BANCI | Interviu

Miha Bogza, Bancpost: Vrem sa dam credite, dar nu exista cerere din partea clientilor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2010-10-25 10:53

Dacă ar exista o cerere mai mare de credite, banca-mamă ar pune la dispoziţie fondurile necesare. De fapt, cred că multe bănci-mamă vor suplimenta expunerile pe România dacă cererea de credite redevine solidă, a declarat Mihai Bogza, preşedintele Bancpost. El precizeaza ca banca se confrunta cu o cerere de credite slaba din partea clientilor.

"La retail suntem foarte activi în zona de credite ipo­tecare, unde am avut deja o creştere de portofoliu."
Portofoliul de credite ipotecare al Bancpost a înregistrat o creş­tere cu 18% în septembrie faţă de finalul anului 2009, da­to­rită în principal soluţiilor de restructurare şi nu în ultimul rând creditelor nou-acordate.

Soluţia pe care Bancpost o oferă clienţilor care înre­gis­trează dificultăţi la plata ratelor pentru creditele ipotecare şi sunt dispuşi să acopere cel puţin penalităţile constă în încheierea unui act adiţional prin care se continuă relaţiile co­n­trac­tuale iniţiale şi care tre­bu­ie să res­pecte urmă­toa­rele con­diţii: ter­me­nul de rambur­sare va fi egal cu termenul actual al cre­ditului restructurat plus ma­ximum cinci ani (fără de­pă­şi­rea terme­nului ma­xim al creditului în func­ţie de tipul de pro­dus); perioada de graţie de până la 12 luni în care se plăteşte doar dobân­da şi o parte din res­tanţe; dobânda fixă pen­tru un an, rezultând o rată cu până la 50% mai mică decât rata creditului iniţial.
"La creditele de ne­voi per­sonale am efectuat 15.000 de restructurări, din­tr-un porto­fo­liu de câteva sute de mii de împrumuturi acordate", a spus Bogza, citat de Mediafax.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudențialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

 



 

Ultimele Comentarii