PENSII PRIVATE | Ultima Ora

Oligopolul fondurilor de pensii s-a consolidat prin distribuirea aleatorie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-03-07 17:18

Peste douã treimi dintre participantii la fondurile de pensii obligatorii, care au fost distribuiti aleatoriu, au fost redirectionati cãtre primele trei fonduri de pensii obligatorii - ING, Allianz-Þiriac si Generali -, care controleazã peste 68% din piata pensiilor private, potrivit datelor CNPAS.

Cele trei fonduri au atras în total 2,83 milioane de participanti din cei 4,15 milioane de români validati pe pilonul II de Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale (CNPAS).

Numãrul românilor care au intrat la prima loterie a pensiilor obligatorii (pilon II) este de 332.706 de participanti, dupã validarea din 6 martie a 3.823.610 aderenti.

"CNPAS a invalidat 9.850 de acte de aderare, deoarece erau persoane care nu au completat corect actele de validare sau nu au împlinit vârsta de 18 ani", a spus pentru NewsIn presedintele institutiei, Mariana Câmpeanu. Ea a adãugat cã au fost validati cu rezervã circa 200.000 de aderenti deoarece nu sunt înscrisi în sistem privind plata contributiilor sociale.

Dupã repartizarea aleatorie, ING a atras 110.483 participanti si are în prezent 1,38 milioane de persoane înscrise si controleazã o treime din piatã (33,2%). Allianz Þiriac a primit 85.292 de participanti si are în total 1,065 milioane de persoane înscrise (25,63%), iar Generali si-a sporit numãrul de participanti cu 31.188 pânã la 389.607 persoane (9,37%).

Repartizarea a fost fãcutã de CNPAS, sistemul informatic fiind cel care a ales în locul persoanelor care nu s-au înscris la un fond de pensii de pe pilonul II.

Potrivit legislatiei, redistribuirea "nehotãrâtilor" a fost fãcutã proportional cu cota de piatã deja atrasã de fonduri pentru participantii care au aderat în perioada 17 septembrie 2007 - 17 ianuarie 2008.

Campania initialã de aderare a românilor la un fond de pensii private obligatirii (pilon II) a început pe 17 septembrie 2007 si s-a încheiat pe 17 ianuarie 2008. Cei care nu au optat pentru un fond de pensii sau care au fost invalidati vor fi distribuiti în mod aleatoriu cãtre fondurile autorizate, pe baza unui sistem informatic.

În primul an de activitate, 2% din contributia totalã de 9,5% pentru asigurãrile sociale pe care o plãteste fiecare angajat va ajunge în administrare privatã. Ponderea va creste anual cu câte o jumãtate de punct procentual, pânã la atingerea nivelului de 6% aplicat venitului lunar brut, într-un interval de opt ani.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Cu venituri de 10.000 de lei, ai servicii dedicate, tip premium banking, la Banca Transilvania

Banca Transilvania a ajuns la 100.000 de clienÈ›i Premium Banking, segment de business diferit de Private Banking, +25% față de aceeaÈ™i perioadă a anului trecut, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: “CreÈ™terea numărului de clienÈ›i detalii

IFN-ul Credit Prime a dat credite de 30 milioane euro, cu dobanzi de 900%

IFN-ul Credit Prime, detinut de firma Ecofinance, din grupul Dyninno, inregistrat in paradisul fiscal Malta, anunta intr-un comunicat ca si-a majorat portofoliul de credite cu 40% in 2022: "Valoarea totală a creditelor acordate a ajuns la 30 milioane de euro, detalii

CEC Bank a finantat peste 3.000 de proiecte din fonduri europene

• 9 mai, Ziua Europei: Fondurile europene au contribuit la dezvoltarea României Fondurile europene au un rol esenÈ›ial în dezvoltarea României, CEC Bank finanÈ›ând, de la demararea ExerciÈ›iului Financiar 2007-2013 È™i până detalii

Garanti BBVA are un chatbot pentru comunicarea cu clientii

Garanti BBVA, una dintre cele mai dinamice bănci din România, îÈ™i reafirmă angajamentul pentru digitalizare È™i lansează chatbot-ul de ultimă generaÈ›ie, GIA, conceput pentru a îmbunătăți experienÈ›a clienÈ›ilor È™i a simplifica serviciile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii