RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Ce mi se poate intampla daca nu mai platesc datoriile la IFN?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-04-09 08:30

"Sunt in imposibilitatea de plata, nu am niciun venit și nici bunuri mobile sau imobile, ifn ul a recurs la o firma de recuperare a creditelor. problema e că eu sunt in imposibilitatea de plata. Ce mi se poate întâmpla? Mi au pus în vedere că mă vor acționa pe cale juridică.urmand executarea silita...", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns ReclamatiiBanci.ro

Stimata doamna,

Chiar daca nu aveti venituri sau bunuri, IFN-ul sau firma de recuperare va poate executa silit, iar atunci cand va veti angaja sau veti obtine alte tipuri de venituri sau bunuri, vi se vor retine datoriile, cu cheltuieli suplimentare aferente executarii silite, precum cele percepute de executorul judecatoresc.

De aceea, sfatul meu este sa evitati sa ajungeti in situatia de a fi executata silit si sa trimiteti la IFN o cerere de amanare a platei datoriei sau de reducere a acesteia, conform prevederilor legale.

IFN-urile sunt obligate de lege sa ofere clientilor care au probleme cu plata ratelor solutii de reesalonare sau restructurare a creditului, de reducere sau amanare a ratelor la credit, pentru a nu se ajunge la executarea silita.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46 (1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca sau IFN-ul este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

“(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.”

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

"(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Comentarii

Manoliu
Refinantare
Am fost la banca Raiffeisen să fac refinanțare si ma găsit cu un credit de la horă credit cu reesalonare contract la care am fost refuzată si mi-a spus că nu mai pot face refinanțare cel puțin doi ani as vrea sa stiu daca corect ce spune doamna de la banca

Manoliu
Refinantare
Am fost la banca Raiffeisen să fac refinanțare si ma găsit cu un credit de la horă credit cu reesalonare contract la care am fost refuzată si mi-a spus că nu mai pot face refinanțare cel puțin doi ani as vrea sa stiu daca corect ce spune doamna de la banca

Camelia
Credit
Mai este valabila legea pentru IFN-uri în cazul în care ești în imposibilitate de plata?

Vasile Coman - Bancherul.ro
lege IFN imposibilitate plata
Da, este valabila legea (OUG 52/2016) care obliga IFN-urile sa-i ajute pe cei care nu-si mai pot plati ratele, inainte de a fi executati silit. Art. 50 din OUG 52/2016 prevede: "(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe." Va rog sa reveniti la mine daca aveti probleme cu IFN-ul.

florentina marzia
Credit
Am un credit la mobilo credit și unul la hora credit cu dobânzi foarte mari și nu le pot platii,ce pot face sa nu pot ajunge cu raportarea la biroul de credite?



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?

„Mi-a fost fraudat contul la BRD prin aplicația you brd. Am primit un telefon,crezând că este de la brd,să-mi actualizeze aplicația you brd, și în acest timp mi-au fost transferați din cont 88000 lei în doua tranzacții. După detalii

Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN? Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, detalii

Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

 



 

Ultimele Comentarii