IFN | Stirea Zilei

IFN-urile care acorda credite online incalca legea, aplicand dobanzi penalizatoare de 500% pe an

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-12-02 08:28

IFN-urile care acorda imprumuturi online aplica dobanzi penalizatoare pentru intarzierile la rambursarea banilor de 1,2%-1,5% pe zi, adica peste 500% pe an, fata de maxim 3% pe an cat este permis de lege.

Astfel, conform OUG 50/2010, "rata dobânzii penalizatoare se calculează pe bază de procent fix, ce nu poate fi mai mare de trei puncte procentuale, care se adaugă la rata dobânzii curente şi se aplică la principalul restant.”

Insa IFN-urile care acorda credite online, de regula pe perioade de pana la 30 de zile, nu respecta legea ci aplica dobanzi penalizatoare la nivelul dobanzii percepute pentru imprumut, adica in jurul a 1%-1,5% pentru fiecare zi de intarziere la achitarea imprumutului, ceea ce inseamna peste 500% pe an, fata de maxim 3% cat este limita legala.

De exemplu, Viva Credit, al carei sef, Ionut Stan, este si presedintele Patronatului Creditului IFN, practica in prezent o dobanda penalizatoare de 1,2% pe zi, identica cu cea perceputa pentru acordarea creditelor online.

Si asta in ciuda faptului ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a amendat unele IFN-uri pentru acest motiv si le-a cerut sa inceteze sa mai practice respectivele dobanzi penalizatoare ridicate, considerate a fi o practica comerciala incorecta.

Astfel, ANPC a emis inca din luna martie a acestui an un Ordin prin care a amendat Ocean Credit, un IFN care acorda credite online, cu suma minima permisa de lege, adica 20.000 de lei, fata de maximul de 100.000 de lei, pentru ca a perceput unui client o dobanda penalizatoare pentru intarzierile la rambursarea imprumutului de 1,5% pe zi, adica peste 500% pe an, cu toate ca legea (OUG 50/2010) interzice bancilor si IFN-urilor sa aplice penalitati mai mari de 3% pe an.

Persoana care a facut reclamatie la ANPC a imprumutat de la Ocean Credit o suma de 900 de lei pe 30 de zile, ceea ce inseamna un cost al creditului de 253 de lei, conform informatiilor din prezent de pe site-ul firmei (www.oceancredit.ro). Astfel ca in total, el a trebuit sa ramburseze dupa 30 de zile suma de 1.153 de lei.

Pe site-ul Ocean Credit nu se afiseaza si dobanda (DAE) aferenta acestui credit, in jur de 3.000% pe an, ceea ce este o alta practica incorecta fata de consumatori, pe care ANPC ar trebui de asemenea sa o sanctioneze.

De fapt, respectiva persoana a contractat de la Ocean Credit nu mai putin de 7 credite, probabil pentru ca nu a putut achita primul credit, astfel ca l-a prelungit cu cate o luna, termenul maxim de acordare a acestor tipuri de imprumuturi, in urmatoarele sase luni.

Problema este ca, in cazul prelungirii perioadei de rambursare a imprumutului, Ocean Credit l-a pus pe client sa achite un comision fix de 135 de lei in cazul prelungirii creditului cu 15 zile sau de 270 pentru 30 de zile, costuri suplimentare pentru care IFN-ul a fost, de asemenea, amendat, dar numai cu 5.000 de lei.

Insa ceea ce l-a determinat pe clientul Ocean Credit sa reclame IFN-ul la ANPC a fost dobanda penalizatoare de 1,5% pe zi, care i-a majorat suma de rambursat la 1.880 de lei, cu peste 700 de lei mai mult decat avea de achitat initial.

Dupa prelungirea creditului de sapte ori, Ocean Credit nu a mai acceptat noi intarzieri, astfel ca i-a propus clientului un angajament de plata a datoriei in trei transe in valoare de peste 600 de lei, prea mari pentru a putea fi achitate, din cauza penalizarilor.

Motiv pentru care ANPC a sanctionat Ocean Credit si i-a cerut, totodata, sa inceteze aceasta practica incorecta, adica taxarea clientilor pentru prelungirea perioadei de creditare si perceperea de dobanzi penalizatoare foarte mari.

Ocean Credit nu a fost de acord si a contestat in justitie ordinul ANPC, insa a pierdut procesul, la Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, judecatorii fiind de acord in totalitate cu ANPC. Cu toate acestea, decizia nefiind definitiva, IFN-ul a facut apel la Tribunalul Bucuresti, care va emite o decizie definitiva in acest caz.

Taguri: procese  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  Viva Credit  Ocean Credit  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Care sunt cele mai bune carduri de credit?

Pentru alegerea celui mai bun card de credit furnizat de banci, trebuie sa luam in calcul mai multe criterii, cele mai importante fiind, fireste, dobanda si comisioanele, precum si programele de plata in rate fara dobanda si bonusurile/reducerile oferite la plata cumparaturilor din magazinele detalii

Darea in plata: de ce este mai avantajoasa negocierea prin CSALB decat un proces in instanta

O instanta de judecata a respins, recent, cererea clientului unei banci pentru echilibrarea contractului de credit in baza legii privind darea in plata, intrucat cursul francului elvetian (CHF) fata de leu a crescut cu doar 50%, nu cu 52%, cum prevede Legea 77/2016. Decizia Judecatoriei detalii

Ce reclamatii au clientii bancilor si IFN-urilor

Cele mai multe reclamatii la adresa bancilor si IFN-urilor primite pe site-urile Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro si Ghiseulbancar.ro in saptamana 4-10 octombrie s-au referit la probleme in utilizarea aplicatiilor de mobile banking, raportarea restantelor la Biroul de Credit si detalii

BNR urca dobanda la 1,5%, contrar asteptarilor

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a majorat dobanda de politica monetara cu un sfert de punct, se la 1,25% la 1,50%, contrar asteptarilor analistilor, care anticipau mentinerea ratei de referinta.
Economistul BCR, Ciprian Dascalu, considera ca BNR va amana in sedinta de astazi noul ciclu de crestere a dobanzii de referinta, din cauza recrudescentei epidemiei coronavirusului, valul patru fiind mai grav decat cele mai pesimiste asteptari. Comunicatul BNR: Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară
05.10.2021 "Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 5 octombrie 2021, a hotărât următoarele: - majorarea ratei detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • mda

    Și pensionarii pe care i-au atras până acum ce o să facă? Se muta la o alta ... detalii

  • BT pay

    Exact aceiasi problema ca dl Ionescu si dna Jeni am si eu. Daca aveti o solutie va rog? Multumesc ... detalii

  • YOU BRD

    Aplicatia MY BRD este inca functionala, o puteti reinstala din Google Play, App Store sau Windows ... detalii

  • YOU BRD

    Foarte proasta aplicatia.O vreau pe cea veche.Cum pot sa o reinstalez pe cea ... detalii

  • Buna ziua!

    Am instalat bt pay, am introdus numele și nr de telefon, îmi vine mesajul de confirmare prin SMS ... detalii