ING system failure | Stirea Zilei

Incidentul de la ING, care a afectat peste noua ore sistemul informatic al bancii, ramane un secret bancar

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-01-11 19:48

Toate bancile romanesti au sedii secundare de procesare a bazelor de date (data center) situate in locatii diferite de cele in care-si desfasoara activitatea principala, astfel incat, in situatii de catastrofe naturale sau alte accidende grave, precum incendii sau inundatii, sa-si poata contina activitatea de procesare a serviciilor financiare oferite populatiei si firmelor, in special cele de plati cu cardul sau prin internet.

“Toate instituțiile de credit au sedii secundare sau (un singur caz) aranjamente pentru a folosi un sediu secundar al altei instituții de credit”, a precizat Banca Nationala a Romaniei (BNR), pentru Bancherul.ro.

Insa doar existenta unui data center cu redundanta geografica nu ofera siguranta ca o banca isi poate continua activitatea neintrerupt in cazul unui incident intervenit la data center-ul principal, dupa cum am vazut in cazul ING Bank din 10 septembrie 2016, cand sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de peste noua ore, din cauza afectarii servererelor de la centrul de date, dupa efectuarea unor teste de stingere a incendiului cu gaz inert. (vezi aici detalii)

“ING Bank dispune de un sediu secundar pentru procesare, aflat în proprietatea sa. Sediul secundar este funcțional, este dotat corespunzător și este situat în altă locație decât sediul principal”, precizeaza BNR, care mai adauga:

“Deficiențele ce au condus la apariția incidentului la ING Bank au fost identificate prin controlul efectuat de BNR, însă aceste informații nu sunt destinate publicării, intrând sub incidența secretului profesional, conform art. 52 din legea privind Statutul BNR nr 312/2004.”

BNR a precizat anterior pentru Bancherul.ro ca incidentul s-a produs in cursul unui test al soluției de stingere a incendiilor cu gaz de la centrul de date secundar al ING Bank. In urma controlului la ING, banca a fost amendata cu maximul prevazut de lege, 5.000 de lei, “pentru deficiențe în managementul riscului și pentru nefuncționarea sediului secundar”.

De unde deducem ca problema ING a fost cauzata de incidentul de la sediul secundar al bancii, care a afectat baza de date ale clientilor. Ceea ce este destul de ciudat, intrucat in mod normal in sediul secundar ar trebui sa existe doar o replica, un back-up al bazei de date din sediul principal, care in mod normal nu ar trebui sa afecteze activitatea din sediul principal.

Incidentul de la ING ramane, asadar, o enigma, mai degraba un secret bancar pentru public.

BNR a mai precizat ca “a fost transmisă o atenționare către toate instituțiile de credit și către operatorii sistemelor de plăți și decontare din România, prin care aceștia au fost informați asupra faptului că anumite soluții de stingere a incendiilor cu gaz inert pot conduce la defecțiuni foarte grave ale sistemelor de stocare a datelor, fiind recomandată folosirea unor soluții alternative de stingere a incendiilor până la verificarea acestor instalații și, dacă este necesar, implementarea unor soluții tehnice adecvate.” (vezi aici detalii)

Taguri: ING Bank  Banca Nationala a Romaniei (BNR)  plati online  reclamatie Provident  comision POS  Vodafone  internet banking  mobile banking  plati  imprumut  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Care banci au cele mai mari dobanzi la depozitele in lei pentru populatie?

Cele mai mari dobanzi pentru depozitele in lei la termen de un an pentru populatie sunt la TBI Bank - 8%, First Bank - 5,65% si Intesa - 5,25%, conform topului realizat de Bancherul.ro. (vezi foto) Un grup de mai multe banci practica la acelasi termen detalii

Banca iti da umbrela cand e soare si ti-o ia cand ploua este o zicala care nu se mai aplica in Romania, spune Roxana Maria Hidan, OTP Bank

"Banca este un partener pe care dacă știi să îl folosești, îți este de ajutor fix când ai mai mare nevoie!" „Ideal ar fi ca, în secunda în care consumatorul nu mai poate să ramburseze creditul, să vină detalii

Virginia Otel, Garanti BBVA: este in interesul bancii sa gaseasca solutii pentru consumatorii cu probleme

- “O soluție negociată prelungește ciclul de viață al relației dintre consumator și bancă.” - „Nu este în interesul băncii să nu găsească soluții pentru consumatorii cu probleme, nu ne dorim să ajungem la executări detalii

Kalinov, Raiffeisen Bank: „Recomand dobanzile fixe. Chiar daca rata variabila va scadea, clientii nu pierd, ci castiga siguranta!”

Vladimir Kalinov - vicepreședintele Raiffeisen Bank, în dialog cu Liviu Fenoghen - directorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și Cătălin Bălan - comunicator. “Îi vom detalii

 



 

Ultimele Comentarii