BANCI | CSALB

ING Bank anticipeaza ca procedura de solutionare a litigiilor prin CSALB va deveni tot mai utilizata de clienti

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-07-07 21:57

ING Bank considera ca procedura de solutionare a litigiilor prin CSALB (Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar) va deveni din ce in ce mai mult uzitata de clientii bancii, intrucat este o alternativa rapida (dureaza maximum 90 de zile), fara costuri pentru acestia si de o reala utilitate practica imediata.

"Conciliatorii sunt foarte activi si cu spirit practic, iar solutiile sunt rezultatul unor negocieri serioase si reale. De asemenea, procesul de initiere a unei sesizari via CSALB este unul foarte simplu si la indemana: clientii pot trimite cererile de intrare in negociere direct din aplicatia disponibila pe wwww.csalb.ro", spune banca, intr-un interviu acordat Bancherul.ro.

"Sustinem si incurajam negocierea in cadrul CSALB. Avem in CSALB, in calitate de entitate independenta, de interes public, un colaborator de incredere, prin intermediul caruia clientii nostri beneficiaza de infrastructura necesara solutionarii alternative a litigiilor (SAL) in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei, cu ajutorul expertilor din corpul conciliatorilor CSALB", mai spune ING Bank, in urmatorul interviu:

- Cate propuneri de conciliere ati primit in 2019 de la CSALB, cate au fost acceptate si cate s-au finalizat cu impunerea unei solutii?

In cursul anului 2019 am primit si gestionat 120 de cazuri la CSALB, iar marea majoritate a acestora au fost finalizate prin identificarea de solutii reciproc avantajoase (client, consumator – banca).

- Care sunt cele mai frecvente tipuri de litigii?

Nu am identificat o o tipologie clara a sesizarilor, asa cum nu exista nici o tipologie a solutiilor. Fiecare sesizare din partea clientilor este tratata de noi punctual. Cazurile CSALB sunt gestionate de catre o echipa specializata, cu o bogata experienta profesionala, obiectivul fiind acela de a identifica cele mai bune solutii pentru fiecare caz analizat in cadrul procedurii de conciliere. Sesizarile inregistrate vizeaza atat produse credit cat si non-credit, fara ca balanta sa incline semnificativ spre un anumit tip de sesizari.

- Cum apreciati rolul CSALB in imbunatatirea relatiei cu clientii si solutionarea litigiilor?

Sustinem si incurajam negocierea in cadrul CSALB. Avem in CSALB, in calitate de entitate independenta, de interes public, un colaborator de incredere, prin intermediul caruia clientii nostri beneficiaza de infrastructura necesara solutionarii alternative a litigiilor (SAL) in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei, cu ajutorul expertilor din corpul conciliatorilor CSALB. In plus, membrii Corpului Conciliatorilor sunt profesionisti reputati si valorosi, cu o foarte bogata experienta in domeniul financiar-bancar, iar accesul gratuit al clientilor bancilor la serviciile oferite de acestia in cadrul Centrului este un beneficiu extraordinar.

- Cum credeti ca ar trebui sa se desfasoare colaborarea cu CSALB in aceasta perioada de criza?

In contextul actual al pandemiei de Covid-19 si al masurilor de asigurare a distantarii sociale, colaborarea cu CSALB se desfasoara online. Atat pe durata stării de urgență cat si a celei de alerta, activitatea CSALB nu a fost afectata. Clientii pot completa si transmite cererile de intrare in negociere cu banca direct din aplicatia disponibila pe www.csalb.ro. Negocierile dintre client și bancă si intermedierea prin conciliator se realizeaza prin toate canalele disponibile in aceasta perioada, cu precadere prin telefon și email.

- Intentionati sa va dezvoltati relatia cu CSALB?

Asa cum mentionam anterior, incurajam negocierea in cadrul CSALB, iar clientii nostri sunt informati despre rolul CSALB si posibilitatea acestora de a apela la solutionarea amiabila a litigiilor, pe site-ul ING la sectiunea de informatii utile privind solutionarea litigiilor cu banca.

- Care considerati ca sunt principalele avantaje si dezavantaje ale CSALB, in comparatie cu alte tipuri de solutionare a litigiilor?

Procedura de solutionare a litigiilor prin CSALB va deveni din ce in ce mai mult uzitata de clienti intrucat este o alternativa rapida (dureaza maximum 90 de zile), fara costuri pentru acestia si de o reala utilitate practica imediata. Conciliatorii sunt foarte activi si cu spirit practic, iar solutiile sunt rezultatul unor negocieri serioase si reale.

De asemenea, procesul de initiere a unei sesizari via CSALB este unul foarte simplu si la indemana: clientii pot trimite cererile de intrare in negociere direct din aplicatia disponibila pe wwww.csalb.ro.

- Care este procedura urmata in relatia cu CSALB? Considerati ca este o procedura simpla si eficienta sau trebuie imbunatatita?

Asa cum mentionam si anterior, procedura de solutionare a litigiilor prin CSALB (fie ca este procedura cu solutie propusa sau solutie impusa) este o alternativa avantajoasa, rapida si foarte eficace.

Experienta indelungata si competentele conciliatorilor s-au dovedit a fi deosebit de importante in oferirea de lamuriri, gasirea unor solutii prompte, dar si optime pentru clienti.

- Care sunt problemele care credeti ca trebuie rezolvate, in vederea eficientizarii colaborarii cu CSALB?

Vrem sa profitam de aceasta ocazie si sa le multumim pentru buna colaborare , elemente care au fost de un real folos pentru incheierea cu succes a procedurilor de conciliere derulate cu clientii nostri prin CSALB.

Taguri: ING Bank  reclamatie banca  Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB)  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: CSALB



Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%

- Conciliatorii CSALB explică cele mai importante cazuri de anul acesta În primele șase luni din 2023 băncile au acceptat spre negociere 420 cereri trimise de consumatorii de servicii financiare către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat al institutiei, in care se adauga: Apetitul de negociere al băncilor este cu 27% mai mare față de perioada similară din 2022, iar numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%. Astfel, până în acest moment, în 340 de cazuri consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți), detalii

Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare

Dobanda fixa la credite este apreciata ca fiind mai convenabila decat cea variabila, chiar daca erste mai mare, conform unui sondaj de opinie realizat de comparatorul bancar Finzoom.ro, la solicitarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar detalii

CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile

De la începutul anului peste 1.700 de consumatori au formulat solicitări în raport cu băncile și IFN-urile prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB

Pentru prima dată în România, o firmă și o instituție financiar-bancară și-au rezolvat nemulțumirile prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și nu au mai apelat la instanță, se arata intr-un detalii

 



 

Ultimele Comentarii