ECONOMIE | ANPC

Ce nereguli a gasit ANPC la service-urile auto

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-07-18 14:03

În perioada 15.06 -10.07.2020, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat ample acţiuni de control, la nivelul întregii țări, referitoare la respectarea prevederilor legale privind protecția consumatorilor la service-urile auto și la comercializarea/promovarea autoturismelor și pieselor auto în cadrul spațiilor aferente showroom - urilor, se arata intr-un comunicat al ANPC, in care se adauga:

Astfel, din rezultatele centralizate până în acest moment, au fost controlaţi 766 operatori economici, constatându-se abateri la 500 ( 65%) dintre acestia.

Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au dispus aplicarea a 318 avertismente şi 309 amenzi contravenţionale în valoare de 1.407.000 lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor, fiind oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare aproximativă de 49.198 lei.

În cursul acţiunilor de control s-au constatat o serie de abateri dintre care menționăm:

* Practici incorecte (constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului și anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparație; prezența în cotract a penalităților doar din partea consumatorilor), în județele Caraș Severin și Timiș.

* Lipsa totală sau parțială a autorizațiilor de funcționare, în județele: Bacău, Mureș, Covasna, Arges, Harghita, Mehedinți, Timiș, Olt, Ilfov, Bihor și Municipiul București.

* Prestarea serviciilor de reparații auto fără prezentarea informațiilor referitoare la timpul de realizare a lucrărilor care făceau obiectul devizelor de lucru, folosirea notelor de comandă incomplete sau neeliberarea bonului fiscal pentru lucrările realizate, în județele: Mehedinți, Arad, Caraș Severin, Bihor, Sălaj, Giurgiu, Covasna, Sibiu, Tulcea și Harghita, Constanta, Ilfov, Cluj și Municipiul București,

* Lipsa totală sau parțială a precizărilor cu privire la garanția pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate, în județele: Galați, Cluj, Gorj, Olt, Alba, Harghita, Sibiu, Mureș, Covasna, Caraș Severin, Cluj, Bihor, Bistrița Năsăud, Satu Mare și Municipiul București.

* Nerespectarea timpului de remediere al defecțiunilor acoperite de garanție, în județele: Covasna, Hunedoara, Mehedinti, Harghita, Cluj; Olt, Gorj și Bihor,

* Neinformarea privind timpul de realizare a lucrarilor de prestare a serviciilor: Constanta, Vrancea, Galati și Tulcea

* Lipsa totală sau parțială a elementelor de informare-caracterizare de pe eticheta produsului sau etichete netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import, în județele: Hunedoara, Argeș, Teleorman, Cluj, Bihor, Bistrița Năsăud, Harghita, Calarasi, Arad, Sibiu, Brașov, Ilfov, Mehedinți, Municipiul București;

* Afișarea tarifelor fără să conțină TVA conform legii, în județele: Neamț, Iași, Mureș, Covasna, Sibiu, Ialomita, Ilfov; Satu Mare, Sălaj și Municipiul București,.

* Lipsa afișării sau afișare neconformă a prețurilor și tarifelor orare (prețurile sau tarifele afișate nu corespund cu cele din deviz, în sensul că sunt mai mici decât cele prevăzute în documentele oficiale, nu sunt așezate la loc vizibil sau sunt afișate în mod echivoc, fără a avea toate explicațiile necesare), în județele: Vâlcea, Olt, Gorj, Arges, Alba, Giurgiu, Teleorman, Brașov, Sibiu, Buzău, Bacău, Iași, Harghita, Covasna, Vaslui, Tulcea, Constanta, Vrancea, Galați, Ilfov, Mureș, Hunedoara, Cluj, Bistrița Năsăud, Satu Mare, Sălaj, Timis, Caras Severin, Botosani, Ialomita, Prahova și Municipiul București,

* Utilizarea aparatelor de măsură fără dovada verificării metrologice, în județele: Iași, Olt, Giurgiu, Calarasi; Mures, Brasov și Prahova,

* Comercializare de produse cu data ieșirii din uz depășită sau cu termenul de valabilitate nespecificat, în județele: Mureș, Bistrița Năsăud, Ilfov. Mehedinți, Gorj, Giurgiu și Municipiul București.

* Abateri privind promotiile, în județele: Hunedoara, Teleorman, Arad și Cluj.

* Nespecificarea duratei imobilizării autovehiculului sau prezența devizelor nesemnate de clienți, în județele: Satu Mare, Cluj, Harghita, Brasov, Covasna, Ialomita Ilfov și Municipiul București.

* Condiții insalubre de lucru și depozitare, în județul Sălaj si Cluj;

* Lipsa certificate ISCIR pentru elevatoare, Ilfov și Municipiul București,;

* Lipsa autorizatiei de mediu sau a reinnoirii acesteia pentru camera de vopsit, Timis, Mehedinti, Ilfov și Municipiul București,

* Desfasurare activitati fara existenta autorizatie RAR: Galati, Focsani, Iasi, Neamt, Mehedinti, Olt și Municipiul București,

Taguri: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: ANPC



Paul Anghel, director in cadrul ANPC, anchetat pentru coruptie de DNA

Paul Anghel, director general la Directia generala control si supraveghere piata si aromonizare europeana din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), este anchetat de Directia Nationala Anticoruptie (DNA).  Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie detalii

Reclamatiile la ANPC impotriva bancilor si IFN-urilor: 463 in anul 2021

Pe parcursul anului 2021, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor de servicii financiare oferite de banci si Institutii Financiare Nebancare (IFN). ANPC a verificat instituții financiare bancare și nebancare, constatându-se că, în cazul unei instituții financiare nebancare, caracteristicile principale ale creditului erau prezentate într- un mod înșelător/ambiguu. Extras din Raportul anual ANPC 2021: Servicii financiare ANPC a acordat o atenție deosebită plângerilor consumatorilor privind serviciile financiare, ținând cont de impactului financiar foarte puternic asupra detalii

Firmele de recuperare creante inscrise in evidenta ANPC

LISTA ENTITAȚILOR CARE DESFAȘOARĂ ACTIVITATEA DE RECUPERARE CREANȚE CARE FIGUREAZĂ ÎN EVIDENȚA ANPC

Nr. crt DENUMIRE ENTITATE 1 AGIO Wierzytelnosci Plus Niestandaryzowany Sekurytyzacyjny Fundusz Inwestycyjny Zamkniety reprezentată de SC KI DEBTSERVICE SRL
2 SC ASSET PORTFOLIO SERVICING ROMANIA SRL
3 SC ASSET RECOVERY DEBTS SRL
4 SC AVESTIS INTERNATIONAL SRL
5 SC B2KAPITAL PORTFOLIO MANAGEMENT SRL
6 SC CEE COLLECT ROMANIA SRL
7 SC COFACE ROMANIA INSURANCE SERVICES SRL
8 SC COLECTARE RECUPERARE CREANTE CRC SRL
9 SC CREDITEXPRESS FINANCIAL SERVICES SRL
10 SC CYCLE EUROPEAN SRL
11 SC DEBT COLLECTION AGENCY SRL
Radiată
12 SC ENB PROPERTY SOLUTIONS SRL
13 EOS CREDIT detalii

Clientii Vodafone au o parere proasta despre firma de telefonie

Vodafone are o reputatie proasta printre clientii sai, conform comentariilor la o postare pe Facebook a firmei de telefonie din Anglia. Cea mai mare parte a comentariilor sunt critice la adresa Vodafone: "O retea care a ajuns de tot rasul lumii...3 detalii

 



 

Ultimele Comentarii