BANCI | Stirea Zilei

Costul unui cont bancar pentru firme la BCR, BT si BRD este de cinci-sapte ori mai mare decat la ING (actualizare)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-07-26 21:48

Costul lunar al unui cont bancar pentru persoane juridice, care include un card, serviciile de internet si mobile banking, alerte prin SMS si incasari si plati intrabancare (intre conturile aceleiasi banci) efectuate online (prin internet/mobile banking) este de 78 de lei la BRD, 71 de lei la BCR si 64 de lei la Banca Transilvania (BT), de sapte, sase, respectiv cinci ori mai ridicat decat la ING, de 11 lei.

Cel mai mare comision la BCR este pentru platile intrabancare in valuta, de 5 euro, care la celelalte patru banci concurente este 0.

La BRD, costul lunar se ridica la 78,3 lei, de doua ori mai mult decat la CEC Bank, unde tariful este de doar 37 de lei lunar.

Cel mai ieftin cont bancar il practica ING Bank, doar 11,3 lei, banca olandeza culegand roadele strategiei de a se axa exclusiv pe serviciile bancare tip self bank, cu cardul, precum si online, inca de acum mai bine de 10 ani, fiind astfel cu unul sau mai multi pasi in fata concurentei.

La Banca Transilvania, comisioanele standard la contul pentru persoane juridice sunt mai mari decat la CEC Bank, insa mai reduse decat la BCR si BRD.

Banca din Cluj a sesizat insa tendinta de scadere a costurilor aferente conturilor si platilor bancare online, astfel ca astazi a lansat un pachet de cont cu un pret lunar de 21 de lei, de trei ori mai scazut decat cel pentru produsele si serviciile standard incluse in tabelul de mai sus.

Mai exact, pentru 21 de lei lunar, clientii BT au cont, card, internet si mobile banking, alerte SMS (40 de alerte), precum si incasari si plati intrabancare online, in lei si valuta, prin ordine de plata sau instrumente de debit (cecuri sau ordine de plata).

Cu noua oferta, BT se pozitioneaza ca o banca mult mai ieftina decat BCR si BRD si chiar sub tarifele CEC Bank, insa ramane mai scumpa decat ING.

BT sustine ca are cei mai multi clienti IMM dintre bancile romanesti, respectiv 200.000 de firme, adica in jur de 60% din total.

Comunicatul Bancii Transilvania:

Pentru clienții companii: Banca Transilvania lansează Pachetul NELIMITAT în Rețeaua BT

Operațiuni nelimitate la BT şi zero costuri bancare adiționale pentru tranzacții online şi prin instrumente de debit, realizate între clienții BT IMM

Banca Transilvania lansează pentru clienții IMM facilitatea NELIMITAT în Rețeaua BT. Disponibil din 1 august a.c., noul pachet de cont curent cu operațiuni nelimitate la Banca Transilvania reduce costurile afacerii şi este încă o lansare prin care banca susține antreprenorii.

Practic, NELIMITAT în rețeaua Băncii Transilvania înseamnă zero costuri bancare adiționale pentru tranzacțiile online şi prin instrumente de debit realizate între clienții BT IMM.
Cu peste 200.000 de clienți IMM, BT are cea mai mare acoperire în ceea ce priveşte IMM-urile din România. 3 din 5 IMM-uri din România lucrează cu Banca Transilvania.

Detalii:

Pachetul NELIMITAT oferă clienților libertate de mişcare prin posibilitatea de a primi şi de a face oricâte plăți la Banca Transilvania, fără costuri în plus.

Costul pachetului NELIMITAT în Rețeaua BT este de 21 de lei/lună, iar acesta cuprinde facilități precum:

- Plăți intrabancare cu ordin de plată, realizate prin BT24 Internet Banking & Mobile Banking;

- Plăți intrabancare cu cecuri sau bilete la ordin;

- Plăți în valută intrabancare realizate prin BT24 Internet Banking & Mobile Banking;

- Încasări intrabancare cu ordin de plată;

- Încasări intrabancare cu cecuri sau bilete la ordin;
Încasări în valută;

- Cardul de debit Visa Business Silver - emitere și mentenanță anuală;

- BT24 Internet Banking și Mobile Banking - abonament lunar;

- Administrare de conturi curente la BT;

- Depuneri de numerar în contul companiei de către delegați şi împuterniciți;

- Servicii de tip alertă, pentru a primi informații despre banii din cont: BT Alert 40, abonament lunar care cuprinde 40 de SMS-uri.

În cadrul acestui pachet, clienții IMM ai Băncii Transilvania pot alege, de asemenea, extraopțiuni în lei sau valută, precum şi produse şi servicii opționale, cu discount, precum: plăți interbancare cu ordin de plată realizate prin BT24 Internet Banking şi Mobile Banking și/sau încasări interbancare cu ordin de plată și/sau plăți/încasări interbancare princ cecuri sau bilete la ordin, plăți valutare interbancare prin BT24; BT Alert 80, reducerea comisionului de mentenanță anuală a cardului Visa Business Gold, respectiv discout pentru serviciul BT Ultra.

 

Actualizare

BCR ne-a transmis urmatoarele observatii cu privire la acest articol:

- "Desi analiza este efectuata pe conturi curente standard, ultimul cont analizat este, de fapt, un pachet, chestiune care, in sine, nu este fair. In general, practica bancara este de a oferi costuri mult mai avantajoase prin pachete vs conturi curente standard, iar 85% dintre clienti deschid pachete, nu conturi curente. Daca am lua in analiza pachetele BCR dedicate antreprenorilor, in raport cu cele ale concurentilor, vom constata “gratuitati” si beneficii similare, cu costuri generale sensibil egale/comparabile.

- Comisionul de 15 lei de emitere card este platit o singura data la emitere pentru toata durata de valabilitate a cardului, deci NU se plateste lunar. Daca tinem cont ca un card are o valabilitate de 3 ani, dintr-o data, costul lunar de 86 de lei, care sustine inclusiv titlul materialului, pe mecanismul folosit in tabel, se reduce la aproximativ 67 de lei, nivel care ne scoate din varf. In plus, pe segmentul micro nu avem deloc comision de administrare card de debit, ceea ce ar conta si mai mult in relevanta unei medii a costurilor, ceea ce ne-ar scoate chiar din “topul” costurilor.

- Comparatia nu este completa si sunt evidentiate doar comisioanele care ii avantajeaza pe concurentii nostri si ne dezavantajeaza pe noi, iar conturile unde exista comisioane standard nu sunt trecute in aceasta comparatie. Spre exemplu, daca am face exercitiul comparativ complet, cu introducerea comisioanelor de retrageri numerar ATM, plati interbancare online in lei, plati interbancare suport hartie lei, plati interbancare cu cecuri sau bilete la ordin, plati interbancare suport hartie valuta, plati interbancare online in valuta, caci si acestea sunt operatiuni in derulare la nivelul unui business functional, vom ajunge la concluzia ca nu mai avem costuri 0 cap-coada in cazul unor concurenti de-ai nostri invocati in articol, ci costuri egale sau chiar mai mari decat cele de la BCR.“

In urma acestor precizari si a refacerii calculelor, articolul a fost modificat astfel:

Comisionul de emitere card a fost transformat in cost lunar, atat la BCR (0,41 lei in loc de 15 lei), cat si la BT (0,07 lei in loc de 2,5 lei), astfel incat costurile totale ale celor doua banci au scazut de la 66,41 lei la 63,98 lei in cazul BT si de la 86 lei la 71,46 lei pentru BCR.

In consecinta, atat titlul cat si textul articolului au fost modificate astfel: titlul initial “Costul unui cont bancar pentru firme la BCR este de opt ori mai mare decat la ING” a fost inlocuit cu "Costul unui cont bancar pentru firme la BCR, BT si BRD este de cinci-sapte ori mai mare decat la ING", iar textul initial din primul paragraf - “Costul lunar al unui cont bancar pentru persoane juridice, care include un card, serviciile de internet si mobile banking, alerte prin SMS si incasari si plati intrabancare (intre conturile aceleiasi banci) efectuate online (prin internet/mobile banking) este de 86 de lei la BCR, de aproape opt ori mai ridicat decat la ING” - a fost inlocuit cu “Costul lunar al unui cont bancar pentru persoane juridice, care include un card, serviciile de internet si mobile banking, alerte prin SMS si incasari si plati intrabancare (intre conturile aceleiasi banci) efectuate online (prin internet/mobile banking) este de 78 de lei la BRD, 71 de lei la BCR si 64 de lei la Banca Transilvania (BT), de sapte, sase, respectiv cinci ori mai ridicat decat la ING, de 11 lei”.

De asemenea, articolul urmeaza sa fie actualizat cu o comparatie si a altor comisioane aferente unui cont bancar pentru firme.

Taguri: BRD Groupe Societe Generale  ING Bank  BT  Banca Transilvania  plati online  TBI Credit IFN  CEC Bank  reclamatie Provident  comisioane cont bancar  cont bancar  internet banking  mobile banking  myBRD  plati  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce reclamatii au clientii bancilor si IFN-urilor

Cele mai multe reclamatii la adresa bancilor si IFN-urilor primite pe site-urile Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro si Ghiseulbancar.ro in saptamana 4-10 octombrie s-au referit la probleme in utilizarea aplicatiilor de mobile banking, raportarea restantelor la Biroul de Credit si detalii

BNR urca dobanda la 1,5%, contrar asteptarilor

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a majorat dobanda de politica monetara cu un sfert de punct, se la 1,25% la 1,50%, contrar asteptarilor analistilor, care anticipau mentinerea ratei de referinta.
Economistul BCR, Ciprian Dascalu, considera ca BNR va amana in sedinta de astazi noul ciclu de crestere a dobanzii de referinta, din cauza recrudescentei epidemiei coronavirusului, valul patru fiind mai grav decat cele mai pesimiste asteptari. Comunicatul BNR: Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară
05.10.2021 "Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 5 octombrie 2021, a hotărât următoarele: - majorarea ratei detalii

Executarile silite pot fi negociate cu banca in cadrul CSALB

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunta ca exista banci care accepta o intelegere amiabila si cu clientii ajunsi in faza de executare silita, din cauza neplatii ratelor la credite. Bancile pot conveni cu clientii angajamente de plată, detalii

Raiffeisen Bank, amendata de ANPC pentru ca nu a respectat un ordin de despagubire a clientilor cu dobanzi majorate la credite

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anuntat, intr-un comunicat, ca a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 de lei pentru ca "in timpul scurs de la termenul pronunțării sentinței definitive a instanței, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an și 7 luni – detalii

 



 

Ultimele Comentarii