Protectia Consumatorilor | Opinie

Raiffeisen a prejudiciat cu 10 milioane euro 14.000 de clienti cu credite

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-08-23 12:27

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Nu mai puțin de 14.000 clienți afectați și un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020, se arata intr-un comunicat al Credere, in care se adauga:

Prin operațiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflați în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului. Pe cale de consecință, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadență.

Practica băncii a fost sancționată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Ordinul emis de Președintele ANPC nr. 280/09.07.2014, în conformitate cu Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat Ordinul respectiv, iar prin hotărâri succesive ale Curții de Apel București (sentința civilă nr. 952/17.03.2017), respectiv ale Înalte Curți de Casație și Justiție (decizia civilă nr. 647/06.02.2020), instanțele de judecată au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC, banca având obligația de a returna către debitorii afectați sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operațiunii de restructurare și până în prezent.

Credere a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligențele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunțate de către instanța de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăși semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienți afectați, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

Taguri: Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ)  Curtea de Apel Bucuresti  Raiffeisen Bank  banca  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  reclamatie Raiffeisen Bank  

Comentarii

IENOSDAN TRAIAN
ANPC
Bravo ANPC,daca nu ar fi fost aceasta autoritate faptele bancii ar fi ramas nepedepsite,cred ca trebuia retras dreptul bancii de a mai acorda credite,nu stiu daca s-au achitat dobanzi si penalitati la sumele acordate!



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



ING a ramas in urma altor banci la transferurile de bani instant

"Dacă transferul din Revolut în ING l-am făcut sâmbăta seară, banii intra în cont duminica sau luni?", a intrebat un cititor. Raspuns: banii transferati de la Revolut intra in contul ING abia luni, pentru ca sambata si duminica nu se fac detalii

Eximbank intra in top 10 banci romanesti, dupa ce a preluat Banca Romaneasca

După un proces ambițios, unic pe piața financiar-bancară românească, fuziunea dintre EximBank, în calitate de societate absorbantă, și Banca Românească, în calitate de societate absorbită, a fost înregistrată oficial la Registrul Comerțului, astfel că detalii

BCR: aderarea la Schengen este o decizie în afara puterii noastre de acțiune, însă implicarea și susținerea noastră a fost deplină

BCR, banca detinuta de grupul Erste Bank din Austria, tara care a blocat intrarea Romaniei in spatiul Schengen, a postat un mesaj pe Facebook, in care spune ca "aderarea la Schengen este o decizie în afara puterii noastre de acțiune, însă implicarea și susținerea detalii

Incluziunea financiara a ajuns la 68% in Romania

Cercetarea de piață "Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor" a relevat trei profile ale debitorilor români, 46,9% dintre consumatori fiind incluși la profilul hiper utilizatorului, 37,7% la profilul utilizatorului de credite de nevoi personale și 15,4% la profilul utilizatorului de credit ipotecar. Cercetarea a fost realizată în luna iulie 2022 de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și comandată de Asociația Română a Băncilor (ARB), conform unui comunicat de presa al ARB, in care se adauga:  Gradul de incluziune financiară în rândul adulților a ajuns la 68% în România la jumătatea anului 2022, iar 31% dintre persoanele care detalii

 



 

Ultimele Comentarii