Protectia Consumatorilor | Opinie

Raiffeisen a prejudiciat cu 10 milioane euro 14.000 de clienti cu credite

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-08-23 12:27

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Nu mai puțin de 14.000 clienți afectați și un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020, se arata intr-un comunicat al Credere, in care se adauga:

Prin operațiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflați în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului. Pe cale de consecință, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadență.

Practica băncii a fost sancționată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Ordinul emis de Președintele ANPC nr. 280/09.07.2014, în conformitate cu Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat Ordinul respectiv, iar prin hotărâri succesive ale Curții de Apel București (sentința civilă nr. 952/17.03.2017), respectiv ale Înalte Curți de Casație și Justiție (decizia civilă nr. 647/06.02.2020), instanțele de judecată au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC, banca având obligația de a returna către debitorii afectați sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operațiunii de restructurare și până în prezent.

Credere a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligențele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunțate de către instanța de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăși semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienți afectați, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

Taguri: Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ)  Curtea de Apel Bucuresti  Raiffeisen Bank  banca  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  reclamatie Raiffeisen Bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



Sondaj: doar 12% dintre romani vor sa-si cumpere o masina electrica

O pondere de 49% dintre românii care intenționează să-și achiziționeze o mașină în viitorul apropiat doresc ca aceasta să fie nouă. 20% le iau în considerare pe cele de tip hybrid plug-in și 12% pe cele full electric, potrivit unui studiu realizat de Mercury Research detalii

Raiffeisen a prejudiciat cu 10 milioane euro 14.000 de clienti cu credite

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Nu mai puțin de 14.000 clienți afectați și un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de detalii

BNR spune ca sunt deosebit de preocupante deficitul comercial si cel de cont curent

Cresterea deficitului comercial si a celui de cont curent sunt considerate "deosebit de preocupante" pentru conducerea Bancii Nationale a Romaniei (BNR), conform minutei sedintei de politica monetara din 6 august 2021. "Dezechilibrul extern al economiei, precum și alte fundamente detalii

Sondaj: e mai important ca banca sa fie in apropiere, decat sa fie accesibila digital

Romanii cred, in continuare, ca e mai important ca banca sa fie in apropiere, decat sa fie accesibila digital, rezulta dintr-un sondaj comandat de Asociatia Romana a Bancilor (ARB). Încrederea pe care o inspiră, dobânda, comisioanele aplicate, detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • Buna ziua

    Buna ziua pot să fac un credit cu contract din Germania ... detalii

  • Buna ziua

    Buna ziua pot să fac un credit cu contract din Germania ... detalii

  • Intrbare

    Bunaziua,cit este dobinda la cetelem ? La suma de 6500de lei platesc lunar 305 lei de un an si inca ... detalii

  • Intrbare

    Bunaziua,cit este dobinda la cetelem ? La suma de 6500de lei platesc lunar 305 lei de un an si inca ... detalii

  • Datorii

    Va rog sa ma ajutați , am luat un telefon in rate și mai aveam 1300 lei plata dar din anumite ... detalii