Criza COVID-19 | ING Bank

Cum se amana ratele la creditele ING, conform OUG 227/2020

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-01-13 19:44

ING Bank a publicat informatiile privind modul in care se pot amana ratele la creditele persoanelor fizice si persoanelor juridice, conform prevederilor OUG 227/2020:

Conform OUG 37/2020, completată și modificată de OUG nr. 227 din 30 decembrie 2020 este posibilă solicitarea suspendării obligațiilor de plată în condițiile stabilite prin Normele de aplicare ale OUG.

Poți găsi mai jos informații pe care considerăm ca ar trebui să le ai în vedere.

Ce trebuie să știți despre suspendarea rambursării ratelor

Ca urmare a publicării și intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 227 din 30 decembrie 2020 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 37/2020 („Ordonanța”), vă prezentăm în această secțiune câteva repere ale acestui act normativ.

Potrivit textului Ordonanței, puteți solicita cel târziu pana la 15 martie 2021 amânarea obligațiilor de plată scadente reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane pentru o perioada de la 1 la 9 luni.

Perioada maximă de suspendare a obligațiilor de plată pentru un credit este de 9 luni. Aceasta va include, dacă este cazul, și perioada de suspendare de care ai beneficiat în 2020.

Dacă de exemplu pentru un credit ai beneficiat deja de 6 luni de suspendare, mai poți solicita suspendare pentru acel credit pentru maxim 3 luni. Dacă deja ai beneficiat de 9 luni de suspendare a ratelor, nu mai poți beneficia de o nouă suspendare în temeiul Ordonanței.

Condiții pentru accesul la suspendarea plăților la credite prevăzute de Ordonanță

Poți solicita suspendarea obligațiilor de plată dacă îndeplinești cumulativ urmatoarele condiții:

- La data solicitării suspendării nu inregistrezi restanțe aferente creditului pentru care soliciți suspendarea obligațiilor de plată;

- Veniturile tale și/sau veniturile aferente familiei tale au fost afectate direct sau indirect de situația gravă generată de pandemia COVID-19;

- Ești titularul creditului. Dacă ai o altă calitate (Coplătitor/Garant) pentru creditul/creditele pentru care soliciți suspendarea ratelor, te rugăm să iei legatura cu Titularul creditului/creditelor astfel încât să depună cererea de suspendare. Dacă acesta este în imposibilitatea de a depune cererea, te rugăm să ne contactezi la telefon la 031 406 2464 pentru a identifica împreună care este creditul/creditele pentru care dorești suspendarea ratelor;

- Dacă in contractul de credit nu ești unicul împrumutat și garant, te-ai asigurat că ai și acordul celorlalte părți din contract pentru formularea cererii de suspendare a ratelor;

- Vor putea fi suspendate ratele pentru următoarele credite:
Credite acordate înainte de data de 30 martie 2020 (inclusiv);
Credite care nu au fost declarate scadente anticipat pana la 31 decembrie 2020 (inclusiv).

- Data scadenței finale a obligațiilor de rambursare a ratelor, prevăzută în contractele de credit, este ulterioara datei solicitării suspendării obligațiilor de plată.

* Aceste informații sunt redate conform prevederilor OUG 37/2020 astfel cum au fost modificate prin OUG 227/2020, urmând a fi definitivate ulterior publicării normelor de aplicare a acestei ordonanțe (anunțate în termen de maxim 10 zile de la data publicării Ordonanței în Monitorul Oficial al României, Partea I).

Daca doriți să consultați textul ordonanței, îl puteți găsi integral AICI.

Important de știut

Suspendarea obligațiilor de plată nu presupune ștergerea sau anularea acestora, ci doar amânarea acestora. Suspendarea ratelor presupune în continuare calcul de dobandă pentru perioada în care ratele sunt suspendate și perceperea acesteia după încheierea perioadei de suspendare conform prevederilor OUG 37/2020 completată de OUG 227/2020

În continuare:

Urmează să fie adoptate și publicate normele de aplicare a OUG 37/2020 conform modificărilor aduse prin OUG 227/2020.
Pregătim procesele pentru a putea primi și procesa noi cereri de amânare

Vă vom informa în cel mai scurt timp despre condițiile impuse de normele de aplicare privind suspendarea ratelor

Ce măsuri a luat ING Bank pentru Persoanele Juridice în cazul problemelor legate de plata creditelor?

Ce trebuie să știți despre suspendarea rambursării ratelor *

Ca urmare a publicării și intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 227 din 30 decembrie 2020 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 37/2020 („Ordonanța”), vă prezentăm în această secțiune câteva repere ale acestui act normativ.

Potrivit textului Ordonanței, puteți solicita cel târziu pana la 15 martie 2021 amânarea obligațiilor de plată scadente reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane pentru o perioada de la 1 la 9 luni.

Perioada maxima de suspendare a obligațiilor de plată de 9 luni va include, dacă este cazul, și perioada de suspendare de care a beneficiat compania dumneavoastră în 2020. Spre exemplu, dacă ați beneficiat de 6 luni de suspendare în 2020, puteți solicita o noua suspendare pentru maxim 3 luni.

In cazul în care compania pe care o reprezentați a beneficiat deja de 9 luni de suspendare a ratelor, aceasta nu va mai putea beneficia de o noua suspendare pentru același credit în temeiul Ordonanței.

Condiții pentru accesul la suspendarea plăților la credite prevăzute de Ordonanță

Pentru a solicita suspendarea ratelor aferente facilitații/facilitaților de credit, compania trebuie sa îndeplinească următoarele condiții, cumulativ, la data solicitării de suspendare:

- Facilitatea de credit pentru care solicitați suspendarea nu figurează cu obligații de plată restante sau acestea au fost achitate înainte de solicitarea suspendării obligațiilor de plata.

- Prezentați declarația pe propria răspundere, cu privire la diminuarea cu minimum 25% a veniturilor sau a încasărilor medii lunare din ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligațiilor de plată prin raportare la perioada similară din anii 2019/2020, după caz.

De asemenea, declarația va include și faptul ca veniturile proprii ale societății au fost afectate, direct sau indirect, de situația gravă generată de pandemia COVID-19, compania aflându-se în imposibilitatea de a-si onora obligațiile de plată aferente creditului.

- Compania nu se află în insolvență, conform informațiilor disponibile pe pagina web a Oficiului Național al Registrului Comerțului.

Vor putea fi suspendate ratele pentru următoarele credite:
Credite acordate înainte de data de 30 martie 2020 (inclusiv);
Credite care nu au fost declarate scadente anticipat pana la 31 decembrie 2020 (inclusiv).

- Data scadenței finale a obligațiilor de rambursare a ratelor, prevăzută în contractele de credit, este ulterioara datei solicitării suspendării obligațiilor de plată.

* Aceste informații sunt redate conform prevederilor OUG 37/2020 astfel cum au fost modificate prin OUG 227/2020, urmând a fi definitivate ulterior publicării normelor de aplicare a acestei ordonanțe (anunțate în termen de maxim 10 zile de la data publicării Ordonanței în Monitorul Oficial al României, Partea I).

Daca doriți să consultați textul ordonanței, îl puteți găsi integral AICI.

Important de știut

Suspendarea obligațiilor de plată nu presupune stingerea sau anularea acestora, ci doar amânarea lor.

Suspendarea ratelor presupune în continuare calculul dobânzii pentru perioada în care ratele au fost amânate, aceasta urmând a fi capitalizata la soldul creditului existent la sfârșitul perioadei de suspendare, iar rambursarea capitalului astfel majorat la care se aplica rata de dobândă la nivelul prevăzut în contractul de credit, se va realiza începând cu luna următoare expirării perioadei de suspendare.

În continuare:

Urmează sa fie adoptate și publicate normele de aplicare a OUG 37/2020 conform modificărilor aduse prin OUG 227/2020.

Pregătim procesele pentru a putea primi și procesa noi cereri de amânare

Va vom informa în cel mai scurt timp despre condițiile impuse de normele de aplicare privind suspendarea ratelor.

Pentru orice întrebare, nu uita că ne poți contacta în orice moment la numerele de telefon *2464 sau 031 406 2464 sau ne poți scrie la adresa contact@ing.ro.

În contextul amânării plății ratelor, este bine să îmi păstrez asigurările active?

Pe scurt DA, este bine sa îți păstrezi asigurările active.

Pentru ING Credit Protect, asigurarea ta pentru creditul de nevoi personale, vei continua să ai acces la beneficii inclusiv pe durata amânarii la plată:

- Îți acoperă toată suma pe care o mai ai de rambursat dacă tu pățești ceva, chiar și în contextul pandemiei de COVID-19 – adică nu vei lăsa creditul moștenire familiei.

- Îți acoperă temporar ratele în situația în care devii șomer* ca urmare a faptului că angajatorul decide să îți înceteze contractul de muncă, sau dacă ești în concediu medical din cauza unor probleme de sănătate.

- În plus, prin asigurarea în contul curent a primei de asigurare lunare te bucuri în continuare de reducerea de dobândă oferita la acordarea creditului ca urmare a alegerii asigurării.

*Asigurarea nu acoperă șomajul tehnic, ci doar șomajul ca urmare a încetării contractului de munca din inițiativa angajatorului, pentru cauze care nu au legătura cu persoana salariatului.

La fel și pentru asigurarea de viață pentru creditul garantat cu ipotecă, vei continua să ai acces la beneficii inclusiv pe durata amânării la plată:

- Îți acoperă toată suma pe care o mai ai de rambursat dacă tu pățești ceva, chiar și în contextul pandemiei de COVID-19 - adică nu vei lăsa creditul moștenire familiei.

- În plus, prin asigurarea în contul curent a primei de asigurare lunare te bucuri în continuare de reducerea de dobândă oferită la acordarea creditului ca urmare a alegerii asigurării.

Ce recomandări aveți pentru clienții ING în perioada următoare?

În primul rând, îți recomandăm să nu te expui la riscuri și să îți iei toate măsurile de precauție recomandate de autorități.

Sunt câteva lucruri simple pe care le poți face pentru a reduce expunerile la risc:

- Pe cât de mult posibil, folosește Home’Bank (aplicația de internet banking) pentru operațiunile cotidiene. Cu aplicația ING Home’Bank poți accesa aproape toate funcționalitățile sau produsele, oriunde și oricând. Aplicația este deja responsabilă pentru 98% din interacțiunile pe care clienții le au cu banca.

- Limitează folosirea bancnotelor și a monedelor, optând pentru plăți cu cardul/telefonul sau plăți online. Transmiterea virușilor se realizează într-o pondere semnificativă prin intermediul banilor, cu care, statistic, iau contact un număr foarte mare de persoane. Îți recomandăm să folosești telefoanele mobile (ING Pay/Googl Pay sau Apple Pay), cardul contactless, plata electronică sau transfer direct din Home’Bank.

Dacă este nevoie să mergi într-un Office, ține cont de câteva recomandări de igienă: spală-te pe mâini înainte și după ce ai fost în Office, păstrează o distanță de minim 1 metru față de alți clienți sau personalul din ING, evită cozile, fie că sunt în interior sau exterior.

Și cea mai importantă recomandare: nu ieși din casă dacă ai simptome ale virusului COVID-19 sau ați fost expuși unor persoane sau zone infectate.

Bancomatele funcționează normal în această perioadă?

Disponibilitatea ATM-urilor noastre rămâne la același nivel. Monitorizăm cu atenție ritmul retragerilor de numerar de la ATM-urile noastre și suntem pregătiți să luăm măsuri dacă va fi cazul.

Dacă ATM-ul îți comunică o sumă maximă pe care o poți retrage, care e mai mică decât limita zilnică, este posibil ca ATM-ul să nu aibă numerar. În acest caz te sfătuim să mergi la un alt ATM și ne poți semnala problema printr-un mesaj privat pe pagina de Facebook ING Bank România.

Sursa: ING.ro

Taguri: ING Bank  amanare rate credite  banca  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: ING Bank



ING a blocat alocatia copilului. Ce trebuie sa fac?

"ING a blocat alocatia copilului. Cui ma pot adresa? Executorul spune ca inca nu a trimis situatia si sa ma adresez tot bancii. Deci ma trimit ca mingea de fotbal de la unu la altu. Cum trebuie sa ma comport? Va multumesc anticipat!", intreaba un cititor, la detalii

ING Bank are noi reguli pentru limitele de depunere si retragere numerar cu cardul de la ATM-uri

ING Bank a introdus, din 31 august 2020, noi reguli pentru limitele de depunere si retragere numerar cu cardurile utilizate de clientii persoane fizice de la ATM-uri sau ghiseele bancare.
Conform regulilor impuse la sfarsitul lui 2019, se puteau depune sau retrage bani cu cardul in valoare detalii

Cum se actualizeaza datele personale ale clientilor ING Bank persoane fizice si persoane juridice

Clientii persoane fizice ai ING Bank pot sa-si actualizeze datele personale prin aplicatia de mobile/internet banking Home Bank, la telefon sau in unitatile bancii. In schimb, firmele trebuie sa se prezinte cu documentatia intr-un office ING Bank, pentru actualizarea datelor detalii

Aplicatia Home Bank a ING este in a saptea zi de "disponibilitate partiala" (actualizat)

Aplicatia de mobile banking a ING, Home Bank, are probleme de functionare pentru a saptea zi consecutiva, dupa ce duminica banca a actualizat-o cu o noua versiune, care s-a dovedit a avea mai multe erori care nu au fost remediate nici pana acum. Pe site-ul ING.ro, Home Bank apare in detalii

Ultimele Comentarii