TEHNOLOGII BANCARE | Opinie

Cosmin Vladimirescu, seful Mastercard, despre legea cash-back: este un sprijin real pentru persoanele din mediul rural si are un efect extraordinar pentru incluziunea financiara

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-10-30 19:49

"Salutăm adoptarea legii cash-back de către Parlamentul României și suntem convinși că acest proiect va contribui la creșterea fiscalizării, cu precădere în zona rurală unde nivelul economiei gri e încă foarte ridicat", spune Cosmin Vladimirescu, General Manager, Romania, Mastercard.

Este vorba de Legea pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, aprobata de Parlament in 25 octombrie 2016, care va intra in vigoare din 1 ianuarie 2017.

Legea obliga comerciantii cu cifre de afaceri de peste 10.000 de euro anual sa-si instaleze POS-uri pentru platile cu cardul, la care se va putea retrage si numerar (cash-back), ca de la bancomate. (vezi aici prevederile legii)

Seful MasterCard mai precizeaza urmatoarele:

- Mastercard a susținut de la început inițiativa, este un sprijin real pentru persoanele din mediul rural, unde acceptarea și infrastructura de ATM-uri sunt foarte puțin dezvoltate.

- În România, avem peste 11.000 de bancomate și aproape 150.000 de terminale POS, astfel că beneficiul pentru populație reprezintă, de fapt, multiplicarea acestei rețele de mai mult de 10 ori. Iar costurile dezvoltării infrastructurii de POS-uri sunt semnificativ mai mici decât în cazul ATM-urilor (100-200 euro vs. 10-20,000 euro).

- În plus, toți angajații care primesc tichete de masă electronice vor putea să le folosească de asemenea acasă, în localitatea lor, contribuind și la dezvoltarea economiei locale.

- De aceea, nivelul următor și firesc este să diversificăm produsele de plată astfel încât să adresăm nevoile acestor noi comunități în care, în final, putem intra și dezvolta soluții personalizate.

- Aici mă gândesc în primul rând la includerea financiară a beneficiarilor de ajutoare sociale. Este o evoluție naturală către digitalizare, în direcția trendului global, și avem deja exemple de succes în alte piețe în ceea ce privește cardurile sociale ca metodă esențială în incluziunea financiară a comunităților nebancarizate: Italia, Rusia, Africa de Sud.

- Suntem într-un moment bun, în care măsurile luate de autorități în direcția aceasta, a reorganizării și eficientizării sistemului de acordare de beneficii, pot fi susținute prin know-how privat pe partea de soluții concrete, tehnice.

- E evident că, în România, tranziția de la plătile în numerar la cele electronice este încă la început în comunitățile preponderent nebancarizate, în special în mediul rural.

- De aici și nevoia de acces la cash, dar în mod gradual, cu un prag sustenabil pentru activitățile curente, încurajând o conștientizare pas cu pas a beneficiilor plăților cu cardul.

- Mai mult, faptul ca acest proiect impactează o pondere semnificativă de comercianți, cu minimum 10,000 Euro cifra de afaceri anual, are un efect extraordinar în ceea ce privește incluziunea financiară.

- Firește ca opțiunea trebuie sa fie la latitudinea comerciantului - sunt situații în care încasările până la un anumit moment în zi poate că nu permit acordarea de cash clientului sau comerciantul trebuie să își plătească anumiți furnizori pe loc.

- Dar sunt convins că în timp, competitia va stimula majoritatea comerciantilor (chiar și cei cu business-uri sub pragul acesta) să acorde aceste avansuri, valorificând câștigurile: mai mulți clienți în portofoliu, mai multe tranzacții de plată și bunuri/servicii achizitionate, incasari suplimentare din comisionul pentru cash back.

- Legea aceasta vine in continuarea unor eforturi deja demarate de autorități în direcția fiscalizării, transparentizării fluxurilor de plată și a combaterii evaziunii. Și cred că suntem cu totii de acord ca va ajuta și mai mult cresterea gradului de colectare de către stat.

- Ne dorim ca acest proiect să fie funcțional pentru toti cei implicati si vom fi parte la dialog in implementare, cu know-how-ul și experiența noastră din alte piețe.

- Asa cum am spus si anterior, luam in calcul acordarea de waivere pentru dezvoltarea infrastructurii de POS-uri și avem un plan strategic în ceea ce privește incluziunea financiară a comunităților nebancarizate, cu precădere din mediul rural.

- Pentru ca e normal să poți plăti cu cardul, oriunde în România. Și ne vom strădui să facem acest lucru posibil, pentru fiecare dintre noi.

Taguri: MasterCard  BCR Banca pentru Locuinte  tehnologii bancare  comision POS  Vodafone  carduri de credit  carduri de debit  plati  

Comentarii

geko
Ciudata explicatie oferita de seful Mastercard
Unde o fi digitalizarea asta cand prin acest act normativ oamenii se duc sa retraga numerar ca sa il poata folosi cu succes ...poate chiar la cresterea evaziunii? Mai bine ar fi recunoscut ca lucreaza la 2 capete...adica incurajeaza folosirea cardului, indiferent daca asta inseamna banii electronici sau cash, iar asta inseamna comisioane mai babane incasate de master/visa...restul sunt povesti pentru adormit copii. PS singura chestie pozitiva este legata de faptul ca nu tb sa mai ai vreun ATM al unei banci in zona....daca ai plati cash mici, insa pe banci fix in cot le doare si de acest aspect...banca beneficiarului oricum o sa ia minim 0,2-0,3% comision pe fiecare tranzactie.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



BCR explica diferenta dintre ratele egale si cele descrescatoare la credite

În toate unitățile sale din țară, dar și în digital, Banca Comercială Română discută în fiecare zi cu oamenii despre creditare responsabilă, utilizând principii de educație financiară, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Am înțeles că este important să facem acest lucru înaintea contractării oricărui credit, dar o facem mereu și după acordarea unui împrumut. De altfel, BCR a fost prima instituție bancară din România care, în 2015, a făcut public un ghid al creditării responsabile împreună cu Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, iar banca a dezvoltat, în ultimii șapte ani, cel mai mare program de educație financiară – Școala de detalii

Băncile din România respectă legislația națională privind modalitatea de calcul a ratelor

Comunitatea bancară a luat cunoștință despre comunicatul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) din data de 16 mai a.c. referitor la practica băncilor, potrivit căreia ”rata de credit este compusă în primii ani ai creditului din 25% din soldul principal de rambursat și 75% dobândă”, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), in care se adauga:  Băncile din România respectă legislația națională privind modalitatea de calcul a ratelor în conformitate cu OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori și/sau OUG 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile. În fapt vorbim de o formulă de calcul detalii

Dobanda BNR va ramane la 7% pana la finalul lui 2023

Dobanda de politica monetara a Bancii Nationale a Romaniei (BNR) va ramane la 7% pana la finalul lui 2023, prognozeaza economistii Erste detalii

Consumatorii și băncile au reacționat bine la situațiile complicate de pe piața financiar-bancară din ultimul an

Lecțiile crizelor financiare și economice prin care românii au trecut în ultimii 15 ani sunt principala sursă de informație care trebuie să stea la baza deciziilor financiare viitoare. Ciclicitatea acestor crize este argumentul detalii

 



 

Ultimele Comentarii