Protectia Consumatorilor | Opinie

Raiffeisen a prejudiciat cu 10 milioane euro 14.000 de clienti cu credite

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-08-23 12:27

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Nu mai puțin de 14.000 clienți afectați și un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020, se arata intr-un comunicat al Credere, in care se adauga:

Prin operațiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflați în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului. Pe cale de consecință, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadență.

Practica băncii a fost sancționată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Ordinul emis de Președintele ANPC nr. 280/09.07.2014, în conformitate cu Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat Ordinul respectiv, iar prin hotărâri succesive ale Curții de Apel București (sentința civilă nr. 952/17.03.2017), respectiv ale Înalte Curți de Casație și Justiție (decizia civilă nr. 647/06.02.2020), instanțele de judecată au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC, banca având obligația de a returna către debitorii afectați sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operațiunii de restructurare și până în prezent.

Credere a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligențele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunțate de către instanța de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăși semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienți afectați, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

Taguri: Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ)  Curtea de Apel Bucuresti  Raiffeisen Bank  banca  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  reclamatie Raiffeisen Bank  

Comentarii

IENOSDAN TRAIAN
ANPC
Bravo ANPC,daca nu ar fi fost aceasta autoritate faptele bancii ar fi ramas nepedepsite,cred ca trebuia retras dreptul bancii de a mai acorda credite,nu stiu daca s-au achitat dobanzi si penalitati la sumele acordate!



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



Cererea de credite ramane constanta, in ciuda dobanzilor mari

Cererea de credite ramane constanta, desi dobanzile s-au dublat in ultima perioada. Astfel, conform unui sondaj printre banci realizat de Banca Nationala a Romaniei (BNR), acestea anticipeaza ca cererea de credite va ramane constanta in urmatoarea detalii

Bancile au inasprit coditiile de creditare

În Trimestrul patru (T4) 2022, instituțiile de credit din România au înăsprit standardele de creditare pentru împrumuturile acordate companiilor nefinanciare și pentru creditele de consum acordate populației, pe fondul deciziilor de politică monetară și politică macroprudențială, situației actuale sau așteptate a capitalului băncii și a incertitudinilor provenite din evoluțiile economice, conform unui sondaj realizat de Banca Nationala a Romaniei (BNR), in care se mai arata: În cazul creditelor ipotecare acordate populației, băncile au indicat, însă, o ușoară relaxare a standardelor de creditare, contrar așteptărilor anterioare. Pentru T1 2023, peste 95 la sută din băncile detalii

Cum ar putea arata o intalnire cu un angajat BRD

Cum ar putea arata o intalnire cu un angajat BRD intr-o unitate a bancii, conform pozei de pe site-ul BRD, detalii

In anii 70, in centrul Bucurestiului domina brandul bancii americane Manufacturers Hanover Trust

Mugur Isărescu, Guvernatorul BNR - Discurs cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la aderarea României la Fondul Monetar Internațional și Banca Mondială Distinsă audiență, În decembrie 1972, România a aderat la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) și Fondul Monetar Internațional (FMI). La momentul aderării, România a fost prima - și a rămas până în 1989 - singura țară membră a Pactului de la Varșovia și a CAER (Consiliul de Ajutor Economic Reciproc) care a intrat în circuitul instituțiilor financiare internaționale. Pentru a marca această aniversare, Banca Națională a României a lansat în circuitul numismatic o monedă din argint. detalii

 



 

Ultimele Comentarii