IFN | Stirea Zilei

BNR a radiat IFN-ul miliardarului Radu Dimofte, Extra Finance, in urma unui control la care a gasit mai multe nereguli

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-03-19 22:15

Extra Finance, o Institutie Financiara Nebancara (IFN) cu o vechime de peste 10 ani pe piata creditarii, la care actionari sunt miliardarul Radu Dimofte si directorul firmei, Stefan Dumitru, a fost radiata de Banca Nationala a Romaniei (BNR) si i s-a interzis sa mai desfasoare activitatea de creditare, pentru nerespectarea a peste 20 de articole din ordinele si regulamentele BNR privind supravegherea IFN-urilor.

In hotararea privind radierea Extra Finance publicata de BNR (vezi mai jos hotararea) se arata, printre altele, ca IFN-ul a avut aproape 30 de abateri de la respectarea Legii nr.93/2009 privind institutiile financiare nebancare, printre care:

- înregistrarea în contabilitate a garanţiilor primite de la clienţi la altă valoare decât cea prevăzută de documentele justificative;

- distribuirea de dividende acţionarilor în anii 2017 şi 2018 în condiţiile în care societatea avea înregistrată în contabilitate o pierdere reportată neacoperită;

- includerea în fondurile proprii a unor sume, reprezentând surse împrumutate, fără ca acestea să fie de natura fondurilor/rezervelor şi fără să îndeplinească condiţia referitoare la utilizarea fără restricţii în vederea acoperirii riscurilor sau pierderilor specifice activităţii de creditare;

- necomunicarea către Banca Naţională a României a modificărilor intervenite referitoare la structura Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare şi la schimbarea auditorului statutar al acestei instituţii;

- neefectuarea activităţilor de control intern;

- neelaborarea unui program de instruire a personalului şi neparticiparea angajaţilor implicaţi în derularea activităţii de creditare la programe de pregătire profesională de specialitate;

- neîndeplinirea atribuţiilor legale şi statutare de către Comitetul de Administrare a Riscurilor al instituţiei financiare nebancare;

- externalizarea activităţii de audit intern începând cu data de 1.01.2018 şi până la încheierea acţiunii de inspecţie;

- acordarea unor finanţări fără analiza capacităţii de rambursare a clienţilor;

- acordarea de finanţări fără analiza bonităţii debitorilor şi fără respectarea criteriilor de eligibilitate prevăzute în cadrul normelor interne;

- acordarea de credite ipotecare, fără respectarea obiectului de activitate şi a nivelului necesar al capitalului social minim (echivalentul în lei al sumei de 3.000.000 euro) pentru desfăşurarea acestei activităţi, IFN EXTRA FINANCE - S.A. având un capital social de 5.551.960 lei la data verificării;

- acordarea de credite garantate de unul dintre administratori/directorul general al instituţiei financiare nebancare, fără verificarea capacităţii de rambursare a clienţilor, a garanţilor şi a destinaţiei creditelor;

- redactarea echivocă a documentelor contractuale, având în vedere clauzele unor acte adiţionale la contracte de credit, conform cărora debitele se achită de către clienţi în tranşe aleatorii;

- emiterea de obligaţiuni fără apelarea la un intermediar autorizat să presteze servicii şi activităţi de investiţii, îndreptăţit să califice drept investitori calificaţi persoanele fizice şi juridice.

BNR a inceput sa supraveghere IFN-urile de la finalul lui 2017, dupa ce ponderea acestora in piata creditarii a ajuns la aproximativ 10%, nivel apreciat de BNR ca fiind o masa critica si care pune in pericol stabilitatea financiara. (vezi aici detalii

ExtraSimplu.ro, site-ul prin care Extra Finance acorda credite online, a anuntat cu cateva zile in urma ca amana cu 15 zile plata ratelor pentru clientii afectati de coronavirus, initiativa in premiera printre IFN-uri, salutata de directorul ANPC, Paul Anghel. (vezi aici detalii)

Ce spune Stefan Dumitru, seful Extra Finance

Stefan Dumitu, directorul Extra Finance, spune, intr-o declaratie acordata Bancherul.ro, ca este surpris de masura drastica luata de BNR, fara sa existe anterior o alta sanctiune, precum un avertisment sau amenda, si avand in vedere ca a remediat toate abaterile constatate in urma controlului BNR de la inceputul anului trecut.

Seful Extra Finance mai spune ca a depus la BNR si o contestatie fata de masura radierii, insa nu a primit raspuns, iar decizia de radiere a fost publicata inainte de expirarea termenului legal.

Stefan Dumitru, care este si vicepresedintele Patronatului Creditului IFN, din care fac parte 10 IFN-uri, majoritatea specializate in credite online (Viva Credit, Ferratum, Telecredit, Fast Finance, RoCapital, Credissimo, Claret, Adwisers, Credit Prime, Extra Finance), spune ca masura dura a BNR a creat panica in piata, colegii sai de la alte IFN-uri, controlate si ele de BNR, fiind speriati de posibile sanctiuni asemanatoare.

El suspecteaza BNR ca a vrut sa ofere prin aceasta decizie un avertisment pentru restul IFN-urilor.

Directorul Extra Finance nu intelege motivele pentru care firma sa a fost sanctionata atat de drastic: nu pot identifica o problema grava sau un risc major pe care l-am avut sau un prejudiciu pe care l-am creat, in conditiile in care noi nu avem depozite, ci doar acordam credite.

El apreciaza ca este vorba de o diferenta de viziune dintre conducerea IFN-ului, bazata pe oportunitati, si riscul activitatii firmei din punctul de vedere al supraveghetorului, prin respectarea stricta a regulamentelor.

Crede ca este incorect si modul in care BNR a luat decizia: "daca era ceva atat de grav in activitatea noastra, de ce a asteptat un an de la finalizarea controlului pana acum, timp in care ne-a lasat sa functionam, pana sa adopte aceasta decizie de radiere?"

Seful Extra Finance se mai plange ca in aceasta perioada IFN-ul a facut investitii importante, inclusiv in sistemul informatic, pentru a corecta neregulile gasite de BNR, efort facut in zadar.

El spune ca va respecta decizia BNR. Firma a inchis deja liniile de creditare necesare pentru acordarea de imprumuturi clientelei, a oprit activitatea de creditare, insa firma va continua sa functioneze, pentru administrarea creditelor in derulare.

Extra Finance are 40 de angajati, anul trecut a facut un profit de 0,2 milioane euro, in scadere puternica fata de anii precedenti, cand a acumulat castiguri de aproximativ 6 milioane euro in 10 ani, din cauza constituirii mai multor provizioane de risc, in urma controlului BNR.

Radu Dimofte, unul dintre miliardarii Romaniei, cu afaceri in imobiliare, hoteluri de lux precum Sheraton si Ramada si restaurantele KFC, Pizza Hut, Hard Rock Cafe, are 49% din actiunile Extra Finance, pachetul majoritar fiind detinut de Dumitru.

Hotararea de radiere a Extra Finance, publicata de BNR:

Hotărâre nr. 2 din 28.feb.2020
Monitorul Oficial, Partea I 216 17.mar.2020
Intrare în vigoare la 17.mar.2020

Hotărârea nr. 2/2020 privind radierea Societăţii IFN EXTRA FINANCE - S.A. din Registrul general şi din Registrul special Instituţii Financiare Nebancare şi, implicit, interzicerea desfăşurării activităţii de creditare

Luând în considerare aspectele consemnate în Nota nr. VI/5/2.238/07.02.2020 privind propunerea de radiere din Registrul general şi din Registrul special Instituţii Financiare Nebancare a Societăţii IFN EXTRA FINANCE - S.A. şi, implicit, interzicerea desfăşurării activităţii de creditare, întocmită în baza constatărilor acţiunii de supraveghere desfăşurate în perioada 11.02- 28.02.2019,

luând act de faptul că Societatea IFN EXTRA FINANCE - S.A. nu a respectat prevederile:

- pct. 85 alin. (2) teza a 2-a, pct. 350 alin. (1) şi pct. 353, coroborate cu prevederile pct. 411 şi 412 din anexa la Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 6/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare;

- pct. 280, coroborate cu prevederile pct. 411 şi 412 din anexa la Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 6/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare;

- pct. 259, 260 şi 261, coroborate cu prevederile pct. 264, 268, 411 şi 412 din anexa la Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 6/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare;

- pct. 183 alin. (8) din anexa la Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 6/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 19 alin. (4) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- precizărilor cu privire la "credite de consum" din anexa nr. 3 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu definiţia creditelor de consum, prevăzută la art. 3 lit. b) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 17/2012 privind unele condiţii de creditare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 62 alin. (1) lit. c) şi lit. d), art. 62 alin. (2) lit. a) şi art. 63 alin. (2) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 75 alin. (1), coroborate cu prevederile definiţiilor de la art. 7 alin. (1) pct. 8-11 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu prevederile lit. d)-f) din anexa nr. 5a şi ale pct. 1 din Nota la anexa nr. 7 la acelaşi regulament;

- paragrafului 3 de la pct. 2 Grupuri şi relaţii speciale subpct. 2.1 Grupuri din Procedura internă privind monitorizarea expunerilor, V02, aprobată conform deciziei Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din 10 august 2017, coroborate cu prevederile art. 7 pct. 14 şi 30 şi ale art. 69 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 68 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 23 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu dispoziţiile art. 2 lit. h) şi m) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2012 privind clasificarea creditelor şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit aplicabil entităţilor supravegheate de Banca Naţională a României, altele decât instituţiile de credit, coroborate cu prevederile anexei nr. 1 la acelaşi regulament;

- art. 17 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2012 privind clasificarea creditelor şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit aplicabil entităţilor supravegheate de Banca Naţională a României, altele decât instituţiile de credit, precum şi prevederile anexei nr. 3 la acelaşi act normativ;

- pct. 3 "Determinarea provizioanelor specifice de risc" paragrafele 8, 12 şi 13 din Norma internă de provizioane, V002, aprobată conform deciziei Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din 10 august 2017;

- art. 17, coroborate cu ale art. 24 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2012 privind clasificarea creditelor şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit aplicabil entităţilor supravegheate de Banca Naţională a României, altele decât instituţiile de credit;

- art. 1 alin. (1) şi (3) şi art. 3 din Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 18/2007 pentru aprobarea modelelor situaţiilor financiare periodice şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, aplicabile instituţiilor financiare nebancare, cu modificările ulterioare, ale cap. II pct. 1 subpct. 1.1 şi 1.2, cap. III pct. 1 paragraful 9 şi pct. 6 - Indicatori de activitate - mod 5090 paragraful "Soldul creditelor afectate de restanţe" din anexa la acelaşi ordin;

- art. 77 lit. a), b) şi e) coroborate cu prevederile art. 78 lit. c) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 36 şi art. 39 alin. (1) lit. h) şi i) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- cap. III.3. "Organizarea controlului intern" paragraful 10 din Politica privind organizarea şi exercitarea controlului intern, aprobată în şedinţa Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din data de 28.03.2017, precum şi ale art. 83 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 90 alin. (1) lit. e) şi alin. (2) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- pct. 4.2.1. "Reguli referitor la întruniri" paragraful 1 din Regulamentul Comitetului de Administrare a Riscurilor, aprobat în şedinţa Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din data de 28.03.2017, precum şi ale art. 81 alin. (2), art. 82 lit. a), c) şi d) şi art. 98 alin. (3) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 105 alin. (1) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- pct. 6.2 "Planificarea auditului" paragrafele 1 şi 2 din Manualul de audit intern din cadrul IFN EXTRA FINANCE - S.A., aprobat în şedinţa Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din data de 28.03.2017, respectiv a prevederilor art. 107 lit. a) şi art. 108 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- paragrafului 1 pct. 1 şi paragrafului 5 din Regulamentul Comitetului de audit, aprobat în şedinţa Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din data de 28.03.2017, precum şi ale art. 18 alin. (1) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 111 alin. (1) şi art. 114 alin. (2) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 17/2012 privind unele condiţii de creditare, cu modificările şi completările ulterioare, ale cap. II.1 "Categoriile de clienţi eligibili pentru finanţare" pct. 12 lit. e) din Norma metodologică nr. 1/2013 privind creditarea persoanelor fizice, aprobată în şedinţa Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din data de 28.02.2013, ale cap. II.1 "Categoriile de clienţi eligibili pentru finanţare" pct. 9 lit. e) din Norma metodologică nr. 1/2009 privind creditarea persoanelor fizice, aprobată în şedinţa Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din data de 27.05.2009, precum şi ale cap. II.1 "Etapele reprezentative în evaluarea şi acordarea creditului" paragraful 2 subparagraful 2 din Norma-cadru de creditare pentru persoane fizice, V04, aprobată în şedinţa Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare din data de 23.11.2017;

- cap. 2 "Propunerea de finanţare" pct. 2.4 lit. A pct. 1, 5 şi 6 din Normele metodologice privind activitatea de creditare/garantare pentru clienţii persoane juridice ale instituţiei financiare nebancare din iunie 2009;

- art. 6 alin. (1) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 17/2012 privind unele condiţii de creditare, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 93 alin. (1) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 12 alin. (1) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 paragraful 5 din Actul constitutiv al instituţiei financiare nebancare, actualizat, sub semnătură privată, din data de 3.11.2016, coroborate cu dispoziţiile art. 2 lit. c) şi g) din Legea nr. 190/1999 privind creditul ipotecar pentru investiţii imobiliare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 18 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 93 alin. (2) lit. a), b) şi e), art. 95 lit. a) -f) şi art. 97 alin. (2) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 51 alin. (2) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 15 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile legislaţiei pieţei de capital privind ofertele publice adresate exclusiv investitorilor calificaţi, respectiv art. 183 alin. (2) şi alin. (3) lit. a) pct. 1 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, în vigoare până la data de 31.03.2017, preluate şi în cadrul Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă la art. 16 alin. (2) şi alin. (3) lit. a) pct. 1, în vigoare începând cu data de 1.04.2017, pentru următoarele fapte:

- înregistrarea eronată în conturi contabile, neînregistrarea integrală şi înregistrarea în contabilitate a garanţiilor primite de la clienţi la altă valoare decât cea prevăzută de documentele justificative;

- înregistrarea eronată în contabilitate a valorii unor creanţe trecute în litigiu;

- înregistrarea eronată în contabilitate a unor creanţe aferente anumitor contracte de credit ipotecar şi de scontare;

- distribuirea de dividende acţionarilor în anii 2017 şi 2018 în condiţiile în care societatea avea înregistrată în contabilitate o pierdere reportată neacoperită;

- nerespectarea modului de calcul al indicatorilor privind criteriile de înscriere în Registrul special;

- includerea în fondurile proprii a unor sume, reprezentând surse împrumutate, fără ca acestea să fie de natura fondurilor/rezervelor şi fără să îndeplinească condiţia referitoare la utilizarea fără restricţii în vederea acoperirii riscurilor sau pierderilor specifice activităţii de creditare;

- calculul şi raportarea eronate ale expunerii agregate şi expunerii mari nete individuale/totale înregistrate faţă de un singur debitor şi faţă de persoanele aflate în relaţii speciale;

- nerespectarea criteriilor de constituire a grupurilor de debitori şi raportarea eronată a grupurilor;

- neaprobarea de către Consiliul de administraţie al instituţiei financiare nebancare a expunerilor mari;

- neclasificarea şi neincluderea în formularul de raportare "Situaţia privind clasificarea expunerilor din credite/credite legate de serviciile de plată şi necesarul de provizioane specifice de risc de credit aferent acestora la data de 31.12.2018" (prevăzut în anexa la Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 4/2012 referitor la raportarea situaţiei privind clasificarea expunerilor din credite/credite legate de serviciile de plată şi necesarul de provizioane specifice de risc de credit aferent acestora, aplicabil entităţilor supravegheate de Banca Naţională a României, altele decât instituţiile de credit) a valorii scrisorilor de garanţie emise de instituţia financiară nebancară;

- nerespectarea corespondenţei dintre criteriile de clasificare (serviciul datoriei şi iniţierea de proceduri de recuperare a creanţelor) şi categoria de clasificare a creditelor, precum şi pentru determinarea eronată a nivelului provizioanelor specifice de risc de credit;

- nerespectarea regulilor interne privind deducerea garanţiilor la calculul expunerilor din principal şi dobândă;

- deducerea din expunerile aferente a doi debitori a aceleiaşi garanţii la valoarea integral;

- raportarea eronată a unor poziţii în situaţiile financiare periodice;

- neconcordanţe între prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare al instituţiei financiare nebancare şi situaţia de fapt din cadrul acestei instituţii;

- necomunicarea către Banca Naţională a României a modificărilor intervenite referitoare la structura Consiliului de administraţie al instituţiei financiare nebancare şi la schimbarea auditorului statutar al acestei instituţii;

- neefectuarea activităţilor de control intern;

- neelaborarea unui program de instruire a personalului şi neparticiparea angajaţilor implicaţi în derularea activităţii de creditare la programe de pregătire profesională de specialitate;

- neîndeplinirea atribuţiilor legale şi statutare de către Comitetul de Administrare a Riscurilor al instituţiei financiare nebancare;

- externalizarea activităţii de audit intern începând cu data de 1.01.2018 şi până la încheierea acţiunii de inspecţie;

- neplanificarea activităţii de audit intern;

- neconstituirea unui Comitet de audit la nivelul instituţiei financiare nebancare;

- acordarea unor finanţări fără analiza capacităţii de rambursare a clienţilor;

- acordarea de finanţări fără analiza bonităţii debitorilor şi fără respectarea criteriilor de eligibilitate prevăzute în cadrul normelor interne;

- emiterea de scrisori de garanţie începând cu luna iulie 2018 în baza unei proceduri interne neaprobate de organele statutare competente din cadrul instituţiei;

- acordarea de credite ipotecare, fără respectarea obiectului de activitate şi a nivelului necesar al capitalului social minim (echivalentul în lei al sumei de 3.000.000 euro) pentru desfăşurarea acestei activităţi, IFN EXTRA FINANCE - S.A. având un capital social de 5.551.960 lei la data verificării;

- acordarea de credite garantate de unul dintre administratori/directorul general al instituţiei financiare nebancare, fără verificarea capacităţii de rambursare a clienţilor, a garanţilor şi a destinaţiei creditelor;

- redactarea echivocă a documentelor contractuale, având în vedere clauzele unor acte adiţionale la contracte de credit, conform cărora debitele se achită de către clienţi în tranşe aleatorii;

- emiterea de obligaţiuni fără apelarea la un intermediar autorizat să presteze servicii şi activităţi de investiţii, îndreptăţit să califice drept investitori calificaţi persoanele fizice şi juridice,
având în vedere cele de mai sus, în conformitate cu dispoziţiile art. 58 coroborat cu art. 59 alin. (1) lit. a) şi alin. (2) lit. e) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 59 alin. (6) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Parlamentului României nr. 19/2019 pentru numirea Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,

Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în şedinţa din data de 19 februarie 2020, h o t ă r ă ş t e:

Art. 1. - Se radiază din Registrul general şi din Registrul special Instituţii Financiare Nebancare Societatea IFN EXTRA FINANCE - S.A., cu sediul social în Bucureşti, sectorul 1, strada Pictor Barbu Iscovescu nr. 19, parter, et. 1 şi et. 2, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului cu nr. J40/1701/2009, având codul unic de înregistrare 25088971, înscrisă în Registrul general Instituţii Financiare Nebancare ţinut la Banca Naţională a României la secţiunea k) "Activităţi multiple de creditare" cu nr. RG-PJR-41-110259/11.06.2009 şi în Registrul Special Instituţii Financiare Nebancare sub nr. RS-PJR-41-110076/20.06.2017 şi, implicit, se interzice acestei societăţi desfăşurarea activităţii de creditare.

Art. 2. - Societatea IFN EXTRA FINANCE - S.A. are drept de contestaţie la Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României în termen de 15 zile de la data comunicării prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile art. 60 din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Prezenta hotărâre îşi produce efectele începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucureşti, 28 februarie 2020.
Nr. 2.

 

Taguri: Banca Nationala a Romaniei (BNR)  National Bank of Romania (NBR)  credite IFN  Institutii Financiare Nebancare (IFN)  

Comentarii

Focsa
Rate
si practic acum ce se intampla cu cei ce mai au rate la ei?



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum amana bancile ratele la credite, inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei Guvernului

Aproape toate bancile, 13, mai exact, au anuntat masuri de amanare a ratelor la creditele populatiei, iar sapte banci si pentru firme, pentru a putea face fata crizei pandemiei coronavirusului COVID-19. Majoritatea bancilor sunt dispuse sa suspende ratele timp de pana la trei luni, doua detalii

Guvernul a decis cine si cum poate amana ratele la credite, pe maxim 9 luni: doar cei afectati de criza coronavirus, nu toata lumea; de fapt, doar o treime din rata se amana, restul fiind dobanda, care se plateste ulterior si rata creste

Amanarea ratelor la credite se va putea face atat la banci, cat si la IFN-uri si firmele de leasing, doar de persoanele fizice, PFA-urile si IMM-urile ale caror venituri sunt afectate direct sau indirect de criza coronavirusului COVID-10, nu de toata lumea, pe o perioada de maxim noua luni, prin detalii

BNR ne asigura ca toate bancile si IFN-urile, precum si Guvernul, pot decide fara probleme amanarea ratelor la credite pentru cei afectati de criza COVID-19

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat ca toate bancile si IFN-urile pot lua masura amanarii ratelor la credite pentru clientii afectati de criza coronavirusului COVID-19, iar Guvernul poate adopta un moratoriu pentru credite, in care poate include masuri suplimentare, precum subventionarea detalii

BNR adopta masuri de urgenta pentru criza COVID-19, mult mai ample decat cele luate in timpul crizei financiare din 2008: scade dobanda si injecteaza bani in piata, lansand in premiera un program de relaxare cantitativa, prin achizitia de titluri de stat

Banca Nationala a Romaniei a luat astazi, intr-o sedinta de urgenta, masuri pentru combaterea crizei coronavirusului COVID-19 mult mai ample decat cele adoptate la izbucnirea crizei financiare din 2008. Astfel, a fost redusa dobanda de politica monetara cu o jumatate de punct, la fel cum detalii

Ultimele Comentarii