Protectia Consumatorilor | ANPC

O directiva europeana permite consumatorilor sa initieze actiuni colective in justitie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-11-25 08:38

Parlamentul European a aprobat, pe 24 noiembrie 2020, o nouă lege care va permite grupurilor de consumatori să lanseze împreună acţiuni în justiție, în Uniunea Europeană, împotriva prejudiciilor colective și care va introduce garanţii adecvate pentru a evita procesele abuzive, anunta Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) intr-un comunicat, in care mai arata:

În contextul noilor reglementări, este necesară constituirea unui mecanism procedural eficient care să permită doar entităților calificate din țările membre, cum ar fi organismele publice sau organizațiile consumatorilor, să reprezinte grupurile de consumatori afectați și să intenteze acțiuni în justiție, în locul caselor de avocatură, pentru a stopa sau interzice neregulile ori pentru a obține compensații sau măsuri reparatorii.

Pentru a introduce acţiuni transfrontaliere în instanţă, entităţile calificate vor trebui să respecte aceleaşi criterii pe întregul teritoriu al Uniunii Europene, să demonstreze că au activitate publică şi că sunt o organizaţie non-profit și, bineînțeles, să îndeplinească criteriile prevăzute în legislaţia naţională.

Noua lege votată de Parlamentul European prevede, în egală măsură, garanţii importante pentru a evita abuzul de procedură. Astfel, se foloseşte principiul „partea care pierde plăteşte”, care garantează că partea care nu a obţinut câştig de cauză suportă cheltuielile de judecată ale părţii care are câştig de cauză. Pentru a preveni şi mai mult utilizarea abuzivă a acţiunilor de reprezentare, se recomandă evitarea daunelor-interese cu caracter punitiv.

Totodată, pentru a intenta astfel de acțiuni, entităţile calificate trebuie să stabilească proceduri pentru a evita conflictele de interese şi influenţa externă, mai exact dacă sunt finanţate de o terţă parte.

Conform noilor reglementări, pot fi introduse acţiuni colective împotriva unor comercianţi, dacă se presupune că aceştia au încălcat legislaţia UE, într-o gamă largă de domenii, cum ar fi protecţia datelor, călătoriile şi turismul, serviciile financiare, energia şi telecomunicaţiile.

De asemenea, noua drectivă se referă şi la neregulile care au încetat înainte de a se iniţia sau încheia o acţiune de reprezentare. Acest demers este necesar pentru a se interzice practica în sine sau pentru a se împiedica repetarea ei.

Aceste noi reglementări își propun să îmbunătăţească funcţionarea pieţei interne oprind practicile ilegale şi facilitând accesul consumatorilor la justiţie.

Directiva va intra în vigoare la 20 de zile de la data publicării sale în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar statele membre vor dispune, apoi, de 24 de luni pentru a transpune directiva în legislaţia naţională şi de şase luni suplimentare pentru a o aplica. Noile norme se vor aplica acţiunilor de reprezentare introduse la data aplicării sau după această dată.

Taguri: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  Protectia Consumatorului  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: ANPC



Paul Anghel, director in cadrul ANPC, anchetat pentru coruptie de DNA

Paul Anghel, director general la Directia generala control si supraveghere piata si aromonizare europeana din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), este anchetat de Directia Nationala Anticoruptie (DNA).  Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie detalii

Reclamatiile la ANPC impotriva bancilor si IFN-urilor: 463 in anul 2021

Pe parcursul anului 2021, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor de servicii financiare oferite de banci si Institutii Financiare Nebancare (IFN). ANPC a verificat instituții financiare bancare și nebancare, constatându-se că, în cazul unei instituții financiare nebancare, caracteristicile principale ale creditului erau prezentate într- un mod înșelător/ambiguu. Extras din Raportul anual ANPC 2021: Servicii financiare ANPC a acordat o atenție deosebită plângerilor consumatorilor privind serviciile financiare, ținând cont de impactului financiar foarte puternic asupra detalii

Firmele de recuperare creante inscrise in evidenta ANPC

LISTA ENTITAȚILOR CARE DESFAȘOARĂ ACTIVITATEA DE RECUPERARE CREANȚE CARE FIGUREAZĂ ÎN EVIDENȚA ANPC

Nr. crt DENUMIRE ENTITATE 1 AGIO Wierzytelnosci Plus Niestandaryzowany Sekurytyzacyjny Fundusz Inwestycyjny Zamkniety reprezentată de SC KI DEBTSERVICE SRL
2 SC ASSET PORTFOLIO SERVICING ROMANIA SRL
3 SC ASSET RECOVERY DEBTS SRL
4 SC AVESTIS INTERNATIONAL SRL
5 SC B2KAPITAL PORTFOLIO MANAGEMENT SRL
6 SC CEE COLLECT ROMANIA SRL
7 SC COFACE ROMANIA INSURANCE SERVICES SRL
8 SC COLECTARE RECUPERARE CREANTE CRC SRL
9 SC CREDITEXPRESS FINANCIAL SERVICES SRL
10 SC CYCLE EUROPEAN SRL
11 SC DEBT COLLECTION AGENCY SRL
Radiată
12 SC ENB PROPERTY SOLUTIONS SRL
13 EOS CREDIT detalii

Clientii Vodafone au o parere proasta despre firma de telefonie

Vodafone are o reputatie proasta printre clientii sai, conform comentariilor la o postare pe Facebook a firmei de telefonie din Anglia. Cea mai mare parte a comentariilor sunt critice la adresa Vodafone: "O retea care a ajuns de tot rasul lumii...3 detalii

 



 

Ultimele Comentarii