Protectia Consumatorilor | Stiri economice

Vodafone este cea mai reclamata firma de telefonie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-02-17 17:32

Datele ANCOM arata ca reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications - 14%, Orange România - 15%, RCS&RDS - 11% și Telekom Romania Mobile Communications - 9%, se arata intr-un comunicat al ANCOM (Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare în Comunicații).

Comunicatul ANCOM:

Cel mai reclamat subiect la ANCOM: relatiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice

17.02.2022

În anul 2021, Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și servicii poștale din România. Utilizatorii au reclamat în special aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, precum încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanța.

Servicii de comunicații electronice

76% din numarul total al reclamațiilor primite de Autoritate în anul 2021 au vizat serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanța (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%).

Peste 12% dintre petițiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

Doar 5% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arata ca reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications - 14%, Orange România - 15%, RCS&RDS - 11% și Telekom Romania Mobile Communications - 9%.

Servicii poștale

11% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.

Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poștale (33% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (22%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (19%) și pierderea sau furtul acestora (19%).

În contextul restricțiilor impuse de pandemie în ultimii ani, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a capatat o amploare din ce în ce mai mare. Furnizorii cel mai des reclamați au fost Fan Courier (31% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Compania Nationala Posta Româna (22%), Dynamic Parcel Distribution (10%) și Urgent Cargus (7%).

Alte subiecte reclamate

Utilizatorii au reclamat la ANCOM și alte aspecte, precum cele referitoare la echipamentele radio, regimul retelelor de infrastructura sau procedura de alocare a frecventelor pentru emisiile radio.

Soluționarea reclamațiilor

ANCOM poate interveni direct în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislația din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informații în contracte sau nu respecta condițiile de încheiere a contractelor la distanța.

Reclamațiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicații electronice pot fi adresate de catre consumatori (persoane fizice) Autoritații Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în aceasta situație se pot adresa instanței de judecata competente.

În ceea ce privește serviciile poștale, în cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competența legala de a sancționa furnizorii pentru nerespectarea contractului/Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale.

În caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau parțiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un raspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulțumiți de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile, urmând pașii descriși aici.

ANCOM nu poate însa stabili cuantumul despagubirilor și nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competențe revenind instanțelor de judecata.

Mai multe detalii sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

Taguri: Vodafone  reclamatie Vodafone  Protectia Consumatorului  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stiri economice



Deficit public de 1,19% din PIB dupa primul trimestru din 2022. Ajustarea bugetara s-a topit vizibil

Deficitul bugetului general consolidat după primul trimestru din 2022 a fost de circa 15,7 miliarde de lei (-1,19% din PIB-ul estimat pentru anul curent), potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor. În aceeași perioadă a anului trecut, detalii

Fostul sef al OMV: exploatarea zacamintelor de gaze din Marea Neagra ne poate aduce independenta energetica fata de Rusia

Descoperirea, in 2012, in Marea Neagra, a celui mai mare zacamant de gaze din istoria OMV, ar fi putut aduce independenta Austriei si Romaniei fata de gazele rusesti, daca ar fi fost exploatat la timp, a declarat, intr-un interviu acordat publicatiei austriece Profil, Gerhard Roiss, detalii

Indicele preturilor productiei industriale, stabilizat la 43% in februarie 2022

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) și-a temperat avansul în februarie 2022, ajungând la 43,83%, după 43% la finele lunii anterioare. Inversare majoră de tendință, datele INS arată o creștere lunară de 0,99% pe canalul detalii

Deficitul comercial, majorat cu 80% in ianuarie 2022 fata anul anterior

Deficitul comercial a fost în luna ianuarie 2021 la 2,13 miliarde euro, cu 80% mai mare decât în aceeași lună a anului anterior, potrivit datelor comunicate de INS. Exporturile FOB au fost de circa 6,75 miliarde de euro iar importurile CIF detalii

 



 

Ultimele Comentarii