TEHNOLOGII BANCARE | Profil

Este Bank si-a facut propriul pilot automat, George, pentru a lupta cu gigantii tehnologiei online si mobile Apple, Google, Facebook sau Amazon

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-05-31 14:13

Cu o lentoare fireasa stilului lor conservator, impus de normele stricte de siguranta si reglementare, tot mai multe banci incep sa reactioneze la dezvoltarea rapida a tehnologiilor online, a telefoanelor mobile inteligente (smartphones), a tabletelor si altor dispozitive mobile, precum ceasurile inteligente (smartwatch).

Revolutia tehnologiilor mobile online este condusa de mari firme americane precum Google, Facebook, Apple sau Amazon, care in ultimul timp au patrus tot mai adanc pe teritorul serviciilor bancare, in special in zona platilor si transferurilor de bani, care devin mult mai simple, mai rapide si mai ieftine datorita noilor aplicatii mobile utilitare si simplu de utilizat (user friendly).

Pe langa marile firme online, bancile sunt amenintate si de start-up-uri specializate in tehnologii online, a caror raza de actiune in domeniul serviciilor financiare devine tot mai complexa. Acestea nu se marginesc la aplicatii pentru transferuri si plati cu sau fara un cont sau card bancar, ci pun la dispozitia clientilor bancilor, precum si a bancilor, aplicatii atractive si utile pentru administrarea banilor si bugetului personal, a conturilor si cardurilor bancare, in cadrul unor portofele electronice, sau chiar pentru acordarea de credite rapide, exclusiv online.

Pentru a tine pasul cu evolutia tehnologiei online, cele mai multe banci, precum Banca Transilvania, cumpara de la diverse start-up-uri programe si aplicatii moderne de internet si mobile banking dezvoltate pentru gestionarea conturilor clientilor, in timp ce altele au preferat sa-si formeze in-house propriile firme de IT pentru a tine pasul cu evolutia tehnologica.

Este cazul Erste Bank, banca-mama din Autria a BCR, care in urma cu trei ani si-a infiintat propriul start-up pentru dezvoltarea de tehnologii bancare, denumit Erste Hub, cu scopul de a crea o noua platforma online pentru clientii grupului din toate tarile in care este prezent, asadar inclusiv pentru cei din Romania.

Noua platforma online a fost lansata in ianuarie 2015 la Erste Bank Austria si se cheama George, dupa numele pilotului automat al avioanelor inventat in urma cu 100 de ani de Lawrence Sperry.

“Mediul in care operam s-a schimbat dramatic in ultimii ani. Concurentii nostri nu mai sunt doar alte banci, ci si start-up-urile specializate in noile tehnologii, care vor o parte din business-ul nostru”, spune Peter Bosek, seful diviziei retail la Erste Bank (foto stanga), alaturi de Boris Marte, directorul Erste Hub, firma infiintata de banca in urma cu trei ani pentru a dezvolta noua platforma online George, cu scopul de a face fata concurentilor de care vorbeste Bosek.
“Mediul in care operam s-a schimbat dramatic in ultimii ani. Concurentii nostri nu mai sunt doar alte banci, ci si start-up-urile specializate in noile tehnologii, care vor o parte din business-ul nostru”, spune Peter Bosek, seful diviziei retail la Erste Bank (foto stanga), alaturi de Boris Marte, directorul Erste Hub, firma infiintata de banca in urma cu trei ani pentru a dezvolta noua platforma online George, cu scopul de a face fata concurentilor de care vorbeste Bosek.

“George nu este doar o platforma de online banking cu o interfata noua, ci trebuie inteles ca un sistem care se autodezvolta, cu o personalitate bancara inteligenta si flexibila care se adapteaza cerintelor clientilor cu elemente care pot fi personalizate individual”, potrivit Erste Bank.

“George este absolut unic pe piata din Austria. In privinta designului si utilizarii nu suntem mai prejos in nicio privinta fata de marii giganti ai internetului”, spune Boris Marte (foto dreapta), seful Erte Hub.

Cin este si ce poate face George

Sa vedem insa ce este, de fapt, George.

Mai intai de toate este o noua platforma de online banking, care are si o aplicatie pentru telefoane mobile si tablete.

Ce aduce in plus George fata de clasicele platforme de internet banking? Principala caracteristica a lui George este aceea de a procesa si prezenta datele aferente conturilor bancare ale unui client intr-un nou mod, mai atractiv si mai usor de utilizat, precizeaza Erste Bank.

Concret, cifrele conturilor si tranzactiilor sunt afisate si sub forma de grafice (vezi foto), mai usor de urmarit, precum comparatii intre venituri si cheltuieli sau evolutia conturilor de economii.

George ofera clientilor si o functie de analiza a datelor, sub forma unui buget personal, in care sunt detaliate cheltuielile dupa diverse destinatii, precum alimente, auto sau restaurant.

O alta functie importanta este cea de cautare, cu ajutorul careia utilizatorii pot gasi datele tranzactiilor realizate anterior.

Noua platforma simplifica platile si transferurile, prin auto-completarea campurilor obligatorii, precum numarul contului bancar sau numele destinatarului, datorita functiei de cautare, asemanatoare cu cea folosita de Google.

De exemplu, este suficient sa introduci primele litere ale unui cuvant si George isi aduce aminte numele persoanei sau companiei la care vrei sa trimiti banii, precum si datele aferente acestora, pe care le va completa singur.

Iar transferurile si platile frecvente sau identice sunt organizate in campuri autocompletate (templates), astfel incat operatiunea se realizeaza foarte rapid.

Este Bank spune despre George ca este o platforma de digital banking cu fata umana, intrucat aceasta are si o functie de consiliere in timp real al clientilor, prin intermediul unui chat online.

O alta noutate este posibilitatea de a integra in George conturile avute la alte banci, astfel incat clientul sa-si poata administra eficient toate finantele personale.

Aplicatia mobila George poate realiza plati mobile si prin codurile QR.

Studiul prezentat de Erste Bank arata o crestere accelerata a utilizatorilor de online banking.
Studiul prezentat de Erste Bank arata o crestere accelerata a utilizatorilor de online banking.

Erste Bank spune ca noua platforma are succes in Austria, unde peste 250.000 de clienti s-au inregistrat pentru a o folosi de la lansarea sa in ianuarie.

Un studiu prezentat de Erste Bank (foto) arata ca peste 50% dintre clientii bancilor din Austria, Cehia si Slovacia utilizeaza servicii de online banking, pe cand in tarile mai putin dezvoltate, precum Ungaria, Romania, Croatia si Serbia, ponderea este de numai 14%, fiind insa in crestere puternica, de 100% in ultimii patru ani.

Comentarii

cosming
hi hi
Bai George.. dar multe stii ti sa faci...Da' parca te-am vazut la cheful de absolvire de clasa a 8-a... erai ala blond cu gura mare .. la WC cand scoteai tot din tine nu?! Lasa ma Georgica ma baiatule ca cresti tu mare si puternic .. peste vreo 20-50 de anisori si poate atunci cu pensia de la pilonul 2 si 3 de la BCR iti permiti si tu sa iesi la o pizza ...



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



Profitul Idea Bank scade cu 85% din cauza creditelor neperformante

Idea Bank, fosta RIB, preluata de grupul polonez Getin Holding, detinut de mogulul Leszek Czarnecki, a obtinut in primul trimestru din acest an un profit net, incluzand rezultatul Idea Leasing, de doar 0,2 milioane lei, in scadere cu 85% fata de aceeasi perioada a anului detalii

BCR modifica aplicatia de mobile banking (Touch 24 banking)

BCR a introdus cateva functii noi aplicatiei sale de mobile banking (Touch 24 banking), care permit utilizatorilor sa efectueze noi operatii in ceea ce priveste setarile datelor personale sau pe cele ale aplicatiei. Iata care sunt noutatile introduse de BCR la aplicatia Touch 24 detalii

Unicredit si-a majorat profitul cu 6% in T1, la 21 milioane euro

Grupul Unicredit din Romania, format din banca, o firma de leasing (Unicredit Leasing) si una de credite de consum (Unicredit Consumer Financing), si-a majorat profitul net cu 16% in primul trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, la 21 milioane euro, conform detalii

Banca Transilvania deschide noi canale de comunicare cu clientii: robot pe Facebook si Skype

Banca Transilvania (BT), ai carei clienti au probleme sa ia legatura cu banca prin telefon (call-center), la care trebuie sa astepte zeci de minute pentru a raspunde cineva, le ofera acum acestora o noua alternativa de comunicare: prin intermediul unei pagini Facebook si Skype. Dupa ce detalii

Ultimele Comentarii