BANCI | Stirea Zilei

BCR si ING anunta un nou incident: Raiffeisen le-a dublat clientilor tranzactiile cu carduri (actualizat)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-02-02 11:31

Banca Comerciala Romana (BCR) si ING Bank au anuntat aparitia unui nou incident cu privire la tranzactiile clientilor cu cardurile, si anume dublarea acestora, ceea ce inseamna ca li s-au luat de doua ori banii din cont pentru aceeasi plata sau retragere de bani.

Este vorba doar de platile facute in 29 si 30 ianuarie, la POS-urile si retragerile de bani de la ATM-urile unei anumite banci, pe care care cele doua banci nu o nominalizeaza. Ulterior am descoperit ca e vorba de Raiffeisen (vezi actualizarea, mai jos).

Cele doua banci spun, pe Facebook (vezi foto), ca incidentul nu a fost cauzat de ele ci de banca la care s-au facut tranzactiile cu cardul, ING precizand ca aceasta a trimis eronat fisierul de plati spre decontare.

Un client ING s-a plans ca i s-a dublat plata facuta la un magazin Selgros, care are POS-uri Raiffeisen, aceasta fiind probabil cea vinovata pentru incident.

Alte banci mari, precum Banca Transilvania, BRD sau Raiffeisen, nu au anuntat pana acum daca au aceeasi problema ca BCR si ING.

Anuntul ING:

"Din motive ce nu țin de ING o parte dintre clienții noștri ce au realizat tranzacții cu cardul la terminalele (POS/ATM) altei bănci în data de 30.01.2020 este posibil să vadă dublate sumele transmise spre debitare. ING a primit spre procesare fișierul de plăți în mod eronat. Lucrăm împreună cu părțile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp. Avem confirmarea că reversarea se va realiza în 1-2 zile."

Clientii ING au reactionat negativ la anuntul ING:

"De pe o zi la alta involuție... servicii mai proaste și mai scumpe. La persoane juridice nu mai sunteți în avantaj, acum sa vedem cât mai tine și la fizice."

"Nu sunteți în stare sa va perfecționati... Deja nu este prima data când aveți aceasta eroare și nu sunteți în stare sa o reparati."

Un client ING s-a plans ca dureaza prea mult, 2 zile, pana cand ING spune ca-i va da banii inapoi:

"Mi se pare de o nesimțire ieșită din comun ca atunci când sun la centrală sa mi se închidă telefonul in nas și să-mi spună ca nu stau in drum de acei bani. Nu este prima oară când mi s-a retras bani din cont iar ei sa te pună doar sa aștepți. Ce fac dacă eu am nevoie de bani acum și nu am nici un ban in cont? Au un tupeu fantastic sunt de o NESIMȚIRE maxima. Departamentul care trebuie sa remedieze problema sunt liberi ca doar este duminica iar tranzacțiile au fost din data de 30.01.2020 adică joi intr-o zi lucrătoare. MINT ca ar remedia in 2 zile lucrătoare, pana atunci ce face omul se împrumuta de bani pana gasesc ei soluții? Ce faci dacă ai scadentă la rata la începutul lunii și nu ai bani in cont? Normal îți ia penalitate pentru fiecare zi depașită . Sa va fie RUSINEEEEE ING".

ING a raspuns ca dureaza 2 zile reversarea banilor in cont pentru ca "asteptam un nou fisier cu returnarea acestor sume."

ING a mai patit-o o data

ING a mai avut o problema asemanatoare, in octombrie 2018, cand le-a dublat tranzactiile cu cardul unui numar de 200.000 de clienti, incident in urma caruia banca a fost amendata de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu 80.000 de euro pentru ca a incalcat Regulamentul european privind protectia datelor personale (RGPD), cunoscut si ca GDPR.

Motivul sanctiunii a fost acela ca banca nu si-a asigurat sistemele IT de plati cu cardul, astfel incat dublarea platilor sa fie prevenita. Ceea ce probabil ca banca nu a facut nici acum. (vezi aici detalii)

Anuntul BCR:

"Ca urmare a unor motive independente de BCR, e posibil ca unii dintre clienții noștri care au realizat, pe 30 ianuarie, tranzacții cu cardul la terminalele (POS/ATM) altei bănci să vadă dublate sumele plătite.

BCR lucrează împreună cu părțile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp, operațiune care se va realiza în următoarele 48 de ore."

Atentie la clickbait si blocarea aplicatiilor bancilor!

Acest anunt se preteaza perfect pentru stiri tip clickbait publicate de site-uri gen Capital.ro sau ZF.ro si promovate fara discernamant de Google.

Stirea clickbait ar putea suna astfel: "Alarma pentru toti clientii bancilor! Verificati rapid cati bani mai aveti in cont, pentru ca veti avea mari surprize. Iata ce s-a intamplat!"

Insa talentul acestor site-uri la producerea unor astfel de titluri este cu siguranta mult mai dezvoltat si exersat.

Daca vom vedea mai multe astfel de titluri, iar daca robotii Google isi vor face ca pana acum treaba si vor promova puternic astfel de stiri, atunci ING si BCR s-ar putea confrunta iar cu blocarea aplicatiilor, in urma asaltului clientilor alarmati de stirile populiste.

ACTUALIZARE

Raiffeisen a recunoscut, ulterior, ca ea este cea care a provocat incidentul.

La peste doua ore dupa dezvaluirile BCR si ING, Raiffeisen a venit cu urmatoarea postare, pe Facebook:

"Din cauza unei erori tehnice, unele dintre tranzacțiile efectuate de către clienți ai altor bănci la terminale Raiffeisen Bank în data de 30.01.2020 sau în data de 29.01.2020 au fost procesate de două ori. Lucrăm, împreună cu procesatorul de plăți, pentru remedierea situației în cel mai scurt timp posibil. Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru neplăcerile create!"

Reprezentantii ING au precizat, pentru Bancherul.ro, ca din cauza unor procese de decontare impuse de procesatorii de carduri Visa si Mastercard, bancile sunt obligate sa aprobe (deconteze) tranzactiile cu carduri primite de la acceptatorii platilor (Raiffeisen, in cazul de fata), fara sa le mai verifice, chiar daca acestea sunt gresite, cum s-a intamplat acum.

De aceea, astfel de erori se pot corecta doar la initiativa bancii de la care a pornit problema, adica Raiffeisen.

Acest incident impune revizuirea procedurilor Visa si Mastercard, astfel incat problema sa nu se mai repete.

In acelasi timp, Raiffeisen ar trebui sanctionata pentru provocarea incidentului iar autoritatile ar trebui sa-i impuna imbunatatirea procedurilor privind platile.

BCR s-a razgandit: returneaza imediat banii clientilor, nu "in cel mai scurt timp", adica 2 zile

Daca in anuntul initial (vezi mai jos), BCR spunea ca "lucrează împreună cu părțile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp, operațiune care se va realiza în următoarele 48 de ore", intre timp banca s-a razgandit.

"Cel mai scurt timp" nu mai inseamna acum 2 zile, ci imediat, cum e si normal, de altfel:

"Pentru a veni in sprijinul vostru, cei carora vi s-au dublat tranzactiile la operatiunile cu cardul efectuate pe 29 si 30 ianuarie la terminalele (POS/ATM) altor banci, am decis sa returnam sumele pe contul vostru inainte de a reglementa situatia cu procesatorii de plati.

E important sa nu fiti afectati de sincopele tehnice ce mai pot surveni in relatia dintre banci, uneori independent de noi.

BCR va deconta ulterior, in urmatoarele 48 de ore, sumele dublate.

Pentru detalii suplimentare, puteți apela Contact Center BCR la *2227."

Asteptam si replica ING, precum si reactiile altor banci.

BRD anunta si ea incidentul

BRD devine a treia banca, dupa ING si BCR, care anunta incidentul provocat de Raiffeisen, care a dublat platile cu cardurile la POS-urile si ATM-urile proprii.

BRD spune ca va returna banii clientilor in maxim 24 de ore, nu imediat, ca BCR:

"Din motive tehnice independente de BRD și care au același impact asupra mai multor actori ai pieței, este posibil ca unele dintre sumele aferente tranzacțiilor realizate de clienții cu carduri BRD la ATM-urile sau POS-urile altor bănci în zilele de 29, 30 si 31 ianuarie să fi fost plătite de două ori. Sumele vor fi returnate în conturi, în cadrul unui proces automatizat, în maximum 48 de ore. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă vom ține la curent în legătură cu finalizarea reglementării acestei situații. Pentru urgențe, vă rugăm să apelați centrul de contact al BRD, la 021 3026161 (apelabil din orice rețea), 0800 803803 (TelVerde apelabil din rețeaua Telekom fix) sau *BANCA (număr cu tarif normal, apelabil din rețelele Orange, Vodafone, Telekom mobil și Digi Mobil)."

BRD a revenit cu un update, marti, 4 februarie, in care anunta ca a restituit banii clientilor afectati, dupa 5 zile de la producerea incidentului.

"Toate sumele aferente unor tranzactii dublate au fost reversate si sunt acum disponibile in ocnturile clientilor nostri."

Si Alpha Bank a anuntat pe Facebook problema creata de Raiffeisen Bank.

Banca spune ca va returna sumele clientilor "in cel mai scurt timp", nu in maxim 48 de ore, ca in cazul ING si BRD.

Anuntul Alpha Bank:

"Din motive tehnice independente de Alpha Bank Romania și care au același impact asupra mai multor banci, este posibil ca unele dintre sumele aferente tranzacțiilor realizate de clienții cu carduri Alpha Bank la ATM-urile sau POS-urile altor bănci în zilele de 29, 30 ianuarie să apara dublate. Sumele vor fi returnate în conturi, în cadrul unui proces automatizat, în cel mai scurt timp. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă vom ține la curent în legătură cu finalizarea reglementării acestei situații."

ING a anuntat marti, 4 februarie, ca situatia a fost remediata, dupa 5 zile de la producerea incidentului.

Raiffeisen nu a mai revenit cu nicio actualizare privind rezolvarea problemei si nici nu a raspuns la intrebarile Bancherul.ro.

Nici Mastercard nu a raspuns la intrebarile trimise de Bancherul.ro privind acest incident.

(stire in curs de actualizare)

Taguri: BRD Groupe Societe Generale  ING  Raiffeisen Bank  probleme functionare carduri  probleme functionare aplicatie mobile banking  MasterCard  Banca Comerciala Romana (BCR)  Alpha Bank  reclamatie Raiffeisen Bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum amana bancile ratele la credite, inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei Guvernului

Aproape toate bancile, 13, mai exact, au anuntat masuri de amanare a ratelor la creditele populatiei, iar sapte banci si pentru firme, pentru a putea face fata crizei pandemiei coronavirusului COVID-19. Majoritatea bancilor sunt dispuse sa suspende ratele timp de pana la trei luni, doua detalii

Guvernul a decis cine si cum poate amana ratele la credite, pe maxim 9 luni: doar cei afectati de criza coronavirus, nu toata lumea; de fapt, doar o treime din rata se amana, restul fiind dobanda, care se plateste ulterior si rata creste

Amanarea ratelor la credite se va putea face atat la banci, cat si la IFN-uri si firmele de leasing, doar de persoanele fizice, PFA-urile si IMM-urile ale caror venituri sunt afectate direct sau indirect de criza coronavirusului COVID-10, nu de toata lumea, pe o perioada de maxim noua luni, prin detalii

BNR ne asigura ca toate bancile si IFN-urile, precum si Guvernul, pot decide fara probleme amanarea ratelor la credite pentru cei afectati de criza COVID-19

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat ca toate bancile si IFN-urile pot lua masura amanarii ratelor la credite pentru clientii afectati de criza coronavirusului COVID-19, iar Guvernul poate adopta un moratoriu pentru credite, in care poate include masuri suplimentare, precum subventionarea detalii

BNR adopta masuri de urgenta pentru criza COVID-19, mult mai ample decat cele luate in timpul crizei financiare din 2008: scade dobanda si injecteaza bani in piata, lansand in premiera un program de relaxare cantitativa, prin achizitia de titluri de stat

Banca Nationala a Romaniei a luat astazi, intr-o sedinta de urgenta, masuri pentru combaterea crizei coronavirusului COVID-19 mult mai ample decat cele adoptate la izbucnirea crizei financiare din 2008. Astfel, a fost redusa dobanda de politica monetara cu o jumatate de punct, la fel cum detalii

Ultimele Comentarii