RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Ce mi se poate intampla daca nu mai platesc datoriile la IFN?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-04-09 08:30

"Sunt in imposibilitatea de plata, nu am niciun venit și nici bunuri mobile sau imobile, ifn ul a recurs la o firma de recuperare a creditelor. problema e că eu sunt in imposibilitatea de plata. Ce mi se poate întâmpla? Mi au pus în vedere că mă vor acționa pe cale juridică.urmand executarea silita...", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns ReclamatiiBanci.ro

Stimata doamna,

Chiar daca nu aveti venituri sau bunuri, IFN-ul sau firma de recuperare va poate executa silit, iar atunci cand va veti angaja sau veti obtine alte tipuri de venituri sau bunuri, vi se vor retine datoriile, cu cheltuieli suplimentare aferente executarii silite, precum cele percepute de executorul judecatoresc.

De aceea, sfatul meu este sa evitati sa ajungeti in situatia de a fi executata silit si sa trimiteti la IFN o cerere de amanare a platei datoriei sau de reducere a acesteia, conform prevederilor legale.

IFN-urile sunt obligate de lege sa ofere clientilor care au probleme cu plata ratelor solutii de reesalonare sau restructurare a creditului, de reducere sau amanare a ratelor la credit, pentru a nu se ajunge la executarea silita.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46 (1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca sau IFN-ul este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

“(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.”

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

"(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Comentarii

Manoliu
Refinantare
Am fost la banca Raiffeisen să fac refinanțare si ma găsit cu un credit de la horă credit cu reesalonare contract la care am fost refuzată si mi-a spus că nu mai pot face refinanțare cel puțin doi ani as vrea sa stiu daca corect ce spune doamna de la banca

Manoliu
Refinantare
Am fost la banca Raiffeisen să fac refinanțare si ma găsit cu un credit de la horă credit cu reesalonare contract la care am fost refuzată si mi-a spus că nu mai pot face refinanțare cel puțin doi ani as vrea sa stiu daca corect ce spune doamna de la banca

Camelia
Credit
Mai este valabila legea pentru IFN-uri în cazul în care ești în imposibilitate de plata?

Vasile Coman - Bancherul.ro
lege IFN imposibilitate plata
Da, este valabila legea (OUG 52/2016) care obliga IFN-urile sa-i ajute pe cei care nu-si mai pot plati ratele, inainte de a fi executati silit. Art. 50 din OUG 52/2016 prevede: "(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe." Va rog sa reveniti la mine daca aveti probleme cu IFN-ul.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Pot sa renunt la un telefon comandat pe site-ul Flanco, prin card Cetelem?

"Buna seara, Am găsit intamplator adresa dvs de email cautand pe google informatii despre Cetelem. Va rog sa ma scuzati daca nu mai este de actualitate am vazut ca dvs. Puteti ajuta referitor la Cetelem si „probleme” cauzate de acestia. In data de 10.10.2021 am detalii

Trebuie sa merg la o unitate BCR pentru activarea aplicatiei George?

"Buna ziua, Detin un Token fizic care este nefunctional si de care nu ma mai pot folosi pentru logare la aplicatia George BCR in scopul accesarii conturilor personale si efectuarii diferitelor operatiuni specifice aplicabile. In scopul logarii la George BCR detalii

Reclamatiile catre banci si IFN-uri inregistrate la Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro si Ghiseulbancar.ro in saptamana 4-10 oct. 2021

Bancile care au primit cele mai multe reclamatii de la clienti in saptamana 4-10 octombrie 2021 pe site-ul Reclamatiibanci sunt, in ordine, BRD (4 cazuri), BCR (2 cazuri), CEC Bank, Banca Transilvania si Unicredit (cate un caz). Probleme in utilizarea cardurilor Nickel din Franta si cele detalii

Cum pot sa primesc prima de stat de la Banca pentru locuinte Raiffeisen (Aedificium)?

"Buna ziua, as dori să știu dacă îmi puteți da sfaturi pt a-mi recupera primele de la stat de la Banca Raiffeisen? În linii mari va spun că avem 2 conturi (chiar 3, doar că fetița minora nu beneficiază de prima de la stat, lucru aflat ulterior), suma detalii

 



 

Ultimele Comentarii