BANCI | Stirea Zilei

Cum sunt jefuiti utilizatorii de carduri la bancomatele Euronet

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-09-05 20:12

Euronet este o firma americana care detine bancomate in toata lumea, inclusiv in Romania, unde are o retea de 500 de ATM-uri, la care pot fi utilizate cardurile bancare pentru retrageri de numerar.

Insa atunci cand folosesti un card emis intr-o anumita tara, de exemplu Romania, la un bancomat Euronet din alta tara, precum Grecia, procesul de retragere a unei sume de bani de pe card are o capcana prin care utilizarii cardurilor sunt taxati exagerat de mult pentru un serviciu infim, denumit de firma "serviciu cu valoare adaugata".

Valoarea adaugata a acestui serviciu, denumit "Dynamic Currency Conversion" (conversie valutara dinamica) este catalogata, de fapt, un jaf, de catre utilizatorii de carduri, intrucat are un cost foarte ridicat, care ofera un beneficiu minuscul, respectiv afisarea sumei de bani in moneda locala (leul, in exemplul nostru) care va fi retrasa de pe cardul in lei, cand folosesti cardul in alta tara (Grecia) pentru retragerea unei sume in euro.

Iata plangerea unui utilizator de card la Reclamatiibanci.ro:

"Mi s-a intamplat ca in Grecia sa am nevoie de cash si singurul atm apropiat era unul euronet.

Cardul meu este in euro, aveam euro pe el (normal), l-am folosit in Germania, Belgia, Olanda etc si nu mi s-a luat comision, asa cum aveam contract cu Unicredit.

Am introdus cardul in bancomat si nu m-a interesat ce scrie pe ecran, eu stiind ca am 0 comision, am primit cei 200 euro solicitati si surpriza: comision de 33 euro la retragere!

Cum au procedat talharii de la Euronet Grecia: mi-au facut schimb valutar din euro in lei, apoi din lei in euro si mi-au eliberat banii..." (vezi aici detalii)

Un alt cititor spune ca a pierdut 40 de euro dupa ce a folosit un card Mastercard emis de o banca din Italia la un bancomat BCR (vezi aici detalii).

Concret, dupa ce introduci cardul in lei intr-un bancomat Euronet din alta tara, iti apar doua mesaje (vezi foto):

1. Withdrawal without conversion (retragere fara conversie), care afiseaza suma de bani in euro (moneda locala) care va fi retrasa de pe card, la schimbul valutar Visa/Mastercard sau al bancii emitente a cardului.

2. Withdrawal with conversion (retragere cu conversie), care afiseaza suma in lei (moneda cardului) corespunzatoare celor 10 euro retrasi, la un curs de schimb valutar foarte dezavantajos practicat de Euronet sau la un comision foarte mare, aceasta fiind conversia valutara dinamica (Dynamic Currency Conversion).

Ba chiar este posibil ca la unele bancomate Euronet sa fie selectata automat optiunea de retragere in moneda locala, asadar conversia valutara dinamica, ceea ce reprezinta un abuz.

Euronet descrie acest serviciu ca fiind un "beneficiu pentru clienti de a sti exact ce suma va fi retrasa din contul bancar in momentul tranzactiei". (vezi foto)

De fapt, serviciul in sine de conversie valutara dinamica poate fi considerat un abuz, o metoda de a jefui lumea, intrucat nu este altceva decat afisarea unei informatii (valoarea in moneda cardului a sumei retrasa in euro sau alta moneda) care, de fapt, ar trebui furnizata gratuit si obligatoriu de catre bancomate.

Utilizatorii de carduri trebuie sa stie, cand folosesc un card la un bancomat sau alt dispozitiv, ce suma au pe card si cati bani vor fi retrasi, atat in moneda locala, cat si in cea a cardului.

Autoritatile de supraveghere si de protectia consumatorilor din Romania si din Europa ar trebui sa reactioneze la aceasta problema.

Bancile si organizatiile de carduri Visa si Mastercard ar trebui, de asemenea, sa ceara Euronet retragerea respectivului serviciu.

 

Taguri: Protectia Consumatorului  Reclamatiibanci.ro  Educatie financiara  

Comentarii

Iulian
Rata de conversie oferita de ei este o hotie, nu serviciul
Consider ca acest articol nu este bine explicat/documentat. In primul rand ca nu sunt doar bancomatele de la Euronet, ci si la BCR si la alte banci este fix la fel. In al doilea rand, serviciul de conversie valutara dinamica nu este doar afisarea unei informatii (valoarea in moneda cardului a sumei retrasa in euro sau alta moneda) asa cum scrie in articol. Consider ca ea a fost conceputa intr-o perioada in care bancile practicau niste rate de conversie foarte proaste si pe deasupra aveau si un comision mare de extragere numerar in alta moneda Eu de exemplu am avut un asemenea card in EURO in 2010 care imi lua 10% comision, minim 10€. Deci daca as fi ridicat echivalentul a 20€ la cursul BNR in RON, banca imi lua din cont cca 32€ (10€ comision si din cauza curusului prost 22€ pentru suma retrasa). Cu sistemul de conversie valutara mi se trageau din cont doar 25€ (cursul mai prost oferit de administratorul bancomatului).



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Care sunt bancile cu cele mai mici dobanzi la un credit de nevoi personale?

Banca Transilvania ramane si in aceasta luna banca la care gasim cele mai mici dobanzi pentru un credit de nevoi personale dintre cele 23 de oferte de astfel de imprumuturi acordate de un numar de 13 banci, conform topului realizat de Bancherul.ro. Clasamentul a detalii

Indicatorii sistemului bancar in T1 2021: profit record, tot mai multe credite si depozite, unitati teritoriale si angajati in continua scadere

Sistemul bancar romanesc, format din 34 de institutii de credit (24 de banci si cooperativa de credit Creditcoop), a obtinut in primul trimestru (T1) din 2021 un profit net de 1,887 miliarde lei, mai mare cu 17%, echivalentul a 227 milioane lei, fata de acelasi interval al anului detalii

Profit record al sistemului bancar in T1 2021

Sistemul bancar romanesc, format din 34 de institutii de credit, a realizat in primul trimestru (T1) din 2021 un profit net record de aproximativ 1,9 miliarde lei, conform datelor publicate de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Comparativ, in aceeasi perioada a anului trecut castigul a detalii

“Amanarea ratelor nu este o piedica pentru gasirea unor noi solutii pentru clienti, prin negociere” - Interviu cu Vladimir Kalinov, vicepresedinte Raiffeisen Bank

Relația dintre bancă și client este asemănătoare cu relația dintre un pacient și doctor sau între un client și un avocat, este de părere Vladimir Kalinov, care vorbește despre rolul CSALB și al educației în această relație: “Dacă nu se spun toate detaliile detalii

 



 

Ultimele Comentarii