ECONOMIE | Stiri economice

Cresterea ROBOR si situatia economica incerta a afectat increderea consumatorilor, arata un studiu GfK

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-03-26 11:13

Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017.

Românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situației economice incerte. Prin urmare, indicatorul Climatului de Consum măsurat de GfK este încă negativ, situat în zona de pesimism (-20.7), se arata intr-un comunicat al GfK, in care se adauga:

La nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupaţi de scăderea nivelului de trai - protestele "Vestelor Galbene" din Franţa sau manifestările împotriva rasismului din Italia, creşterea preţului petrolului şi Brexit – evenimente care au dus la coborârea indicelui de încredere până la -6.

Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred într-o evoluție pozitivă a economiei și în același procent se așteaptă ca rata şomajului să scadă în următorul an.

Cu toate acestea, românii arată ceva mai mult optimism atunci când vine vorba despre așteptările privind situaţia propriilor finanțe. Aproape un sfert dintre ei au încredere că aceasta va arăta mai bine, față de 19% anul anterior.

Chiar dacă piața FMCG și cea electro-IT au marcat creșteri în 2018*, consumatorii se arată reticenți când vine vorba despre achiziția bunurilor de folosință îndelungată pe viitor.

Pentru anul 2019, 4 din 10 români (42%) declară că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat, etc., aproape la fel de mulți fiind cei care spun că își vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții (41%).

Doar 10% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

Dintr-o perspectivă mai largă, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi menţinut în continuare de creșterea venitului disponibil al populaţiei, un impact care poate fi compensat de înăsprirea termenilor de creditare.

Despre metodologie

Rezultatele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tabletă), pe 1020 respondenţi, reprezentantiv la nivel național.
* Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de aproape 6% comparativ cu 2017, conform studiului GfK Consumer Panel.
** Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a marcat o creştere de 13% comparativ cu anul anterior.

 

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stiri economice



Comertul a avansat cu 2,1% pe primele 11 luni din 2020

Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul (mai puțin cel cu autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2,1% în volum brut pe primele unsprezece luni din 2020, potrivit datelor publicate de INS. Pe fondul creșterii veniturilor populației (+5% majorare a detalii

Romania, cea mai abrupta reducere a ponderii cheltuielilor cu locuintele dintre statele UE

România a consemnat în 2019 cea mai mare reducere a ponderii cheltuielilor pentru locuire dintre statele membre UE pe parcursul ultimilor zece ani, potrivit datelor publicate de Eurostat. De la 25,2% în anul 2009, partea care revine sumelor alocate pentru casă și facturile de detalii

Romania, pe locul patru in UE la cheltuielile pentru comunicatii, cu cea mai mare crestere din ultimii zece ani

România s-a situat în anul 2019 pe locul patru în UE la ponderea cheltuielilor pentru comunicații, potrivit datelor comunicate de Eurostat. Cu un nivel de 3,4%, ne-am poziționat imediat după podiumul format din colegele balcanice Bulgaria (4,7%), Croația (4,0%) și Grecia detalii

Retrospectiva economiei mondiale in 2020

Anul 2020 va ramane in istoria economiei mondiale ca un an oribil in acceptiunea Fondului Monetar International (FMI), date fiind incidenta pandemiei si consecintele acestui soc fara precedent in ultimul secol, conform unei analize a economistilor Bancii Transilvania, in care se mai detalii

Ultimele Comentarii