BANCI | ING Bank

Tentative de fraude tip phishing catre clientii ING Bank

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-10-11 15:54

Un exemplu de e-mail tip phishing care pare a fi trimis de ING Bank, dar adresa de e-mail este diferita, dupa cum se vede in chenarul rosu.

"În ultimele săptămâni atacurile de phishing s-au intensificat! Din păcate există oameni care îți aruncă o momeală cu scopul de a-ți fura datele confidențiale și în cele din urmă, banii, iar acest lucru se întâmplă prin diferite mijloace: de la e-mail, SMS, contactare directă în Social Media, până la apeluri telefonice în numele ING sau al unei instituții. NU accesa linkuri trimise prin email / SMS în care să îți introduci datele personale!", se arata intr-o antentionare a ING Bank postata pe site-ul bancii.

Si pe pagina Facebook a ING Bank a aparut o postare de atentionare:

Atenție la mesajele primite!

Dacă ai primit SMS-ul de mai jos cu privire la blocarea contului și actualizarea datelor în Home’Bank, NU accesa link-ul și NU îți introduce datele personale!

Îți reamintim să NU te autentifici în Home´Bank altfel decât prin aplicația oficială.

Reține că banca nu îţi va cere niciodată datele cardului sau ale contului prin e-mail, SMS sau telefon, dacă nu ai solicitat tu întâi aceste informații.

Află mai multe despre cum poți recunoaște aceste mesaje false, ce să NU faci, dar și ce să faci in cazul în care ești victimă:

Cum funcționează atacurile de tip phishing?

- Prin e-mail, SMS, Whatsapp, mesaj direct pe platformele de socializare

- Te poate suna și se poate prezenta drept un angajat al ING sau al unei instituții. Și îți va cere datele personale cu promisiunea că:

- vei câștiga / ai câștigat diverse premii
- poți urmări un colet
- îți va debloca contul sau cardul tău bancar
- îți va face transferuri ale fondurilor tale într-un așa-zis seif al băncii
- vei încasa bani în cardul bancar
- te ajută să îți schimbi parole

O altă metodă frecventă este cea în care:

- îți trimite o adresă web care conține o clonă falsă a website-ului băncii sau platformei de intermediere pe care o reprezintă (anunțuri de vânzare/cumpărare etc). Te va ruga să îți introduci datele cardului pe acea adresă în vederea efectuării anumitor tranzacții. În momentul în care vei face acest lucru, datele tale vor fi copiate.

- îți trimite fișiere corupte sau anexe pe care le descarci direct dintr-un e-mail sau de pe un link primit.

Cum îți poți da seama?

Mesaje suspicioase

ING nu îți va solicita niciodată detalii bancare prin e-mail (numărul contului, userul de internet banking, parola, numărul cardului, codul de securitate) sau transferul unor sume de bani compromise într-un alt cont.

Adrese nesecurizate

Fii atent la adresa website-ului de Internet în bara de navigare. Dacă aceasta începe cu http în loc de https, înseamnă că adresa nu este securizată. În plus, ai grijă și la denumirea site-ului care poate fi apropiată Băncii sau platformei tocmai pentru a te păcăli: www.adresa.ing.bank.ro în loc de www.ing.ro

Încasări pe card

Ți se cer datele cardului pentru a primi sume de bani. Nu uita că un card bancar este un instrument de plată: adică este folosit ca să faci plăți și nu poți primi bani pe card așa că NU oferi datele acestuia altor persoane.

Adresări generice

De obicei, mesajele au o formulă de adresare generică, fără a fi personalizată cu numele sau prenumele tău.

Greșeli gramaticale

Uită-te după greșeli de ortografiere. Mesajele frauduloase includ greșeli sau exprimări incorecte.

NU-urile care îți pot salva datele sau cu alte cuvinte, CUM te poți proteja?

NU răspunde la mesaj.

NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului și sună la banca pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.

NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.

NU oferi informații personale sau date financiare.

NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute.

NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.

NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare.

Ce poți face dacă ești victimă a unui atac de tip phishing?

1 Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home´Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).

2 Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.

3 Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus.

4 Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.

5 Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, CERT-ului național și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa reportphishing@apwg.org

Taguri: ING Bank  banca  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: ING Bank



Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie

Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank, pana in 20 martie 2022, de cand va putea fi folosita pe telefoanele mobile doar noua versiune 4.8 pentru Android si 4.7 pentru iOS. "Pe lângă siguranță, un update la vremea lui detalii

Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank

ING Bank a fost implicată într-o nouă emisiune de obligațiuni verzi, în valoare de 500 milioane de euro, pentru NEPI Rockcastle - cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală și de Est. Fondurile vor fi utilizate pentru detalii

ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate

 ING transformă departamentul de responsabilitate socială corporativă, format în 2012, într-unul de Sustenabilitate, pentru a facilita tranziția către o economie verde și dezvoltarea parteneriatelor cu societatea civilă, anunta banca intr-un detalii

ING Bank anunta rezultatele financiare la 9 luni 2021: creditarea si profitul cresc substantial

ING Bank a anuntat, intr-un comunicat, rezultatele financiare din primele noua luni ale anului 2021, in care creditele noi acordate populatiei au crescut substantial, cu 54% fata de anul trecut. Profitul net al ING Bank a avansat, de asemenea, semnificativ fata detalii

 



 

Ultimele Comentarii