BANCI | Educatie financiara

Ce risti daca ai intarzieri la ratele pentru credit: esti raportat la Biroul de Credit si timp de 4 ani nu mai poti obtine un nou imprumut

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-01-08 12:07

“Am un credit si peste 6 luni termin cu el, am avut niste probleme personale si am fost introdus in Biroul de credit. As vrea sa stiu si eu daca dupa terminarea creditului pot opta pentru un credit. Prima Casa. Din cei 4 ani cat trebuie sa astept pana sunt scos automat din Biroul de credit au mai ramas 2 ani. Astept raspunsul dvs. Multumesc”, ne scrie un cititor.

Conform regulilor Biroului de Credit, “intervalul de timp pentru care informaţiile aferente unui credit sunt afişate în Raportul de Credit este de 4 ani de la data ultimei actualizări transmise.”

Asadar, termenul de 4 ani curge din momentul achitarii restantelor la credit si nu din momentul in care sunteti inregistrat la Biroul de Credit si fara legatura cu momentul in care finalizati platile la vechiul imprumut.

Cu alte cuvinte, daca peste 6 luni incheiati plata vechiului credit, asta nu inseamna ca imediat veti putea obtine alt credit: este posibil sa fiti nevoit sa asteptati inca 2 ani pana ce veti fi sters din baza de date a Biroului de Credit.

Atentie!

Faptul ca figurati cu restante la Biroul de Credit nu inseamna automat interdictia de a obtine un nou credit! Fiecare banca are propriile reguli (norme) de creditare, mai restrictive sau mai permisive decat altele, in functie de numarul de zile de intarziere si valoarea datoriilor.

Astfel, este posibil ca unele banci sa va aprobe un nou imprumut chiar daca figurati cu restante la Biroul de Credit.

“Biroul de Credit nu poate decide acordarea sau neacordarea unui credit. Raportul de Credit cuprinde informaţii detaliate, actualizate şi reale, dar analiza făcută de fiecare participant pentru a decide acordarea unui credit se bazează şi pe alte informaţii”, precizeaza institutia.

Întrebări frecvente despre Biroul de Credit

1. Ce fel de informaţii se raportează la Biroul de Credit?

Sunt raportate şi înregistrate la Biroul de Credit informaţii de natură pozitivă şi negativă referitoare la persoanele fizice care au contractat credite (inclusiv intârzieri la plata ratelor scadente mai mari de 30 de zile calendaristice), la fraudulenţi şi declaraţii cu inadvertenţe.

2. Cine poate consulta informaţia din bazele de date ale Biroului de Credit şi în ce condiţii?

Participanţii (instituţii bancare şi non-bancare) la sistem pot consulta bazele de date ale Biroului de Credit atunci când li se solicită acordarea unui produs de tip credit sau de asigurare sau atunci  când monitorizează comportamentul propriilor debitori.

De asemenea, persoanele fizice care doresc să cunoască datele cu care sunt înscrise la Biroul de Credit, pot solicita acestuia eliberarea Situaţiei înscrierii.

3. Care sunt drepturile persoanei vizate, conform Legii 677/2001 ?

Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, publicată în Monitorul Oficial nr. 790/12.12.2001, prevede următoarele drepturi:

(i) Dreptul de acces la date: dreptul de a obţine de la operator la cerere şi în mod gratuit, pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele în legatura cu propria persoană sunt sau nu prelucrate de către acesta;

(ii) Dreptul de intervenţie: dreptul de a obţine, la cerere şi în mod gratuit, rectificarea, actualizarea, blocarea, ştergerea sau transformarea în date anonime a datelor a caror prelucrare nu este conformă legii;

(iii) Dreptul de opozitie: dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate şi legitime legate de situatia sa particulara, ca datele care o vizeaza sa faca obiectul unei prelucrari, cu exceptia cazurilor in care exista dispozitii legale contrare.

4. Cum pot obţine date referitoare la propria persoană de la Biroul de Credit?

Pentru eliberarea situaţiei proprii - Situaţia înscrierii la Biroul de Credit, în temeiul dreptului de acces la date prevăzut de Legea 677/2001, trebuie să adresaţi în scris către Biroul de Credit o cerere datată şi semnată, la care sa anexaţi o copie lizibila după actul de identitate (buletin sau carte de identitate) şi, după caz, dovada plăţii serviciului solicitat. Puteţi trimite această cerere, însoţită de actul de identitate şi daca este cazul de documentul de plată (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastră poştală sau la adresa de e-mail*): situatie@birouldecredit.ro.

Numai prima solicitare adresată Biroului de Credit pe parcursul aceluiaşi an calendaristic este gratuită. Începand cu a 2-a cerere inclusiv, serviciul solicitat va fi comisionat cu suma de 6 lei, dovada plătii urmând să o trimiteti impreună cu cererea. Plata se va face la orice unitate a Băncii Comerciale Române S.A., folosind următoarele instrucţiuni:

- suma: 6 lei
- beneficiar: S.C. Biroul de Credit S.A. (cod fiscal R 16140132)
- cont: RO93 RNCB 0090 0005 8898 0001
- deschis la banca: BCR Lipscani

În cazul în care doriţi să verificaţi dacă sunteţi la a doua cerere în decursul unui an, puteţi solicita o confirmare telefonică de la Biroul de Credit.

Informaţiile solicitate cu privire la propria persoană, prezentate prin “Situaţia înscrierii la Biroul de Credit”, vor fi transmise către dvs. prin Poşta Română (caz în care cheltuielile poştale vor fi suportate de către solicitant) sau prin e-mail*), în conformitate cu solicitarea exprimată de dvs., în termenul legal de la data inregistrării cererii.

În cazul în care nu precizați adresa de corespondență (poștală sau E-mail), răspunsul va fi transmis, prin Poșta Română, la adresa de domiciliu !

*) Atenţie !

- transmiterea electronica de informatii nu este pe deplin sigura;

- prin alegerea acestei modalitati de transmitere a cererii si primire a informatiilor de la Biroul de Credit, solicitantul isi asuma riscurile legate de comunicarea electronica de informatii (interceptare, modificare, pierdere, distrugere, intarzieri in primirea datelor, etc.) exonerand astfel Biroul de Credit de orice raspundere cu privire la riscul informatic privind datele aflate in afara controlului sau operational.

5. Decizia de creditare se ia automat pe baza Raportului de Credit?

NU, Biroul de Credit nu poate decide acordarea sau neacordarea unui credit. Raportul de Credit cuprinde informaţii detaliate, actualizate şi reale, dar analiza făcută de fiecare participant pentru a decide acordarea unui credit se bazează şi pe alte informaţii.

6. Care este perioada de afişare a istoricului de plată în Raportul de Credit?

Intervalul de timp pentru care informaţiile aferente unui credit sunt afişate în Raportul de Credit este de 4 ani de la data ultimei actualizări transmise.

7. Poate Biroul de Credit să modifice datele despre o persoană fizică recenzată?

NU. Conform contractului cu participanţii, numai aceştia au dreptul de a modifica, în situaţii pe care le consideră justificate, datele pe care le-au transmis Biroului de Credit.

8. Dacă am avut în trecut o restanţă cu care am fost înregistrat la Biroul de Credit, şi ulterior am achitat-o, mai figurez în baza de date?

DA. În cazul în care un participant va cere acum un Raport de Credit pe numele dvs., acesta va conţine informaţia referitoare la faptul că la data respectivă aţi înregistrat o restanţă.

Comentarii

Radu
........ Tzeapa
Am si eu o nedumerire... Am terminat definitiv relatia cu EFG Retail Services in septembrie 2010. Daca perioada este de 4 ani de ce eu figurez in Birou pana in decembrie 2015?... (am verificat la o banca)

Bancherul.ro
Verificare Birou Credit
"Intervalul de timp pentru care informatiile aferente unui credit sunt afisate in Raportul de Credit este de 4 ani de la data ultimei actualizari transmise." Deci s-ar putea sa fi existat intre timp diverse actualizari, chiar daca ati incheiat relatia in 2010. Puteti obtine de la Biroul de Credit o situatie a dumneavoastra: "Pentru eliberarea situatiei proprii - Situatia inscrierii la Biroul de Credit, in temeiul dreptului de acces la date prevazut de Legea 677/2001, trebuie sa adresati in scris catre Biroul de Credit o cerere datata si semnata, la care sa anexati o copie lizibila dupa actul de identitate (buletin sau carte de identitate) si, dupa caz, dovada platii serviciului solicitat. Puteti trimite aceasta cerere, insotita de actul de identitate si daca este cazul de documentul de plata (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastra postala sau la adresa de e-mail): situatie@birouldecredit.ro. Numai prima solicitare adresata Biroului de Credit pe parcursul aceluiasi an calendaristic este gratuita."

Andreea
5 ani
Buna Radu si stimati domni de la bancherul.ro. Raportul Biroului de credite arata istoricul de creditare pentru ultimii 4 ani dar si anul in curs. Asta inseamna ca daca astazi facem o interogare in Biroul de credite raportul av cuprinde perioada 01.01.2010-31.12.2014 (5 ani). Daca relatia cu EFG s-a terminat in sept 2010 inseamna ca in sept 2014 nu vor mai aparea informatiile negative despre acel credit.

irina
banci
care banca mai ofera credit daca esti raportat la biroul de credit?

SFIRIAC -LAURA
card debit
as dori sa -mi fac descoperire de card ,am achita tote ratele integral de la un credit ,atunci as putea o descoperire de card ?

Marius
Romania si sistemul bancar prost
DobAnda mare la credite garantii multe ptr bani putini si personal icompetent asta e Romania noastra si cu raportarea la biroul de credit este o hotie .ptr a ingreuna situatia clientilor banca sa mai ea credite asa mai urgent sistemul le ea casele si se fac boierii pe spatele la fraeri...de ce nu avem perioada de gratie macar 90 zile la un credit .de ce avem dobanzile cele mai mari fijnca niste dobitoci cu banii se inbogatesc intro tara saraca ..sistemul corupt si personalul incompetent va darama Romania

busila costica iulian
nu stiu cum vine asta.
Buna seara.Cum se poate sa fiu inregistrat la rau atnici la birou acesta de credit eu avand 22 ani si nu am nimic pe nunele meu nici imprumuturi nici abonament nu pot sa imi dau seama cum de numele si cnp meu sunt in baza lor de date...ma poate ajuta cineva???ast rasp la 0720282904

Vlad Floriana
intrebare
Buna! Am un credit, am fost plecata in strainatate si am intarziat cu plata 2 luni si acum sunt raportata la biroul de credite. Nu pot obtine alt credit deoarece ma gasesc in baza de date, nu se poate sterge din baza de date sau micsora durata de 4 ani ???

bundache petruta
doresc un credit de nevoi personale


Adrian
Întârziere de plata
Salut Acum ceva timp am făcut o rata pentru un așa zis prieten,pe numele meu,iar se pare ca in ultima jumătate de an nu a plătit rata,eu neștiind asta,acum 1 sapt am primit mesaj cum ca sa plătești rata ca sa evit consecințele juridice și se pare ca am fost raportat și la biroul de credite,care sunt consecințele ? Nu am nimic pe numele meu și vreau sa stiu ce se va întâmpla,având in vedere ca o sa plătesc toată datoria luna viitoare! Multumesc anticipat:)



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Am luat 38 de milioane de la Credit Prime si platesc in fiecare luna 13 milioane. E normal?

„Buna ziua am luat 38 de milioane de la credit prime și plătesc pe fiecare luna 13 milioane ce banca este asta am salariu de 2300 eu din ce mai trăiesc am un copil mic nu se gândesc Ei vor să plătesc atât mult nu se poate așa ceva sincer eu in 24 de luni detalii

Ce pot sa fac daca am fost inselat pe site-ul OLX si mi s-au furat banii din contul bancar?

„Am fost înșelat pe site-ul OLX unde am fost victima unui atac de tip phishing timp in care contul meu de lei de la BRD a fost golit de către o persoană necunoscută, ulterior cardul meu a fost blocat de banca și am primit un mesaj in care au precizat blocarea detalii

Probleme cu aplicatia First Bank. Banca va fi preluata de Intesa Sanpaolo Bank

"First Bank are cea mai disfunctionala aplicatie mobila si un suport telefonic execrabil! Tot timpul, sunt probleme cu aplicatia mobila First BanK. Suportul clienti de la Call Center-ul First Bank este execrabil. Am asteptat aproape doua saptamani sa pot accesa aplicatia detalii

Care este procedura de recuperare a banilor in cazul unei insalaciuni online cu investitii in criptomonede?

"Bună ziua! Care este procedura de recuperare a banilor în cazul celor înşelaţi de gapinvestcapital ? Mulţumesc!", intreaba un cititor. Site-ul Gapinvestcapital.com (foto) este o falsa platforma de investitii in criptomonede, menite a fura banii celor momiti cu detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • lening aanbod

    Hoi Wij bieden alle leningen aan van 30.000 tot 10.000.000 euro met een lage rente van 2% zonder ... detalii

  • O întrebare

    Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit ... detalii

  • Tema

    Bună ziua am solicitat un împrumut de bani și mi sa cerut o anumita taxa de 250 lei .as vrea sa ... detalii

  • Aplicația mybrdmobile

    Aplicația nu merge .A fost instalată și reinstalată de vreo 4 ori.( pe iPhone 13).Apare sigla ... detalii

  • Actoalizare date

    Nu pot să-mi actualizez datele ... detalii