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Raiffeisen nu vrea sa-mi scada rata la credit, desi sunt in somaj. Ce pot sa fac?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-03-07 07:03

"Buna ziua,

Raiffeisen mi-a respins cererea pentru restructurarea creditului (reducerea ratei la jumatate) pentru 3 ani de zile, fara sa imi spuna motivul respingerii.

Eu am sotie si 2 copii minori, un venit de aproximativ 3200 lei, sotia a fost introdusa in somaj (468 lei) pana in luna Martie_2022 si nu isi poate gasi un loc de munca pentru ca trebuie sa creasca copilul cel mic (2.7 ani), nefiind primit la cresa de stat din lipsa locurilor, dar din toamna copilul va fi la gradinita, moment in care abia atunci sotia isi poate cauta un loc de munca.

Ce pot sa mai fac ca aceasta banca sa imi reduca la jumatate rata la creditul pe care il am la dansii?
Multumesc.", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Raiffeisen ar fi trebuit sa va aprobe cererea privind reducerea ratei la credite, pe perioada in care aveti probleme financiare si nu o puteti plati.

Bancile si IFN-urile sunt obligate de lege sa ofere clientilor care au probleme cu plata ratelor solutii de reesalonare sau restructurare a creditului, de reducere sau amanare a ratelor la credit, pentru a nu se ajunge la raportarea la Biroul de Credit sau la executarea silita.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46 (1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca sau IFN-ul este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

„(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.”

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

"(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.„

De aceea, sfatul meu este sa va adresati la Centrul pentru Solutionarea Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), la telefon 0219414 sau pe site-ul csalb.ro, in vederea solutionarii amiabile a acestei probleme cu Raiffeisen.

Citeste aici articolul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam!

Taguri: Raiffeisen Bank  reclamatie banca  amanare rate credite  banca  Reclamatiibanci.ro  Educatie financiara  Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB)  reclamatie Raiffeisen Bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • plangere

    de 9 zile ma zbat sa mi retrag o suma foarte mare din coinbase si acum de 2 ore m-au sunat din ... detalii

  • Revolut

    Multe dintre produsele si serviciile Revolut nu sunt cele mai bune din piata, nici in privinta ... detalii

  • Am fost păcălit

    Am fost păcălit de firma de trasctionare și investiții CRYPTO GLOBAL GROWTH-SAFE am investit ... detalii

  • frauda prin GapInvest

    Daca ajuta va pot da nume si numere de telefon de la GapInvestCapital. 1. Lilian Antonescu +40 764 ... detalii

  • frauda GapInvestCapital

    Buna ziua. Din pacate sunt victima acestui sistem. Am incercat sa investesc in actiuni, prin acest ... detalii