BANCI | BRD Groupe Societe Generale

BRD anunta rezultate excelente

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-11-04 13:30

BRD Groupe Societe Generale aunta ca in primele noua luni ale anului a obtinut "rezultate excelente pe toate liniile de business". Iata comunicatul bancii:

REZULTATELE GRUPULUI BRD ÎN PRIMELE 9 LUNI DIN 2021: ACTIVITATE COMERCIALĂ EXCELENTĂ PE TOATE LINIILE DE BUSINESS

Principalele tendințe comerciale și indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 30 septembrie 2021 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS):

- Activitate comercială accelerată:

- producție excepțională de credite acordate persoanelor fizice, cu cele mai bune 9 luni înregistrate vreodată, +48% în dinamică anuală și +21% față de primele 9 luni din 2019
performanță excelentă în activitatea de finanțare a companiilor (+18,8% în dinamică anuală și +19,5% față de finalul lunii septembrie 2019), determinată atât de segmentul IMM (+28% în dinamică anuală), cât și de cel al companiilor mari (+17% în dinamică anuală)

- participare foarte activă în cadrul programului IMM Invest, cu credite aprobate în valoare de peste 1 miliard de lei, pentru peste 1.000 de companii.

- activitate de leasing dinamică, cu o creștere a portofoliului de +13% în dinamică anuală

- adoptarea pe scară tot mai mare a canalelor digitale, numărul de clienți ce utilizează activ banca la distanță a crescut cu +13% în dinamică anuală

- activitatea de administrare a activelor a crescut cu +29% în dinamică anuală și +21% față de septembrie 2019

- Atingerea unei etape strategice în planul dezvoltării digitale odată cu lansarea pentru clienții persoane fizice, a inițierii relației de afaceri și a acordării de credite de consum, 100% online

- Venit net bancar mai mare cu 1,2%, de 2.335 milioane RON in primele 9 luni din 2021, susținut de volumele în creștere, ce au compensat impactul ratelor mai scăzute ale dobânzilor de piață

- Evoluția cheltuielilor operaționale reflectă în principal investițiile în livrările digitale tangibile, în timp ce costurile de personal au fost menținute sub control strict

- Indicatori solizi privind riscul de credit ce reflectă calitatea solidă a bazei de active și activitatea de recuperare eficientă: nivel scăzut al ratei NPL, la 3,2% și rată ridicată de acoperire a creditelor neperformante, 75,3% la finalul lunii septembrie 2021

- Profitul net aferent primelor 9 luni, +25% față de perioada similară a anului trecut, de 920 milioane RON (față de 738 milioane RON în primele nouă luni din 2020) având în vedere activitatea comercială dinamică și eliberarea netă de provizion

François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale
François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale

“Economia României a înregistrat o revenire foarte dinamică în al doilea trimestru al anului 2021, pe fondul condițiilor de afaceri și de percepție mai bune, punând bazele unei creșteri solide a PIB în 2021. Cu toate acestea, sunt prezente riscuri din reapariția pandemiei și din turbulențele de pe piața energiei.

Pe de altă parte, aprobarea Planului Național de Redresare și Reziliență, în septembrie, de către Comisia Europeană poate fi una dintre marile șanse ale României de a-și impulsiona creșterea, alături de alte programe naționale de dezvoltare.

În primele nouă luni ale anului 2021, într-un context macroeconomic în îmbunătățire, dar încă volatil, activitatea noastră a accelerat. Producția de credite acordate persoanelor fizice a fost excepțională, cu o creștere de aproape 50% față de aceeași perioadă a anului trecut și peste +20% față de 2019.

Creșterea solidă a activității de finanțare a companiilor (+19%) a fost alimentată de o creștere puternică atât pe segmentul IMM-urilor, cât și pe cel al clienților companii mari.
Am observat, de asemenea, o utilizare intensivă a gamei noastre extinse de soluții de economisire, cu consolidarea în continuare a bazei noastre largi de depozite, creșterea cu două cifre a activelor in administrare, precum și aproape o dublare a primelor brute subscrise pentru asigurările de viață cu componentă investițională.

Am accelerat ritmul adoptării digitale, numărul clienților care folosesc în mod activ canalele la distanță fiind de aproape 800.000. Înrolarea și creditarea de consum 100% online sunt acum disponibile. De asemenea, am lansat și alte funcționalități ale YOU BRD, aplicația noastră de mobile banking, ghidați constant de dorința de a îmbunătăți experiența clienților noștri.

Bazându-se pe o activitate comercială în expansiune, BRD a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2021 o performanță financiară solidă. Produsul net bancar a crescut, impulsionat de veniturile din comisioane, în timp ce datorită activității comerciale foarte dinamice, venitul net din dobânzi a afișat o rezistență solidă la scăderea importantă a ratelor de piață.

Gestionarea costurilor a rămas în centrul atenției, în timp ce am continuat să investim și să realizăm transformarea digitală. Efectele cumulate ale revenirii economice și ale recuperărilor continue din portofoliul neperformant s-au tradus prin reluări nete ale costului riscului. BRD își reafirmă angajamentul față de un parteneriat pe termen lung cu clienții săi și rămâne un actor de încredere al economiei românești”, a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Activitate comercială dinamică pe toate liniile

- b producție excepțională de credite acordate persoanelor fizice, cu cele mai bune 9 luni înregistrate vreodată, +48% în dinamică anuală și +21% față de primele 9 luni din 2019
performanță excelentă în activitatea de finanțare a companiilor (+18,8% în dinamică anuală și +19,5% față de finalul lunii septembrie 2019), determinată atât de segmentul IMM (+28% în dinamică anuală), cât și de cel al companiilor mari (+17% în dinamică anuală)

- participare foarte activă în cadrul programului IMM Invest, cu credite aprobate în valoare de peste 1 miliard de lei, pentru peste 1.000 de companii.

- activitate de leasing dinamică, cu o creștere a portofoliului de +13% în dinamică anuală

- adoptarea pe scară tot mai mare a canalelor digitale, numărul de clienți ce utilizează activ banca la distanță a crescut cu +13% în dinamică anuală

- activitatea de administrare a activelor a crescut cu +29% în dinamică anuală și +21% față de septembrie 2019

Soldul creditelor, inclusiv leasing, a continuat sa afișeze o performanță solidă, crescând cu aproape 8% fata de septembrie 2020, pe baza unei activităti de creditare dinamice pe toate liniile. Producția de credite acordate persoanelor fizice a înregistrat o redresare remarcabilă față de aceeași perioadă a anului trecut (+48% în dinamică anuală), marcând totodată o creștere semnificativă față de nivelul din 2019, în special în ceea ce privește creditele imobiliare (+40% în dinamică anuală). Creditarea companiilor prezintă o performanță foarte robustă, +19% în dinamică anuală. Activitatea dinamică a IMM-urilor s-a tradus într-o creștere de +28% an pe an, beneficiind în special de o participare activă în cadrul programului IMM Invest, cu credite aprobate în valoare de peste 1 miliard de lei, pentru peste 1.000 de companii, din care 33% către sectorul agricol prin subprogramul AGRO IMM Invest. Creșterea puternică a activității de finanțare a companiilor mari (+17% în dinamică anuală) reconfirmă BRD ca jucător de top pe acest segment.

Depozitele clienților au înregistrat un avans de +12% în dinamică anuală. Creșterea a fost determinată în principal de segmentul companiilor (+21% în dinamică anuală), atât pentru IMM-uri, cât și pentru clienții mari companii, înregistrându-se o creștere de două cifre. Înclinația crescută spre economisire declanșată de pandemia prelungită s-a stabilizat la un nivel similar ratei de creștere anuale din trimestrul precedent, conducând la constituiri de depozite de la persoane fizice mai mari cu +5,3% în dinamică anuală. Segmentul companiilor mici a continuat să contribuie, de asemenea, la avansul depozitelor, cu o creștere consistentă de 18,7% în dinamică anuală. În paralel, activitatea de administrare a activelor a înregistrat o creștere substanțială la 5,1 miliarde lei la finalul lunii septembrie 2021, în creștere cu +29% în dinamică anuală și cu +21% față de septembrie 2019.

BRD a atins o țintă strategică importantă în planul transformării sale digitale prin lansarea a două fluxuri 100% online, pentru clientii persoane fizice, inițierea relației de afaceri și acordarea de credite de consum. Această lansare pe piață îmbogățește panoul de livrări digitale recente menite să îmbunătățească experiența clienților noștri: You BRD, aplicația de mobile banking ale cărei funcționalități sunt extinse rapid și în mod continuu și facilitarea plăților prin Apple Pay și Google Pay pentru cardurile Mastercard și Visa. Accentul sporit pe accelerarea digitalizării este vizibil și în creșterea anuală de +13% a numărului de clienți care utilizează în mod activ canalele la distanță, la sfârșitul lunii septembrie 2021. În plus, numărul tranzacțiilor prin canale electronice este în creștere rapidă, cu +32% în primele noua luni din 2021.

Profitabilitate semnificativ crescută

In primele 9 luni din 2021, venitul net bancar al Grupului BRD a atins 2,335 milioane RON, în creștere cu 1,2% în comparație cu perioada similară a anului trecut. Această dinamică pozitivă a fost determinată de creșterea solidă a veniturilor nete din comisioane, mai mari cu aproape 10% în dinamică anuală în primele 9 luni din 2021, pe fondul creșterii volumelor de tranzacții ale clienților. Pe de altă parte, venitul net din dobânzi a rămas rezilient (-1,5% în dinamică anuală în primele 9 luni din 2021), efectul ratelor de dobânda de piață mai mici (media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni, -90 puncte de bază an/an) fiind temperat de creșterea volumelor.

Cheltuielile operaționale au totalizat 1.220 milioane RON în primele 9 luni din 2021 în comparație cu 1.188 milioane RON în primele 9 luni din 2020, în creștere cu 2,2% în dinamică anuală, excluzând contribuția mai mare la Fondurile de Garantare și Rezoluție. Cheltuielile de personal au fost menținute la același nivel cu anul trecut, efectul de volum (-374 angajați, echivalent normă întreagă, față de finalul lunii septembrie 2020) compensând impactul de preț, pe fondul pieței tensionate a muncii. Creșterea altor cheltuieli (+5% în dinamică anuală față de primele 9 luni din 2020) a fost legată în principal de investițiile IT care susțin accelerarea vizibilă a planului de dezvoltare digitală al Băncii.

Având în vedere evoluțiile de mai sus, indicatorul cost / venit la nivelul Grupului BRD a înregistrat o creștere ușoară de 0,5 puncte, atingând 50,1% în primele 9 luni din 2021 față de 49,6% în primele 9 luni din 2020, excluzând contribuțiile cumulate la Fondurile de Garantare și Rezoluție. Calitatea portofoliului de credite continuă să fie solidă, rata NPL fiind de 3,2% la finalul lunii septembrie 2021, în scădere de la nivelul de 3,4% la finalul lunii septembrie 2020. Rata de acoperire a creditelor neperformante ramane de asemenea solidă, la 75,3% la finalul lunii septembrie 2021 (76,4% la finalul lunii septembrie 2020). În ceea ce privește costul riscului, primele 9 luni ale anului 2021 au fost influențate pozitiv de revenirea economică și recuperările continue aferente portofoliului de credite neperformante, ce au rezultat intr-o eliberare netă de provizion de 42 milioane RON, comparativ cu o cheltuială netă de 253 milioane RON în primele 9 luni din 2020.

Înglobând toate cele de mai sus, Grupul BRD a înregistrat un rezultat net de 920 milioane RON în primele 9 luni din 2021, +24,7% în dinamică anuală, de la 738 milioane RON în primele 9 luni din 2020. Acest rezultat a condus la o îmbunătățire a ratei de rentabilitate a capitalurilor proprii cu 1,2 puncte, la 12,5% în primele 9 luni din 2021, de la 11,3% în primele 9 luni din 2020.

Rata de adecvare a capitalului a atins 26,9% la finalul lunii septembrie 2021 (BRD, nivel individual), în comparație cu 28,2% la finalul lunii septembrie 2020.

Rezultatele financiare ale Grupului BRD la finalul primelor 9 luni ale anului 2021 sunt disponibile pentru public și investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro, începând cu ora 09:00. Copii ale documentelor vor putea fi obținute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, București.

(*) pe piata fondurilor deschide de investitii

Nota: Dacă nu se menționeză altfel, toate variațiile sunt în comparație cu primele 9 luni ale anului 2020 (pentru elementele aferente contului de profit și pierdere) sau finalul lunii septembrie 2020 (pentru elementele de bilanț).

Rata NPL, rata de acoperire a expunerilor neperformante, la nivel individual

BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 525 de unități. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,3 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de peste 31,000 POS și aproape 1,400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii septembrie 2021, de 66,6 mld RON.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 133.000 de angajaţi în 61 de ţări şi 30 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:
• Retail banking în Franţa
• Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii
• Global Banking şi Soluţii pentru Investitori

Taguri: BRD Groupe Societe Generale  banca  rezultate financiare banci  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: BRD Groupe Societe Generale



Cum se poate trimite o alerta confidentiala la BRD

Angajatii si colaboratorii BRD pot trimite, de pe site-ul BRD.ro, alerte confidentiale privind fapte de coruptie, conflicte de interese sau furturi. Iata informatiile publicate de BRD: Considerații juridice Cine poate transmite alerte confidentiale (“Initiatorul”)? Initiatorul poate să fie orice membru al personalului/furnizor al Bancii. Pentru a beneficia de protectie*, Initiatorul trebuie: să fie persoană fizică și
să acționeze în mod imparțial și
să acționeze cu bună-credință. Furnizor Orice persoană juridica, indiferent de forma de organizare, persoana fizica autorizata sau persoana fizica care exercita o profesie liberala, care se detalii

Nu functioneaza aplicatiile BRD

Aplicatiile BRD (YOU si MyBRD) nu functioneaza, din motive tehnice, a anuntat banca franceza. "In acest moment aplicatia YOU BRD este indisponibila, insa echipele tehnice lucreaza cu prioritate la remedierea situatiei. Ne cerem scuze pentru detalii

Termeni si conditii privind actualizarea datelor online la BRD

TERMENI ȘI CONDIȚII privind actualizarea datelor online A. Despre BRD - GROUPE SOCIETE GENERALE SA – instituție de credit organizată și funcționând conform legilor din România, cu sediul social în Bd. Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucureşti, înregistrată la Registrul Comerţului Bucureşti sub numărul J40/608/1991, cod unic de înregistrare nr. 361579, înregistrată în Registrul Instituțiilor de Credit sub numărul RB-PJR-40-007/1999, adresa de e-mail: mybrdcontact@brd.ro (denumită in continuare „BRD” sau „Banca”). B. De ce este necesar să-ți actualizezi datele personale? Conform Condițiilor Generale Bancare pentru Persoane Fizice, Clientul detalii

Cum se face amanarea ratelor la BRD

BRD a publicat, in 4 august 2022, procedura de amanare a ratelor la credite, conform OUG 90/2022. Informatiile publicate de BRD: SUSPENDAREA OBLIGAȚIILOR DE PLATĂ PENTRU CREDITE ÎN CONTEXTUL NOII ORDONANȚE DE URGENȚĂ OUG detalii

 



 

Ultimele Comentarii