BANCI | Ultima Ora

Legea insolventei persoanelor fizice: Guvernul a adoptat Hotararea privind constituirea Comisiilor de insolventa

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-01-13 20:30

Guvernul a adoptat Hotărârea prin care se vor constitui Comisiile de insolvență la nivel central și teritorial, una dintre etapele incluse în Planul de acțiune al implementării Legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice, se arata intr-un comunicat de presa.

Comisia de insolvență la nivel central va avea cinci membri titulari și cinci supleanți, numiți pentru un mandat de trei ani, în maximum 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ adoptat astăzi.

Aceștia vor fi desemnați de către Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Justiției, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Oficiul Național al Registrului Comerțului și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Ședințele Comisiei de insolvență la nivel central se desfășoară trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, iar activitatea este sprijinită de către un aparat tehnic format din șase angajați.

Principalele responsabilități ale acestei comisii sunt:

 Întocmește și actualizează, cel puțin de două ori pe an, lista administratorilor procedurii și lichidatorilor pentru procedura insolvenței persoanelor fizice, precum și a evaluatorilor din corpul propriu, cel puțin bianual;

 Întocmește, cu sprijinul aparatului tehnic şi aprobă prin decizie a preşedintelui, criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil şi propune preşedintelui publicarea anuală a criteriilor actualizate;

 Întocmește, cu sprijinul aparatului tehnic, şi aprobă prin decizie a preşedintelui, criteriile pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor şi ale familiilor lor, cu luarea în considerare a Legii şi a Legii locuinței;

 Întocmește, cu sprijinul aparatului tehnic, şi aprobă prin decizie a preşedintelui, formularul tipizat de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare, precum și alte formulare necesare pentru implementarea Legii;

 Elaborează structura și curricula de formare profesională a membrilor comisiilor de insolvență și a aparatului tehnic;

 Elaborează ghiduri, studii și statistici privind aplicarea procedurilor prevăzute de lege și organizează acțiuni și/sau campanii de informare a publicului.

La nivel teritorial, vor fi constituite 42 de comisii de insolvență, formate din reprezentanți ai Ministrului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Ministerului Finanțelor Publice și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Membrii comisiilor de insolvență la nivel teritorial urmează cursuri de specializare în insolvența persoanei fizice, precum și în alte domenii relevante pentru aplicarea acestei proceduri, în 3 luni de la desemnare, precum și cursuri de formare continuă. Activitatea acestor comisii va fi sprijinită de un aparat tehnic.

Comisiile de insolvență la nivel teritorial vor avea, în principal, următoarele responsabilități:

 Îndeplinesc atribuțiile prevăzute de lege în sarcina comisiei;

 Verifică, din oficiu sau la sesizarea administratorului procedurii sau a oricărui creditor, dacă debitorul prin acțiunea sau omisiunea lui pune în pericol executarea planului de rambursare;

 Transmite comisiei de insolvență la nivel central propuneri în vederea modificării și/sau completării normelor legislative, pentru elaborarea de ghiduri, studii, statistici privind aplicarea prevederilor legale și contribuie la acțiuni sau campanii de informare publică pentru a facilita accesul debitorilor la procedurile acestei Legii privind insolvența persoanelor fizice.

Prin aparatul tehnic, Comisiile de insolvență la nivel teritorial are și atribuții legate de:

 Punerea la dispoziția debitorilor a formularului de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare și acordarea de sprijin în vederea completării;

 Primirea și înregistrarea cererilor debitorilor pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor, precum și cele referitoare la aplicarea procedurii simplificate de insolvență.

 Verificarea executării planului de rambursare de către debitor, pe baza rapoartelor de informare întocmite de administrator, pe care le supune avizării comisiei.

Informații suplimentare:

În ședința din 23 decembrie 2015, Guvernul a adoptat prorogarea cu un an a termenului de intrare în vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice, respectiv, până la 31 decembrie 2016.

În 28 decembrie 2015, Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri a prezentat Planul de acțiune al implementării Legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice, ce conține măsurile necesare pentru pregătirea implementării acestei legi, etapele, termenele de realizare și responsabilii.

Proiectul de Hotărâre de Guvern poate fi consultat la adresa: http://anpc.ro/articol/731/autoritatea-nationala-pentru-protectia-consumatorilor-publica-forma-actuala--a-proiectului-de-hg-privind-constituirea-comisiilor-de-insolventa-la-nivel-central-si-teritorial--ce-implica-o-serie-de-observatii-rezultate-din-procesul-de-consultare-publica-si

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania a accelerat cresterea in 2023, majorandu-si profitul cu 20%, la aproape 3 miliarde lei

Banca Transilvania a anuntat rezultatele financiare obtinute in 2023, an in care a accelerat cresterea reusind majorarea profitului net, la nivel de grup, cu 20%, la aproape 3 miliarde de lei. Banca a atras 623.000 de clienti noi in 2023, numarul total al detalii

Banca Transilvania isi sfatuieste clientii cum sa evite fraudele online

Banca Transilvania vine cu o serie de recomandări pentru clienții săi, pentru evitarea tentativelor de fraudă online, pe fondul creșterii numărului acestora atât la nivel național, cât și internațional, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Obiectivul detalii

Sase banci iti arata numele persoanei careia-i trimiti bani, pentru prevenirea fraudelor

In aplicatiile de mobile banking sau internet banking ale unui numar sase banci poti vedea si numele persoanei careia-i trimiti banii, nu doar banca la care are contul, o masura pentru prevenirea fraudelor. Cele sase banci sunt CEC Bank, ING, Libra Bank, First detalii

La CEC Bank, platile instant se fac automat, iar comisionul scade la 2,8 lei pentru sume sub 500 de lei

CEC Bank a anuntat ca din 14 februarie platile instant in lei se fac automat, iar comisionul scade la 2,8 lei online si 7 lei la ghiseu, pentru sume mai mici de 500 de lei: "Din 14 februarie 2024, poți face plăți instant mai simplu și la costuri mai detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • lening aanbod

    Hoi Wij bieden alle leningen aan van 30.000 tot 10.000.000 euro met een lage rente van 2% zonder ... detalii

  • O întrebare

    Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit ... detalii

  • Tema

    Bună ziua am solicitat un împrumut de bani și mi sa cerut o anumita taxa de 250 lei .as vrea sa ... detalii

  • Aplicația mybrdmobile

    Aplicația nu merge .A fost instalată și reinstalată de vreo 4 ori.( pe iPhone 13).Apare sigla ... detalii

  • Actoalizare date

    Nu pot să-mi actualizez datele ... detalii