FINANTAREA COMPANIILOR | Legislatie

Executarile silite ale firmelor ar putea fi suspendate, in cadrul concordatului preventiv

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-04-07 00:05

Bogdan Frigioiu, Senior Associate ONV LAW

Ministerul Justiției a lansat în dezbatere publică, până la data de 9 aprilie a.c., noul proiect de lege privind procedura acordului de restructurare preventivă, care propune un mecanism îmbunătățit de restructurare și redresare financiară pentru companii, care să încurajeze abordarea timpurie a stării de dificultate, se arata intr-un comunicat de presa, in care se adauga:

Noul proiect de act normativ transpune în legislația locală Directivă (UE) 2019/1023 și propune modificări semnificative în ceea ce privește suspendarea executărilor silite, apreciază specialiștii ONV LAW: se suspendă executările silite de drept de la data deschiderii procedurii, pentru susținerea negocierilor (4 luni, cu posibilitatea de prelungire, în condiții specifice, până la 12 luni).

Astfel, noua procedură a acordului de restructurare preventivă propusă de Ministerul Justiției privește cadrele de restructurare preventivă, remiterea de datorie şi decăderile, precum şi măsurile de sporire a eficienţei procedurilor de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie şi de modificare a Directivei (UE) 2017/1132.

“80% dintre reprezentanții mediului de afaceri consultați au fost în favoarea unei noi proceduri de restructurare, confidențială și extrajudiciară, care să încurajeze abordarea timpurie a stării de dificultate, transmite Ministerul în expunerea de motive. Aceasta este o gură de aer binevenită pentru companii în actualul context pandemic, în care în mod special sectorul HoReCa dar și întreg lanțul de distribuție și logistică care alimenta acest sector au fost puternic afectate” declară Bogdan Frigioiu, Senior Associate ONV LAW.

La nivelul anului 2020, pe fondul situației epidemiologice de la nivel mondial, autoritățile au înregistrat o schimbare importantă în percepția și reacțiile companiilor, cu un volum crescut al societăților românești care au ales să acceseze mecanisme de prevenție, precum concordatul preventiv sau cel prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/2019 pentru eșalonarea datoriilor bugetare.

În 2020, valoarea activelor imobilizate ale companiilor care au accesat concordatul preventiv a crescut la peste 1 mld. euro, de la 15 mil. euro în 2019 și reprezintă peste 71% din valoarea totală a activelor companiilor intrate în insolvență și restructurare anul trecut.

Totodată, cifra de afaceri cumulată a companiilor cu impact în economie care au accesat concordatul preventiv atinge aproape două treimi din valoarea companiilor care au accesat insolvența și restructurarea.

Conform analizei ONV LAW, noua procedură a acordului de restructurare presupune o etapă de negociere in afara instanței a unui acord de restructurare propus de debitor cu asistența unui administrator al restructurării – practician în insolvență - cu creditorii ale căror creanțe vor fi afectate de acord. Între cele mai importante aspecte:

- intervenția judecătorului sindic în procedură are loc după ce debitorul a obținut votul creditorilor săi, în vederea confirmării planului de restructurare; aceasta înseamnă o libertate oferită de lege companiilor aflate în dificultate, pentru negocierea cu proprii creditori a condițiilor de plată a debitelor înregistrate.

- pe durata perioadei de restructurare, dar nu mai mult de 3 ani, activitatea debitorului va fi supravegheată de administratorul restructurării, practician în insolvență;

- procedura este una confidențială, care protejează compania/debitorul de stigmatul eșecului;

- se consolidează protecția finanțărilor noi și intermediare, atât din perspectiva priorității la plată, dar și față de eventuale acțiuni în anulare într-o procedură de insolvență ulterioară;

- se introduc dispoziţii referitoare la comunicarea prin mijloace electronice, la ținerea ședințelor creditorilor on-line sau a organizării on-line a licitațiilor privind valorificarea activelor debitorilor; spre deosebire de reglementarile anterioare…

Spre deosebire de actuala procedură a concordatului preventiv, reglementată conform Legii nr. 85/2014, care prevede o suspendare a executărilor silite abia ulterior omologării, nefiind foarte clar dacă aceasta se aplică doar pentru creditorii care au acceptat concordatul sau pentru toți creditorii, prin proiectul de lege se propun modificări în ceea ce privește suspendarea executărilor silite: se suspendă executările silite de drept de la data deschiderii procedurii de concordat, pentru susținerea negocierilor (4 luni, cu posibilitatea de prelungire, în condiții specifice, până la 12 luni).

După primirea propunerilor privind proiectul de act normativ care are ca și data limită 09.04.2021, acesta va fi transmis pentru aprobare către Camera Deputaților.

Taguri: Executare silita  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Legislatie



Ce acte imi trebuie pentru schimbarea buletinului? (eliberare act identitate la expirare termen valabilitate sau modificarea datelor de stare civila)

Documente necesare pentru eliberarea actului de identitate la expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civila, anularea documentului, schimbarea sexului sau fizionomiei: (conform informatiilor publicate de Ministerul Afacerilor Interne, detalii

Regulamentul BNR nr. 17 din 2012 privind unele conditii de creditare

REGULAMENT nr. 17 din 12 decembrie 2012 privind unele condiții de creditare EMITENT
BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 855 din 18 decembrie 2012 Notă
Articolul II din REGULAMENTUL nr. 6 din 31 octombrie detalii

OUG 34/ 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 34 din 4 iunie 2014
privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative EMITENT
GUVERNUL Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 11 iunie 2014 Având în vedere că transpunerea în legislația națională a Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor, de modificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului și a Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului și de abrogare a Directivei 85/577/CEE a Consiliului și a Directivei 97/7/CE a detalii

Decizia nr. 431 emisa de Curtea Constitutionala la Legea nr.77/2016 privind darea in plata

DECIZIA Nr.431 din 17 iunie 2021
referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.1 alin.(1), ale art.4 alin.(11)-(13), (3) și (4), ale art.8 alin.(5), ale art.10 alin.(1) și ale art.11 teza întâi din Legea nr.77/2016 privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligațiilor asumate prin credite, precum și a Legii nr.52/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr.77/2016 privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligațiilor asumate prin credite, în
ansamblul său Nepublicată Valer Dorneanu - președinte
Cristian Deliorga - judecător
Marian Enache - detalii

 



 

Ultimele Comentarii