RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-07-18 11:20

"Buna ziua,
BRD mi-a blocat conturile deoarece nu mi-am actualizat datele personale, am primit o notificare ca isi rezerva dreptul sa blocheze conturile acum 1 an, dar de atunci nimic, acum cineva a incercat sa faca o plata si i-au spus ca am conturile blocate ...

Intrebarea mea e: e legal sa imi blocheze banii si sa nu mai am access la conturi pana nu imi actualizez datele personale?

E legal sa imi blocheze conturile fara sa imi spuna : conturile or sa fie blocate incepeand la data de xxx? multumesc", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns

Stimate domn,

E un abuz ca BRD sa va blocheze conturile fara sa va anunte. Firesc ar fi ca inainte sa va blocheze contul, banca sa va anunte astfel incat sa stiti ca nu veti mai putea utiliza contul de la un anumit moment, pentru a putea evita situatii neplacute, precum imposibilitatea de a retrage sau de a folosi banii din cont.

Intr-adevar, conform Conditiilor Generale Bancare (CGB), contractul care sta la baza legalitatii relatiei banca-client, BRD isi rezerva dreptul sa blocheze conturile, daca nu au fost actualizate datele personale: “In cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate.”

Pe de alta parte, banca nu este obligata, in respectivul contract, sa-si informeze clientii inainte de blocarea conturilor, ceea ce poate fi considerata o clauza abuziva, pentru ca pot fi clienti, cum este cazul dumneavoastra, care sunt de buna credinta si nu refuza actualizarea datelor, insa din diverse motive, de regula din lipsa informarii adecvate, nu reusesc sa-si actualizeze datele si se trezesc cu conturile blocate, peste noapte.

De aceea, sfatul meu e sa trimiteti la BRD o reclamatie cu privire la cele intamplate si sa solicitati despagubiri daca apreciati ca ati fost prejudiciat, fie in scris la o sucursala, fie prin e-mail, la adresa mybrdcontact@brd.ro.

Daca raspunsul primit de la BRD nu va satisface, sau daca nu primiti niciun raspuns in termen de 30 de zile, puteti reclama banca la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC, la acest link: http://reclamatii.anpc.ro/reclamatie.aspx

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Comentarii

Topala
Blocare cont BRD fara instintare
Buna seara,in data de 17 ian am observat cu stupoare ca la sucursala BRD din Timisoara Bulevardul Dâmbovița Nr. 53,am contul blocat,intru sa cer explicatii de la Popovici claudia ,se uita pe monitor dupa ce i-am dat buletinul,tasteaza ceva la tastatura si imi spune ca datele sunt actualizate si in max 48 de ore contul se va debloca. Trece weekendul si luni 20 ian. verific iarasi si contul tot blocat este,intru iarasi in banca dau de aceeasi femeia popovici si imi spune ca nu am semnat ceva acte,le semnez si astept. Miercuri 22.01.2020 contul tot blocat este vb iarasi cu aceea individa si imi spune sa mai astept ca sunt multe cereri. Precizez ca nu mi-am schimbat datele ,nu mi-am schimbat numele,nu am schimbat buletinul,adresa,permisul,femeia,etc,doar masina . Ce sanse am daca le fac plangere penala celor de la BRD pt sechestru de bani,banca in timpul scurs se foloseste de banii mei .



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Coronavirusul stimuleaza tentativele de inselaciune pe net, cu promisiuni de credite, donatii sau castiguri la loterie

Oamenii sunt nevoiti din cauza coronavirusului sa ramana mai mult decat de obicei in casa si sa stea excesiv pe internet si retelele sociale, fapt exploatat de hotii online, care spera la mai multe sanse sa-i agate pe naivi in carlige virtuale de genul: va dam rapid un credit de 10.000 de euro, detalii

Ce trebuie sa faceti daca nu puteti plati rata la credit din cauza coronavirusului si in ce conditii se poate invoca forta majora din contracte

Persoanele fizice care au credite la banci si IFN-uri si nu vor sa iasa din casa sa-si achite rata, cum procedeaza de regula, trebuie sa anunte banca de acest lucru si sa solicite, in primul rand, gasirea unei solutii alternative de plata, iar daca aceasta nu se poate gasi, sa ceara amanarea detalii

Pentru ce sume minime datorate si in ce conditii imi poate pune ANAF poprire pe conturi?

"Buna seara, domnule Coman, BCR M-A INFORMAT PRINTR-UN SMS CA AM PRIMIT O POPRIRE PE CONT IN VAL DE 200 Lei – reprezentand impozit casa de la DIT sector 1.
ACEASTA BLOCARE DE CONT S-A FACUT NETINAND CONT DE Ordinul nr.2098/2019. Fiscul nu mai pune poprire pe conturile detalii

BRD Finance are dobanzi inselatoare la creditele din magazinele Dedeman

BRD Finance, o Institutie Financiara Nebancara (IFN) detinuta de BRD Groupe Societe Generale, isi prezinta incorect costurile creditelor acordate in magazinele Dedeman, utilizand mai multe tipuri de dobanzi, cu diferente mari intre ele, cu scopul de a induce senzatia ca acestea sunt mici, ceea detalii

Ultimele Comentarii