ECONOMIE | Stiri economice

Cresterea ROBOR si situatia economica incerta a afectat increderea consumatorilor, arata un studiu GfK

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-03-26 11:13

Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017.

Românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situației economice incerte. Prin urmare, indicatorul Climatului de Consum măsurat de GfK este încă negativ, situat în zona de pesimism (-20.7), se arata intr-un comunicat al GfK, in care se adauga:

La nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupaţi de scăderea nivelului de trai - protestele "Vestelor Galbene" din Franţa sau manifestările împotriva rasismului din Italia, creşterea preţului petrolului şi Brexit – evenimente care au dus la coborârea indicelui de încredere până la -6.

Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred într-o evoluție pozitivă a economiei și în același procent se așteaptă ca rata şomajului să scadă în următorul an.

Cu toate acestea, românii arată ceva mai mult optimism atunci când vine vorba despre așteptările privind situaţia propriilor finanțe. Aproape un sfert dintre ei au încredere că aceasta va arăta mai bine, față de 19% anul anterior.

Chiar dacă piața FMCG și cea electro-IT au marcat creșteri în 2018*, consumatorii se arată reticenți când vine vorba despre achiziția bunurilor de folosință îndelungată pe viitor.

Pentru anul 2019, 4 din 10 români (42%) declară că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat, etc., aproape la fel de mulți fiind cei care spun că își vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții (41%).

Doar 10% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

Dintr-o perspectivă mai largă, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi menţinut în continuare de creșterea venitului disponibil al populaţiei, un impact care poate fi compensat de înăsprirea termenilor de creditare.

Despre metodologie

Rezultatele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tabletă), pe 1020 respondenţi, reprezentantiv la nivel național.
* Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de aproape 6% comparativ cu 2017, conform studiului GfK Consumer Panel.
** Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a marcat o creştere de 13% comparativ cu anul anterior.

 

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stiri economice



Der Touristik Group, primul mare operator de turism mondial care intra in Romania, prin achizitia Eurolines

BT Capital Partners, divizia de investment banking si piete de capital a Grupului Financiar Banca Transilvania si membru exclusiv in Romania al aliantei internationale Oaklins, a asistat Grupul Eurolines in cea mai mare tranzactie de exit din turismul romanesc, conform unui comunicat al bancii, detalii

Asseco SEE, recunoscut ca Partenerul Microsoft al Anului 2019 in Romania

Asseco SEE a anunțat cu mândrie faptul că a fost desemnat câștigător al Premiului Partenerul Microsoft al Anului 2019 la nivel național, în România. Compania a fost recunoscută în rețeaua globală de parteneri Microsoft de top, demonstrând excelență detalii

Vodafone a fost amendata si somata de ANPC sa nu scumpeasca abonamentele

Vodafone a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru ca a scumpit abonamentele clientilor cu 0,85 euro, dupa introducerea de catre Guvern a asa-zisei taxe pe lacomie, de pana la 3% din cifra de afaceri a firmelor de telefonie detalii

Cresterea ROBOR si situatia economica incerta a afectat increderea consumatorilor, arata un studiu GfK

Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017. Românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situației economice incerte. Prin urmare, detalii

Ultimele Comentarii

  • banca de 2 lei

    BRD a fost, ramane si probabil va continua sa fie o banca proasta pentru retail. O structura ... detalii

  • Proprire

    Bună ziua am o pensie pe caz de boală de 704 si am proprie pe card este ... detalii

  • Reziliat contract Vodafone

    In 2016 am reziliat contractul Vodafone ca urmare a scăderii contractului, achitând toate ... detalii

  • Clienti CHF

    Asteptam de urgență o oferta de conversie a creditelor in CHF - a fost singura banca din sistem ... detalii

  • risc valutar

    Cine va pus sa luati credite in CHF??? Si pe mine au incercat sa ma abureasca cu CHF dar nu am ... detalii