RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-07-18 11:20

"Buna ziua,
BRD mi-a blocat conturile deoarece nu mi-am actualizat datele personale, am primit o notificare ca isi rezerva dreptul sa blocheze conturile acum 1 an, dar de atunci nimic, acum cineva a incercat sa faca o plata si i-au spus ca am conturile blocate ...

Intrebarea mea e: e legal sa imi blocheze banii si sa nu mai am access la conturi pana nu imi actualizez datele personale?

E legal sa imi blocheze conturile fara sa imi spuna : conturile or sa fie blocate incepeand la data de xxx? multumesc", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns

Stimate domn,

E un abuz ca BRD sa va blocheze conturile fara sa va anunte. Firesc ar fi ca inainte sa va blocheze contul, banca sa va anunte astfel incat sa stiti ca nu veti mai putea utiliza contul de la un anumit moment, pentru a putea evita situatii neplacute, precum imposibilitatea de a retrage sau de a folosi banii din cont.

Intr-adevar, conform Conditiilor Generale Bancare (CGB), contractul care sta la baza legalitatii relatiei banca-client, BRD isi rezerva dreptul sa blocheze conturile, daca nu au fost actualizate datele personale: “In cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate.”

Pe de alta parte, banca nu este obligata, in respectivul contract, sa-si informeze clientii inainte de blocarea conturilor, ceea ce poate fi considerata o clauza abuziva, pentru ca pot fi clienti, cum este cazul dumneavoastra, care sunt de buna credinta si nu refuza actualizarea datelor, insa din diverse motive, de regula din lipsa informarii adecvate, nu reusesc sa-si actualizeze datele si se trezesc cu conturile blocate, peste noapte.

De aceea, sfatul meu e sa trimiteti la BRD o reclamatie cu privire la cele intamplate si sa solicitati despagubiri daca apreciati ca ati fost prejudiciat, fie in scris la o sucursala, fie prin e-mail, la adresa mybrdcontact@brd.ro.

Daca raspunsul primit de la BRD nu va satisface, sau daca nu primiti niciun raspuns in termen de 30 de zile, puteti reclama banca la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC, la acest link: http://reclamatii.anpc.ro/reclamatie.aspx

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

"Buna ziua,
BRD mi-a blocat conturile deoarece nu mi-am actualizat datele personale, am primit o notificare ca isi rezerva dreptul sa blocheze conturile acum 1 an, dar de atunci nimic, acum cineva a incercat sa faca o plata si i-au spus ca am conturile blocate detalii

Educatie financiara scazuta la nivel inalt

Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR) a fost intrebat de jurnalista de la Bloomberg, agentia de presa internationala specializata in finante si economie, de ce banca nationala si-a majorat de sase ori profitul din operatiunile de politica monetara. De fapt, BNR a inregistrat pierderi din respectivele operatiuni, pentru ca a atras mai multe depozite de la banci, pentru care a platit dobanzi, decat credite furnizate bancilor. Insa nu operatiunile de politica monetara sunt cele care aduc profitul unei banci centrale, ci administrarea principalului sau activ, rezervele detalii

Cum pot sa inchid un card Cetelem? La telefon nu raspunde nimeni!

"Imposibil sa închid cardul Cetelem dupa o săptămână in care incerc sa sun la toate numerele afisate, am trimis si email si totuși nimic. Serviciul clienți este inexistent", se plange o cititoare. Raspuns Reclamatiibanci.ro Stimata detalii

Pot renunta la creditul de la Flanco?

"Buna ziua! Am fost ieri la Flanco si am facut un credit pt un telefon, mai pot renunta la creditul respectiv?" intreaba un cititor. "Mentionez ca inca nu am semnat toate foile si nu am primit telefonul sau sa ma folosesc de bani de pe cardul de detalii

Ultimele Comentarii

  • Chf

    După achiziționarea Băncii Românești ...au șansa să se ridice sau să coboare ...ca ... detalii

  • Rbl

    Remarc acelasi lucru, ca domnul Silviu Georgescu. După 5 ani, suma pe care o primesc este mai mica ... detalii

  • Reclamație

    In luna august mi sa reținut tot salariul inclusiv alocație copil de întreținere datorita unor ... detalii

  • Reclamație

    In luna august mi sa reținut tot salariul inclusiv alocație copil de întreținere datorita unor ... detalii

  • Revolut

    Se poate face propire pe cardul ... detalii