RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-07-18 11:20

"Buna ziua,
BRD mi-a blocat conturile deoarece nu mi-am actualizat datele personale, am primit o notificare ca isi rezerva dreptul sa blocheze conturile acum 1 an, dar de atunci nimic, acum cineva a incercat sa faca o plata si i-au spus ca am conturile blocate ...

Intrebarea mea e: e legal sa imi blocheze banii si sa nu mai am access la conturi pana nu imi actualizez datele personale?

E legal sa imi blocheze conturile fara sa imi spuna : conturile or sa fie blocate incepeand la data de xxx? multumesc", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns

Stimate domn,

E un abuz ca BRD sa va blocheze conturile fara sa va anunte. Firesc ar fi ca inainte sa va blocheze contul, banca sa va anunte astfel incat sa stiti ca nu veti mai putea utiliza contul de la un anumit moment, pentru a putea evita situatii neplacute, precum imposibilitatea de a retrage sau de a folosi banii din cont.

Intr-adevar, conform Conditiilor Generale Bancare (CGB), contractul care sta la baza legalitatii relatiei banca-client, BRD isi rezerva dreptul sa blocheze conturile, daca nu au fost actualizate datele personale: “In cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate.”

Pe de alta parte, banca nu este obligata, in respectivul contract, sa-si informeze clientii inainte de blocarea conturilor, ceea ce poate fi considerata o clauza abuziva, pentru ca pot fi clienti, cum este cazul dumneavoastra, care sunt de buna credinta si nu refuza actualizarea datelor, insa din diverse motive, de regula din lipsa informarii adecvate, nu reusesc sa-si actualizeze datele si se trezesc cu conturile blocate, peste noapte.

De aceea, sfatul meu e sa trimiteti la BRD o reclamatie cu privire la cele intamplate si sa solicitati despagubiri daca apreciati ca ati fost prejudiciat, fie in scris la o sucursala, fie prin e-mail, la adresa mybrdcontact@brd.ro.

Daca raspunsul primit de la BRD nu va satisface, sau daca nu primiti niciun raspuns in termen de 30 de zile, puteti reclama banca la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC, la acest link: http://reclamatii.anpc.ro/reclamatie.aspx

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Facebook permite atacurile financiare si inselatoriile, incalcand legea si propriile standarde ale comunitatii

Facebook permite postari care reprezinta atacuri financiare si tentative de inselatorie, prin refuzul de a sterge respectivele postari raportate de utilizatorii aplicatiei sale. Iata un exemplu concret de comentariu care reprezinta o tentativa de atac financiar, adica o tentativa de detalii

Pot rezilia contractul cu Flanco si Cetelem daca au refuzat sa repare un telefon stricat aflat in garantie?

"Buna ziua! Cu respect pentru munca voastra depusa si pentru suportul neconditionat oferit de voi. Am achizitionat un telefon (Iphone XS MAX) de la Flanco, cu credit de la CETELEM. Avand in vedere specificatiile consemnate pe site-ul Flanco si pe site-ul Apple, telefonul ar trebui sa fie detalii

Mi se opreste de doua ori din salariu, si la serviciu, si banca, de pe card. Ce pot sa fac?

"Buna ziua,
Va scriu pentru ca am vazut ca ati rezolvat problemele altor persoane care au avut probleme cu popririle. Eu sunt intr-o situatie asemanatoare. Mi se iau bani atat de la servici, cat si de banca BRD. Din salariul de 1200 de lei, mai primesc doar 370 de lei.
Am vazut detalii

Ferratum nu vrea sa-mi rescadenteze sau sa-mi restructureze creditul. Ce pot sa fac ca sa nu ma raporteze la Biroul de Credit?

"Buna ziua,
Am luat un imprumut de 1000 de lei de la Ferratum, online luna trecuta cu scadenta in 25 iulie, cu 0% dobanda. Problema e ca am avut niste cheltuieli si nu pot da banii inapoi pana in 25. Am citit pe site-ul dvs. ca pot cere o detalii

Ultimele Comentarii

  • Reclama

    Cea mai proasta reclama . Cand vad prostul ala in cupola ma gandesc la clientii vostri . Posibil ... detalii

  • instalare aplicatie George

    Daca aveti probleme cu instalarea aplicatiei George, contactati-ma la tel. 0723292899 sau prin ... detalii

  • Aplicatia George

    locuiesc in Germania si nu reusesc sa instalez pe Computer aceasta aplicatie si nu reusesc sa imi ... detalii

  • aplicare OUG 52/2016

    Stimate domn, Da, OUG 52/2016 se aplica doar contractelor de credit incheiate incepand cu luna ... detalii

  • prescriere datorie

    Stimate domn, Dupa 9 ani nu se mai poate face executarea silita, daca Provident sau firma de ... detalii