ING system failure | Analiza

Bancile sunt obligate de BNR sa detina sisteme de back-up si planuri de rezerva pentru reluarea activitatii in cazuri de dezastre naturale, precum cel prin care a trecut ING

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-09-13 23:51

“În vederea evitării pierderilor generate de întreruperea activităţii datorită unor factori externi ce nu pot fi controlaţi de către instituţiile de credit, acestea, trebuie să elaboreze planuri alternative (de rezervă), care să le permită reluarea activităţii în cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute. Replicarea sistemelor critice trebuie asigurată fie prin existenţa unor sisteme de rezervă situate într-o altă locaţie aparţinând instituţiei de credit (centru de back-up), fie prin intermediul unui furnizor extern de servicii.

Funcţionarea planurilor alternative trebuie testată periodic prin simularea operaţiunilor pe sistemele de rezervă, în scopul verificării disponibilităţii acestora”.

Acestea sunt prevederile aliniatelor (1) si (2) din Norma BNR nr. 17 din 2003 privind organizarea şi controlul intern al activităţii instituţiilor de credit şi administrarea riscurilor semnificative, precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit intern a instituţiilor de credit. (vezi aici detalii)

ING Bank a dezvaluit ca nu a putut accesa baza de date a clientilor dupa ce serverele bancii au fost afecate timp de aproape 12 ore, in 10 septembrie 2016, dupa un test de stingere a incendiilor cu gaze Inergen.

Din acest motiv, banca spune ca nu a putut sa-si anunte clientii ca nu-si pot utiliza cardurile si serviciul de internet banking.

“Am activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii. Insa din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat.”

Din dezvaluirea ING nu se intelege clar care au fost motivele pentru care nu s-a reusit repunerea in functiune a serviciilor prin sistemele de back-up, mai exact daca acest fapt a fost cauzat de inexistenta unui centru de recuperare a datelor in caz de dezastre, aflat in alta locatie, asadar neafectat de incendiu, sau de esecul planului de conectare a sistemelor bancii la baza de date din back-up.

Ce s-a intaplat la ING ramane un mister

Dupa producerea incidentului, ING s-a justificat pe Facebook ca "trecerea la structura back-up a avut si ea erori. Colegii de la IT au incercat mai multe scenarii, alegand prioritar sa faca o copie aditionala a bazei de date, pentru a asigura siguranta datelor".

Raspunsul a venit la intrebarea: "De ce nu ati trecut pe infrastructura DR (Disaster Recovery), care trebuie sa fie un mirror la infrastructura de baza (toate bazele de date, toate serverele critice, toate functiile critice), astfel incat downtime-ul nici sa nu fi fost sesizabil de noi".

Aceasta decizie de a se face o copie aditionala a bazei de date, care a durat ceva timp, probabil, ridica noi semne de intrebare cu privire la existenta acelei baze de date de rezerva tip oglinda, care teoretic ar trebui sa permita conectarea rapida la sistemele bancii in vederea reluarii activitatii.

Asadar, ramane, deocamdata, neclar, daca ING a avut probleme cu trecerea la infrastructura DR sau de fapt nici nu dispune de aceasta, cu toate ca este obligata sa o aiba, dupa cum am vazut.

Asteptam sa aflam detalii despre incident, pentru a putea trage concluzii si invataminte.

Taguri: ING Bank  Banca Nationala a Romaniei (BNR)  Vodafone  internet banking  mobile banking  plati  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Analiza



Indicatorii sistemului bancar la finalul anului 2021

Sistemul bancar romanesc a realizat in 2021 un profit brut de 9,9 miliarde lei si a platit statului un impozit pe profit de 1,6 miliarde lei, rezultand un profit net de 8,2 miliarde lei, conform datelor furnizate de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Veniturile din dobanzi au insumat detalii

Profit record al bancilor in 2021

Bancile romanesti au obtinut un profit record in 2021, in valoare de aproximativ 8,3 miliarde lei, conform indicatorilor publicati de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Astfel, indicatorul privind profitabilitatea activelor, ROA (Return On Assets), care reprezinta raportul dintre profitul detalii

Inflatia este permanenta sau tranzitorie? O analiza a BSTDB

- Factorii determinanți ai inflației și perspectivele pentru țările din regiunea Mării Negre - Sunt presiunile inflaționiste permanente sau tranzitorii? Începând cu 2021, inflația a crescut atât în economiile avansate, cât și în cele emergente, în unele țări atingând cele mai ridicate niveluri din ultimele decenii. Țările membre ale Băncii pentru Comerț și Dezvoltare a Mării Negre (BSTDB) nu fac excepție de la aceste tendințe globale. BSTDB a evaluat, în cadrul unei detalii

Dobanda BNR si inflatia, la nivelul celor din Polonia

Dobanda de politica monetara a Bancii Nationale a Romaniei (BNR), de 1,75%, este la un nivel identic cu cea a Bancii Nationale a Poloniei, care a majorat astazi rata de referinta cu o jumatate de punct. Crestere dobanzii de politica monetara din Polonia este consecinta ascensiunii detalii

 



 

Ultimele Comentarii