RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Ce mi se poate intampla daca nu mai platesc datoriile la IFN?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-04-09 08:30

"Sunt in imposibilitatea de plata, nu am niciun venit și nici bunuri mobile sau imobile, ifn ul a recurs la o firma de recuperare a creditelor. problema e că eu sunt in imposibilitatea de plata. Ce mi se poate întâmpla? Mi au pus în vedere că mă vor acționa pe cale juridică.urmand executarea silita...", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns ReclamatiiBanci.ro

Stimata doamna,

Chiar daca nu aveti venituri sau bunuri, IFN-ul sau firma de recuperare va poate executa silit, iar atunci cand va veti angaja sau veti obtine alte tipuri de venituri sau bunuri, vi se vor retine datoriile, cu cheltuieli suplimentare aferente executarii silite, precum cele percepute de executorul judecatoresc.

De aceea, sfatul meu este sa evitati sa ajungeti in situatia de a fi executata silit si sa trimiteti la IFN o cerere de amanare a platei datoriei sau de reducere a acesteia, conform prevederilor legale.

IFN-urile sunt obligate de lege sa ofere clientilor care au probleme cu plata ratelor solutii de reesalonare sau restructurare a creditului, de reducere sau amanare a ratelor la credit, pentru a nu se ajunge la executarea silita.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46 (1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca sau IFN-ul este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

“(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.”

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

"(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Comentarii

Manoliu
Refinantare
Am fost la banca Raiffeisen să fac refinanțare si ma găsit cu un credit de la horă credit cu reesalonare contract la care am fost refuzată si mi-a spus că nu mai pot face refinanțare cel puțin doi ani as vrea sa stiu daca corect ce spune doamna de la banca

Manoliu
Refinantare
Am fost la banca Raiffeisen să fac refinanțare si ma găsit cu un credit de la horă credit cu reesalonare contract la care am fost refuzată si mi-a spus că nu mai pot face refinanțare cel puțin doi ani as vrea sa stiu daca corect ce spune doamna de la banca



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Ce trebuie sa fac pentru refinantarea unui credit la CEC Bank?

"Bună ziua! Am facut anu trecut un credit de nevoi personale la CEC Bank in valoare de 2500 de ron, rata este de 80 de lei, perioada 5 ani si as dori daca se poate sa fac o refinanțare. Ce ar trebui sa fac? Mulțumesc", intreaba un cititor detalii

Ce inseamna portofel digital?

Un portofel digital sau electronic (digital wallet app) este o aplicatie instalata pe telefoanele tip smartphones, tablete sau alte dispozitive mobile in care se introduc datele unuia sau mai multor carduri, astfel incat sa se poata efectua plati la comercianti direct cu telefonul mobil prin detalii

De ce BRD nu vrea sa ma ajute cu o restructurare a creditului? Legea nu e pentru toate bancile?

"Bună ziua! Am cerut la bancă (BT) restructurare pt un credit nevoi personale, am semnat la bancă cererea și după câteva zile m-au sunat să stabilim împreună varianta optimă, cât aș putea plăti pt cele 3 luni solicitate, am stabilit o sumă și mi-au spus să detalii

Ce tipuri de tentative de fraude online exista?

Cea mai des întâlnită tentativa de frauda online este asa-zisa "social engineering" (ingineria socială, in traducere libera), care consta in trimiterea de mesaje inselatoare prin e-mail, SMS, telefon, retelele sociale (Facebook, WhatsApp) sau site-uri de anunturi detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • Buna ziua

    Buna ziua pot să fac un credit cu contract din Germania ... detalii

  • Buna ziua

    Buna ziua pot să fac un credit cu contract din Germania ... detalii

  • Intrbare

    Bunaziua,cit este dobinda la cetelem ? La suma de 6500de lei platesc lunar 305 lei de un an si inca ... detalii

  • Intrbare

    Bunaziua,cit este dobinda la cetelem ? La suma de 6500de lei platesc lunar 305 lei de un an si inca ... detalii

  • Datorii

    Va rog sa ma ajutați , am luat un telefon in rate și mai aveam 1300 lei plata dar din anumite ... detalii